Tehnologie
Dacia a ascultat de clienți și de trendul pieței și a instalat mai multă tehnologie în interiorul mașinilor sale. Duster a primit cele mai multe noutăți, având în vedere că este vârful de gamă. O să încep cu computerul de bord amplasat între cele două ceasuri analog, ușor de folosit și de citit.
Trec apoi la sistemul Media Nav Evolution, care a rămas neschimbat, dar continuă să se achite decent de întreținerea atmosferei în interiorul mașinii. Vine cu suport USB, capabil să citească muzica de pe telefonul mobil sau de pe un stick. USB-ul eșuează însă la încărcarea telefonului, pentru că energia care vine prin mufă nu face față energiei consumate de telefon. Dar măcar se achită de citirea melodiilor.
iPhone-ul meu a fost detectat ca un dispozitiv auxiliar, iar muzica din iTunes a început să se audă bine din boxele mașinii. Mi-a plăcut că sistemul afișa chiar și coperta albumului.
Bineînțeles, există și posibilitatea de a reda muzica de pe telefon prin Bluetooth. Problema este că sistemul are tendința de a răspunde greu la comenzi și de a o lua puțin razna imediat după ce termini un apel.
Un alt minus pe care aș vrea să îl semnalez este faptul că răspunsul tactil nu este tocmai prompt. Pentru cei mai tradiționaliști, care vor să folosească navigația mașinii, am vești bune. Hărțile sunt destul de bune, informațiile sunt și ele acolo, însă v-aș recomanda și o navigație mobilă de backup.
Nu lipsesc limitatorul de viteză și pilotul automat. Pe acesta din urmă l-am folosit de mai multe ori pe autostrada Sibiu-Deva. Butonul de activare a rămas în continuare pe consola centrală, însă butoanele de acționare sunt pe volan, mult mai bine evidențiate și ușor de manevrat.
Cele patru camere video instalate pe Duster sunt și ele destul de utile, mai ales atunci când ajungi în teren accidentat. Calitatea imaginii oferite lasă de dorit, dar măcar vezi ce se întâmplă în zone în care altfel n-ai nicio șansă să ajungi cu privirea. Cum sunt roțile din față, "filmate" constant.
Nu o să uit nici de sistemul de monitorizare a unghiului mort, care a dat unele erori de-a lungul deplasării noastre, mai ales atunci când condițiile meteo erau nefavorabile. Senzorii se aprindeau, deși în lateralul mașinii nu era nimic. În plus, LED-ul butonului care dezactivează funcția se vede mereu în oglinda șoferului.
Enorm progres, felicitari dacia, multumin Renault ca ne invata cum sa facem masini. Modelul nou de Duster este efectiv frumos pe strada si exprima calitate si arata foarte bine, comparabil cu SUV-uri mult mai scumpe decat el