Dacia Duster

1.5 Diesel Turbo (dCi) 110CP 4x4 Man6 Prestige

Motor / Transmisie

4.0

Pentru că un crossover are nevoie de cuplul unui diesel în teren accidentat, Duster-ul nostru a venit alături de cel mai generos dCi din gamă. Este bătrânul motor de 1.5 litri, pe care Alianța Renault-Nissan se încăpățânează să îl păstreze în gamă. Însă, câtă vreme el este folosit într-o versiune modificată chiar și de noua generație Mercedes Clasa A, atunci are toate șansele să devină legendar până când va fi pensionat.

Bineînțeles, marele său minus rămâne antifonarea, care, deși s-a îmbunătățit destul de mult față de generația anterioară, continuă să fie deficitară. La peste 2500 de rotații, dieselul este destul de gutural și se simte în habitaclu.

Vine la pachet cu un cuplu de 260 de Nm, resimțit devreme, încă de pe la 1750 de rotații. Din păcate el se și pierde destul de repede, întrucât pe la 3000 de rotații Duster dă semne de oboseală.

Pe hârtie, momentul motor pare mic, însă, în viața reală, la cele doar 1300 de kilograme ale Duster-ului, cuplul se dovedește în 90% din cazuri suficient. Bineînțeles, au fost câteva situații în vârf de munte când am visat la cei peste 300 de Nm ai motorului 1.6 dCi, tot din cadrul Alianței. Se întâmpla atunci când Duster-ul părea să se afunde în zăpada de la Borsec.

Altfel, la drum întins, cuplul motor și cei 110 cai sunt suficienți. Cu condiția să nu apăsați butonul Eco. El ține cu buzunarul vostru, dar puteți să vă luați adio de la depășiri. Astfel de manevre devin riscante fără tot potențialul de sub capotă. Trebuie să mărturisesc însă că, alături de butonul Eco de pe Mitsubishi Eclipse Cross, cel de pe Duster este printre cele mai eficiente testate. Rezultatul este o anesteziere zdravănă a pedalei de accelerație.

După 10 zile cu Duster, pot spune că etajarea cutiei a rămas la fel de ciudată. Celor care preferă ieșirile în teren accidentat, cutia le va fi pe plac. Prima treaptă este scurtă și favorizează rularea în off-road, fiind utilă atunci când terenul este alunecos. Și celelalte trepte sunt destul de scurte, adică a doua, a treia și a patra. La polul opus, treapta a șasea este ceva mai lungă, scopul său fiind acela de a mai reduce consumul de carburant la viteze mari. Chiar și așa, la 100 de km/h, în treapta a șasea, turometrul indică 2000 rpm.

  • eee, vineri, 23.02.2018 10:37

    Enorm progres, felicitari dacia, multumin Renault ca ne invata cum sa facem masini. Modelul nou de Duster este efectiv frumos pe strada si exprima calitate si arata foarte bine, comparabil cu SUV-uri mult mai scumpe decat el

  • bbb, vineri, 23.02.2018 13:08

    @Bogdan: In primul test Duster-ul 1.5 dci avea izolarea fonica "SILENTIOASA", acum e incadrata la "ZGOMOTOASA". De ce? http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-noul-dacia-duster-15-dci-110-cp-edc-81281.html

  • dany, vineri, 23.02.2018 16:31

    1. Suspensia spate e in continuare multilink pe spate la 4x4 si punte rigida pt 4x2? 2. De ce nu introduceti testul clasic al germanilor: demaraj 0-100 km/h, franare 100-0 km/h, slalom cu jaloanele la 18 m? 3. Poate s-ar merita si ceva ”rococo-uri” gen testul elanului, nu credeti? PS nu inteleg moda asta cu oglinzile gri metalizat

  • ProfiBv, vineri, 23.02.2018 16:45

    @Bogdan legat de .... " La finalul expediției, computerul de bord a indicat un consum de 6.5 litri/100 de kilometri." care era media de viteza afisata in bord la final ?

