Tinuta de drum
Bun, m-am tot legat de performanțele de accelerare ale acestei mașini și am spus că nu se apropie de un hot-hatch. Din fericire, ideea de hot-hatch nu este reprezentată doar de acești parametri. O performanță dinamică foarte importantă pentru orice mașină este modul cum stă pe viraje, iar aici Cupra Leon se descurcă de minune.
Dacă atunci când mergi pe modul Comfort, direcția devine ușoară și se potrivește de minune traficului urban, în modul Sport sau Cupra situația este diferită.
În mod normal, direcția începe să opună ceva mai multă rezistență, și chiar dacă îți dai seama că se realizează într-un mod prea artificial și nu există acel sentiment natural, nu știu cât de mult te mai interesează. Cupra Leon are o direcție fermă, precisă, care îți oferă șansa să te distrezi atunci când dai de un drum virajat. Din fericire, cei 150 de cai putere sunt exact cât ai nevoie pentru a avea și o ieșire rapidă din viraj.
Cupra Leon vine doar cu roți motrice față, deci te poți gândi că apare fenomenul de torque steering, dar, din fericire, nu am avut parte de așa ceva. Ruliul și tangajul nu își fac aproape deloc simțite prezența, iar, în general, mașina se așază foarte bine pe drum. Suspensia este una adaptivă și se află în plaja aceea dintre rigidă și confortabilă. În mare parte, Cupra Leon trece bine peste imperfecțiunile din suprafața de rulare.
Sufletul la o mașină e dat de motor . Ori dacă ăsta v-a părut anemic să înțeleg că sufletul iberic e cam nașpa ? Ori spaniolii au cucerit un continent prin vitejia conchistadorilor. Dar în afară de preț mi se pare o mașinuță cu un interior, partea din față și spate moderne. Cât despre motor e principalul cal de povară al grupului VAG și mi se pare curios că deabia acum se simte că e astmatic.