Tinuta de drum

4.5

Bun, m-am tot legat de performanțele de accelerare ale acestei mașini și am spus că nu se apropie de un hot-hatch. Din fericire, ideea de hot-hatch nu este reprezentată doar de acești parametri. O performanță dinamică foarte importantă pentru orice mașină este modul cum stă pe viraje, iar aici Cupra Leon se descurcă de minune.

Dacă atunci când mergi pe modul Comfort, direcția devine ușoară și se potrivește de minune traficului urban, în modul Sport sau Cupra situația este diferită.

În mod normal, direcția începe să opună ceva mai multă rezistență, și chiar dacă îți dai seama că se realizează într-un mod prea artificial și nu există acel sentiment natural, nu știu cât de mult te mai interesează. Cupra Leon are o direcție fermă, precisă, care îți oferă șansa să te distrezi atunci când dai de un drum virajat. Din fericire, cei 150 de cai putere sunt exact cât ai nevoie pentru a avea și o ieșire rapidă din viraj.

Cupra Leon vine doar cu roți motrice față, deci te poți gândi că apare fenomenul de torque steering, dar, din fericire, nu am avut parte de așa ceva. Ruliul și tangajul nu își fac aproape deloc simțite prezența, iar, în general, mașina se așază foarte bine pe drum. Suspensia este una adaptivă și se află în plaja aceea dintre rigidă și confortabilă. În mare parte, Cupra Leon trece bine peste imperfecțiunile din suprafața de rulare.

  • oricine, joi, 21.11.2024 15:04

    Sufletul la o mașină e dat de motor . Ori dacă ăsta v-a părut anemic să înțeleg că sufletul iberic e cam nașpa ? Ori spaniolii au cucerit un continent prin vitejia conchistadorilor. Dar în afară de preț mi se pare o mașinuță cu un interior, partea din față și spate moderne. Cât despre motor e principalul cal de povară al grupului VAG și mi se pare curios că deabia acum se simte că e astmatic.

  • MarS, joi, 21.11.2024 15:26

    Civic bate orice la aceasta clasa de ICE/Hybrid

  • ds, joi, 21.11.2024 19:35

    Spatele este un amestec de Hyundai i20 și Hyndai Bayon, și ca să fie treaba treabă mai are și evacuări false. Îmi pare o mășină banală și anostă. Nu are nimic care să ma atragă, bine, nici nu am fost fan Seat și derivatele vreodată. Dacă ar fi să aleg, m-aș orienta mai degrabă către fratele Golf 8.

  • Nutu, joi, 21.11.2024 22:17

    Aspect 10 Daca o pornesti ai tendinta sa ii dai foc... detin una de noua din 07.2024 am facut 10000km in 4 luni si toti martorii la.bord aprinsi... dupa primii 200km sa aprins ledul de ulei si am completat 1L. De noua troncane amortizoarele ca la o masina cu 200mii km. Dupa mai multe întrebări la alti detinatori am aflat ca sunt probleme generale, de cand a dat frigul sau aprins si beculetele mai multe in bord, ba nu merge lane asist, ba nu vede semnele de pe strada, ca camera fata nu funcționează ba se blochează ecranul..

  • Andi, joi, 21.11.2024 22:35

    Moleșeala generală care a început, de mai mulți ani, să copleșească Europa, apare si-n motoarele europene. Motoare de 1.0 ( 950 cmc), cu 3 cilindri, de unică folosință, de 1.2, (Duster) ,3 cilindri, 4×4, etc. Am mers puțin cu noul Passat, cu motorul 1.5 etsi, 150cp. Este ok la viteze mici, în oraș, dar dacă accelerezi și vrei să ajungi la viteze de autostradă, începe să țipe de-ți trece chefu' de viteză! Concluzia este: Europa este condusă de băbălăi, de fetițe imature, de verzi și de lgbt, care în numele salvării planetei (!?) vor distrugerea Europei!

  • @Andi, vineri, 22.11.2024 09:12

    Gata, ai tras tu concluzia că suntem conduși de băbăllăi că nu poți tu să te desfășori pe șosea. Hai, mă! Acum, pe bune, 150 cp sunt, totuși,150 și cred că sunt destul de suficienți pentru folosința zilnică. Acum ca tu vrei 3-400 de cp e altceva, găsești o grămadă de modele cu puteri din astea. Găsești și în patru cilindri și în șase și V8 biturbo. Ideea e că trebuie să te cam scobești la protofel. Aaaa, stai, cred că vrei 400 de cai la preț de 100-150, nu? Păi, bă băiatu, dacă vrei adrenalină și liniuțe și ai chef de viteză, de ce nu te duci la vreun club, ceva? Serios vorbesc.

  • DLP, vineri, 22.11.2024 10:29

    Dintre cele 4 "optiuni" mentionate, as merge pe varianta 5, recte Mazda 3. Singurul model ramas cu motoare aspirate, iar modelul 2025 are downsizing doar pe partea de putere la o cilindree de 2,5l. Testati si ne mai auzim....