Dacia Duster

1.5 Diesel Turbo (dCi) 110CP 4x4 Man6 Prestige
3.9
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai, vineri, 23 februarie

Test cu Dacia Duster 1.5 dCi 4x4: Legături de sânge

De Dacia Duster mă leagă multe amintiri. Primele datează încă din 2010, atunci când călcam pentru prima oară pe pământ marocan cu misiunea de a fi printre primii români care testează primul SUV al brandului de la Mioveni. I-am spus atunci „Prințul deșertului”, crezând că o să fie un titlul original. Am crezut asta și eu, dar și alți zeci de jurnaliști prezenți la eveniment și impresionați de calitățile off-road ale Duster-ului în zonele aride de lângă Marrakech.

Anii au trecut și m-am reîntâlnit cu Duster în aproape toate formulele posibile: cu 4x4, cu 4x2, cu transmisie automată, cu facelift, fără facelift, cu chef de aventură, cu unele probleme sâcâitoare, dar întotdeauna cu capacitatea de a mă face mândru că mașina asta e una românească.

A doua generație Duster a evoluat mult. Cam la fel de mult ca un coleg de generală cu care te vezi după 20 de ani, așa cum bine compara și Mircea în testul lui cu versiunea 4x2 automată, testată în Grecia. Revederea mea cu Duster a fost însă una ceva mai aprofundată. Ca și cum aș fi făcut un întreg concediu cu colegul revăzut după 20 de ani.

Am parcurs 2100 de kilometri cu noul Dacia Duster în cadrul unui proiect special, pe care l-ați putut urmări vreme de aproape două săptămâni pe Automarket. #CuDusterÎnCreieriiMunților mi-a dezvăluit multe dinte punctele forte și puntele slabe ale SUV-ului de la Mioveni.

  • eee, vineri, 23.02.2018 10:37

    Enorm progres, felicitari dacia, multumin Renault ca ne invata cum sa facem masini. Modelul nou de Duster este efectiv frumos pe strada si exprima calitate si arata foarte bine, comparabil cu SUV-uri mult mai scumpe decat el

  • bbb, vineri, 23.02.2018 13:08

    @Bogdan: In primul test Duster-ul 1.5 dci avea izolarea fonica "SILENTIOASA", acum e incadrata la "ZGOMOTOASA". De ce? http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-noul-dacia-duster-15-dci-110-cp-edc-81281.html

  • dany, vineri, 23.02.2018 16:31

    1. Suspensia spate e in continuare multilink pe spate la 4x4 si punte rigida pt 4x2? 2. De ce nu introduceti testul clasic al germanilor: demaraj 0-100 km/h, franare 100-0 km/h, slalom cu jaloanele la 18 m? 3. Poate s-ar merita si ceva ”rococo-uri” gen testul elanului, nu credeti? PS nu inteleg moda asta cu oglinzile gri metalizat

  • ProfiBv, vineri, 23.02.2018 16:45

    @Bogdan legat de .... " La finalul expediției, computerul de bord a indicat un consum de 6.5 litri/100 de kilometri." care era media de viteza afisata in bord la final ?

  • nume, vineri, 23.02.2018 21:09

    O fi facand cutia manuala prea multa galagie :))))))) Pana si vizibiltatea a scazut intre timp. Poate de la culoarea galbena, cum ar zice popescu, a caroseriei.

  • nume, vineri, 23.02.2018 21:29

    PS: de cand au farurile de Duster forma unui patrat?

  • unu, sâmbătă, 24.02.2018 13:09

    o fi fost mai cald afara si nu mai purtau caciula pe urechi :)

  • Stefi, duminică, 25.02.2018 11:27

    Toti jurnalistii care au testat masina,inclusiv voi, au fost surprinsi de nivelul de silentiozitate (fata de generatia precedenta).

  • adi, duminică, 25.02.2018 15:35

    Felicitari...asta este un TEST DRIVE! 2100 km....nu cand va plimbati juma' de ora prin Bucuresti si dupaia va dati cu parerea. De Duster ce sa zic, mult mai bun decat cel precedent dar haideti sa nu exageram. tot urat a ramas la exterior si tot ieftineala e la interior (materiale, aspect etc)

  • StM, duminică, 25.02.2018 16:59

    Inteleg comparatia cu Vitara, ca are 4x4, dar cu masinile alea bune de urcat borduri ca sunt inalte si...cam atat, de la Peugeot, sau fratele Kadjar 1.5 cu 4x2, ce ati avut? Trebuiau sa iasa la numar sau cum? Nu poti compara Dusterul 4x4 cu masini care au fost gandite pentru altceva si care, intr-o zapada mai mare, cedeaza! Sau un noroi ceva mai mare! Alea sunt doar pentru sosea, ca sa vada unii traficul de mai sus! Dusterul e pentru altceva! Si fata de generatia precedenta e mult mai bun! Probabil ca asta va conta in Vest, ca la noi tot sh-urile de 10 ani sunt mai bune....pentru unii!

  • xxx, luni, 26.02.2018 12:59

    Duster 4x4 poate sa facă mult mai mult decât toate celelalte, dar nu este o mașină off-road, nu înțeleg de unde atâta înverșunare pentru a încerca imposibilul! Nu cred ca cineva ar da 20000€ pe o mașină noua pentru ca apoi s-o rupă in doua. Am citit încă o data articolele, concluzia mea este: Nota 3,9 are doua variante 1. nu exista un plus fata de Dusterul model vechi sau poate acesta a fost supraapreciat prima data 2. cotația este severa Rog Automarket sa decidă, ca m-ați băgat in ceata!

  • user001, miercuri, 28.02.2018 00:48

    Nici eu nu inteleg de ce nu se include un test real 0-100km/h si se preia doar cel de la producator.Una din "jucariile" mele ajunge la 100km/h cu 2 secunde mai putin decat zice producatorul.(luata de noua,nu se pune problema ca a umblat cineva la ea).Pe langa asta,puteti include test 100-0 cum a zis cineva mai sus(desi conteaza mult anvelopele),slalom,consum instant la diferite viteze,turatia motorului la diferite viteze,in diferite trepte de viteza,masurarea zgomotului la interior cu un smartphone sau cu un aparat special pentru asa ceva,test faruri noaptea si multe alte asemenea teste mai practice,mai obiective si mai reale,asa...ca vi se pare voua ca este mai zgomotoasa dar la ultimul articol ati spus ca este silentioasa,sau ca face suta in 12-13 secunde dar defapt,in realitate face in 10 si chestii de genul,nu prea ne lamuresc.

  • cosmin, marţi, 20.03.2018 14:03

    ati scris ca volumul portbagajului la 4x4 scade la 411litri. in specificatiile de la finalul articolului, e trecut 4x4 si 467litri. pana la urma, ce volum are portbagajul in relatie cu 4x2 si 4x4???