Interior

4.0

Habitaclul este, fără îndoială, punctul de atracție principal al noului Tavascan. Dacă majoritatea producătorilor optează pentru un interior cât se poate de minimalist, Cupra mizează pe un design excentric.

Piesa de rezistență este, desigur, bordul "în valuri" care te duce cu gândul la operele faimosului arhitect catalan Antoni Gaudi. La nivelul bordului regăsim o aglomerare de materiale, inclusiv ornamente în culoarea cuprului, semnătura celor de la Cupra.

Toate materialele sunt de calitate bună. Întregul habitaclu este bine închegat și îți dă, de asemenea, impresia de calitate.

Spaniolii au ales să unească bordul cu tunelul central printr-un element care seamănă izbitor cu acel halo regăsit la monoposturile de Formula 1. Și pentru sistemul de iluminare ambientală, spaniolii au propria rețeta, acesta fiind integrat în portiere.

În privința spațiului nu am multe de comentat. Atunci când m-am așezat pe banchetă, nu am atins cu genunchii în scaunul față, chiar dacă am o înălțime de 1.92 metri. Acum, cel puțin pentru mine, spațiul la cap a fost limitat, dar asta și pentru că mașina testată de noi a fost echipată cu un plafon panoramic, care așa cum știm mai "fură" puțin din spațiu.

Dacă tot suntem la capitolul spațiu, îți propun să vorbim și despre spațiile de depozitare. Cotiera centrală este mai mult decât generoasă, buzunarele portierelor sunt și ele decente, ai două suporturi pentru pahare în tunelul central, iar sub acel halo ai un spațiu de depozitare suplimentar.

Cu bancheta în poziție normală, portbagajul oferă un volum de încărcare de 540 de litri. Cu 549 de litri, Volkswagen ID.5 nu este foarte departe, dar nu se pot apropia de cei 570 de litri oferiți de Enyaq Coupe. Sau de cei 854 de litri ai lui Tesla Model Y.

  • Musk, marţi, 01.04.2025 14:23

    si scumpa si slaba, Tesla Model Y o bate cu ochii inchisi. nu inteleg de ce se tot uita lumea la alternative. ba, tesla este peste toate

  • aha, marţi, 01.04.2025 14:33

    "Pentru moment, în România, poți comanda doar versiunea Long Range, cu două motoare electrice, 444 CP și 568 km autonomie." "Tesla Model Y facelift costă 60.990 de euro." Dar ati ramas in urma, nu gluma. Noul Model Y Facelift poate fi comandat inca din februarie si intr-o versiune RWD. In plus, varianta de 60.990 de euro nici nu se mai vinde in prezent.

  • MarS, marţi, 01.04.2025 14:49

    De ce e montata plachia aia centrala stramba? :) Vine mega aiurea vs simetria propusa de avel V al bordului de altfel reusit.

  • l, marţi, 01.04.2025 16:41

    @MarS Ca sa fie orientata spre sofer, cum era si la BMW prin anii 80-90 si la Toyota Supra din aceeasi perioada

  • CU.PLAcere, marţi, 01.04.2025 16:42

    Cea mai frumoasa masina, raportata la concurenta ei (mentionata in articol)

  • George Simion, miercuri, 02.04.2025 03:41

    cupra...cross-carucior..blasfemie!

  • MarS, miercuri, 02.04.2025 09:37

    Design wise nu inteleg de ce unii monteaza un ecran de 14 sau mai mare central iar pt sofer pun un ecranus de 5 ... e f nemasculin si de sarak

  • eu, miercuri, 02.04.2025 12:02

    nu prea vad cum un ecran mai mare ar fi mai masculin si care ar fi beneficiul de pe urma presupusei masculinitati care creste odata cu diagonala ecranului, dar ma rog fiecare e liber sa isi imagineze lucrurile in felul lui. motivul pentru care nu pun un ecran mai mare cred eu ca tine de spatiu si utilitate. chiar daca ar pune in dreptul soferului un ecran mai "de bogaki" mare parte din el ar fi acoperit permanent de volan, manete si chiar de mainile soferului, deci utilitatea n-ar creste odata cu barbatia ecranului :)))

  • parere, duminică, 06.04.2025 19:50

    Plastic saracacios marca VAG la preturi astronomice. Neeeext!

  • Dan, luni, 07.04.2025 11:37

    Nu te prea uiți la ecranul din bord atâta timp cât ai un HUD de foarte buna calitate unde ai toate informațiile din bord. Da, plasticul e cam slăbuț, dar nu cred că e mai slab decât cel din Tesla. Iar legat de Tesla, nu cred că se compara confortul cu cel al Tavascan-ului. Iar faptul că în Germania pe locul 4 in topul celor mai bine vândute mașini electrice noi este Cupra Born, cu mult în fața la orice model Tesla , iar Tavascanul abia lansat deja e pe locul 9, la doar câteva unități în spate la Model Y, ce sa insemne ? Că toată lumea o fi atât de fraiera sau că mașinile construite pe platforma MEB ( primele 4 poziții ) chiar sunt mult mai reușite decât Tesla ? Și nu mă refer neapărat la putere , ci mai degrabă la confort, rezistenta in timp și costuri de întreținere/reparatii

  • ironR, joi, 17.04.2025 14:29

    LOL, asta e masina de oras, nu altceva!! Bate Tesla si Hyundai/KIA la germane de nu e adevarat, iar China vine in Europa sa rupa tot ce se gaseste in prezent e piata. Cat despre acest melc cica sport, e de ras daca nu ar fi de plans - viteza maxima 180km/h, consum imens, incarcare submediocra! Nu mai zic de pretul kW in Europa. In China pretului kW e la sfert fata de Ro.