Tinuta de drum
Cu această motorizare ne-am întâlnit și atunci când am testat noul Formentor facelift, deci știam la ce să ne așteptăm. La fel ca fratele său mai mic, Terramar are un comportament previzibil, este plăcut la condus și, din punct de vedere al dinamicii, îmbină confortul cu un comportament sportiv.
Mulțumită sistemului plug-in hybrid, este ușor de condus chiar și în trafic bară la bară. Și mai ales, economic. Gabaritul mașinii nu îți pune mari probleme pe străzile înguste sau în parcări.
Direcția progresivă și suspensia sport sunt oferite încă din standard. Dacă le luăm individual, direcția este precisă și volanul opune destulă rezistență la viteze mai mari (mai ales în modul de rulare Sport sau Cupra), iar suspensia este neașteptat de confortabilă.
Desigur, având în vedere greutatea în plus, adusă de sistemul PHEV, și jantele de 20 de inch, vei simți atunci când treci peste denivelări mai pronunțate sau peste limitatoare de viteză.
Sistemul DCC Pro permite reglarea individuală a diverselor componente ale trenului de rulare. Spre exemplu, poți regla suspensia pe modul cel mai confortabil, dar direcția și livrarea puterii motorului pe modul Sport. De fapt, aceasta este cea mai potrivită setare, dacă mă întrebi pe mine.
Un alt lucru pe care l-am remarcat este fenomenul de "torque steer", destul de pronunțat, atunci când calci mai hotărât pedala de accelerație. Dar este, oarecum, de înțeles, având în vedere că puterea și cuplul motorului sunt livrate către puntea față.
chiar ne prefacem ca e normal ca masina asta sa coste aproape 60k euro?