Consum

4.0

Pentru această motorizare, Cupra declară un consum mediu de 6 litri la fiecare 100 de kilometri parcurși. Îți spun din start, noi nu ne-am prea apropiat de această valoare.

Dar nu am fost nici foarte departe. În cei 138 de kilometri pe care i-am parcurs în oraș, mașina a consumat între 7.7 și 8.1 l/100 de kilometri, în funcție de cât a fost de aglomerat Bucureștiul.

Cei 150 de kilometri pe care i-am acoperit în mediul extraurban au inclus, atât autostradă, cât și drum național. Aici, valoarea indicată de bord a fost cuprinsă între 6.4 și 7.8 l/100 de km. 

Pe parcursul testului am parcurs în total 310 kilometri, iar Cupra Leon a indicat un consum mediu de 7.2 l/100 de km. 

Având în vedere motorizarea, nu putem compara mașina condusă de noi cu Volkswagen Golf GTI, Hyundai i30 N sau Honda Civic Type R. Așadar, trebuie să ne îndreptăm atenția către versiuni mai civilizate, inclusiv ale modelelor menționate mai sus.

Din punct de vedere al consumului, Volkswagen declară pentru Golf eTSI de 1.5 litri, cu aceiași 150 CP, un consum de 4.7 litri/100 de km. Hyundai oferă și ei pentru i30 N o versiune cu 160 CP și transmisie automată, dar cu motor de 1.4 litri. Consumul, în acest caz, este de 5.4 l/100 de km.

  • Gevi, miercuri, 22.11.2023 08:44

    Hyundai i30 N Performance, sau i30N cum il stie toata lumea, are o singura motorizare, cea de 2.0 litri si 280 CP. Nu am cunostinta nici ca pe alta piata sa aiba motorizarea de 1.4 litri mentionata in articol.

  • Naicul, miercuri, 22.11.2023 09:01

    Il tot comparati cu Hyundai 1.4 140 CP...pai nu mai este demult acevst motor in oferta lor. A fost inlocuit cu 1.5 160 CP.

  • ds, miercuri, 22.11.2023 11:02

    Cupra a fost definita de la inceput ca "cea mai sportiva expresie a marcii Seat", chiar si AM o numeste "compania de performanta". Pai unde-i performanta la 150 cp si 250 Nm? Ca un banal Duster de 1.3 are tot atat si nu e denumit pompos "sportiva"... Nici, macar, la 0-100 km/h nu rupe gura. sau o fi sportiva doar la consum? Incurcate-s caile marketing-ului!

  • @ds, miercuri, 22.11.2023 11:06

    Când vine vorba de sportivitate contează și altele, nu doar puterea. Suspensia, frânele, distribuția greutății.

  • ds, miercuri, 22.11.2023 11:50

    @11.06 Serios? Eu pe vechea mașină, un 2.0 hdi, aveam suspensie sport. Asta înseamnă că era o sportivă? Haaaaaa, haaaa! Eu zic că " si altele" contează doar în tandem cu un motor potent, sportiv, nu unul care scoate 1-100 în 8.7 sec., adică cu vreo 3 secunde mai puțin decât un Logan 1.0 Altfel, poți să ai și mama suspensiei sport și super-sportive discuri de frână, dacă motorul este leșinat aia nu se cheamă "sportivă". Sau poate crezi că dacă ai volan sport, gata, mașina e sport. Iar dacă citești cu atenție în articol se mai spune că: " Chiar și așa, performanțele lui Cupra Leon (cu această motorizare) îi cam supără pe fanii înrăiți ai mărcii de performanță din Martorell." De unde atâta sportivitate??

  • Trilulilu, miercuri, 22.11.2023 15:01

    Folosesc actuala Octavia, break/combi, manuală cu același motor, fără hibrid. Consum mediu după 46.000km, 6,5km.

  • PMC, miercuri, 22.11.2023 15:49

    Am vrut sa scriu si eu dar ds a scris tot ce voiam sa spun si eu. :) +1ds

  • adrian, miercuri, 22.11.2023 16:06

    radeti voi dar cei de la VAG au o vorba - daca nu pare sportiva pune-i un ornament rosu :) cum asta are ceva ornamente eu spun ca este destul de sportiva :))

  • PMC, vineri, 24.11.2023 13:51

    Gluma-i gluma, dar masina asta e o pacaleala pe banii clientului. E o bataie de joc. Sa spui ca asa ceva e masina sport e o minciuna sfruntata. Ar putea sa le fie rusine alora de la vag...

  • parere, sâmbătă, 02.12.2023 18:05

    Prefer Duster decat asta. Plasticele sunt mai calitative la Dacia.