  • nume, vineri, 23.02.2018 21:09

    O fi facand cutia manuala prea multa galagie :))))))) Pana si vizibiltatea a scazut intre timp. Poate de la culoarea galbena, cum ar zice popescu, a caroseriei.

  • nume, vineri, 23.02.2018 21:29

    PS: de cand au farurile de Duster forma unui patrat?

  • unu, sâmbătă, 24.02.2018 13:09

    o fi fost mai cald afara si nu mai purtau caciula pe urechi :)

  • Stefi, duminică, 25.02.2018 11:27

    Toti jurnalistii care au testat masina,inclusiv voi, au fost surprinsi de nivelul de silentiozitate (fata de generatia precedenta).

  • adi, duminică, 25.02.2018 15:35

    Felicitari...asta este un TEST DRIVE! 2100 km....nu cand va plimbati juma' de ora prin Bucuresti si dupaia va dati cu parerea. De Duster ce sa zic, mult mai bun decat cel precedent dar haideti sa nu exageram. tot urat a ramas la exterior si tot ieftineala e la interior (materiale, aspect etc)

  • StM, duminică, 25.02.2018 16:59

    Inteleg comparatia cu Vitara, ca are 4x4, dar cu masinile alea bune de urcat borduri ca sunt inalte si...cam atat, de la Peugeot, sau fratele Kadjar 1.5 cu 4x2, ce ati avut? Trebuiau sa iasa la numar sau cum? Nu poti compara Dusterul 4x4 cu masini care au fost gandite pentru altceva si care, intr-o zapada mai mare, cedeaza! Sau un noroi ceva mai mare! Alea sunt doar pentru sosea, ca sa vada unii traficul de mai sus! Dusterul e pentru altceva! Si fata de generatia precedenta e mult mai bun! Probabil ca asta va conta in Vest, ca la noi tot sh-urile de 10 ani sunt mai bune....pentru unii!

  • xxx, luni, 26.02.2018 12:59

    Duster 4x4 poate sa facă mult mai mult decât toate celelalte, dar nu este o mașină off-road, nu înțeleg de unde atâta înverșunare pentru a încerca imposibilul! Nu cred ca cineva ar da 20000€ pe o mașină noua pentru ca apoi s-o rupă in doua. Am citit încă o data articolele, concluzia mea este: Nota 3,9 are doua variante 1. nu exista un plus fata de Dusterul model vechi sau poate acesta a fost supraapreciat prima data 2. cotația este severa Rog Automarket sa decidă, ca m-ați băgat in ceata!

  • user001, miercuri, 28.02.2018 00:48

    Nici eu nu inteleg de ce nu se include un test real 0-100km/h si se preia doar cel de la producator.Una din "jucariile" mele ajunge la 100km/h cu 2 secunde mai putin decat zice producatorul.(luata de noua,nu se pune problema ca a umblat cineva la ea).Pe langa asta,puteti include test 100-0 cum a zis cineva mai sus(desi conteaza mult anvelopele),slalom,consum instant la diferite viteze,turatia motorului la diferite viteze,in diferite trepte de viteza,masurarea zgomotului la interior cu un smartphone sau cu un aparat special pentru asa ceva,test faruri noaptea si multe alte asemenea teste mai practice,mai obiective si mai reale,asa...ca vi se pare voua ca este mai zgomotoasa dar la ultimul articol ati spus ca este silentioasa,sau ca face suta in 12-13 secunde dar defapt,in realitate face in 10 si chestii de genul,nu prea ne lamuresc.

  • cosmin, marţi, 20.03.2018 14:03

    ati scris ca volumul portbagajului la 4x4 scade la 411litri. in specificatiile de la finalul articolului, e trecut 4x4 si 467litri. pana la urma, ce volum are portbagajul in relatie cu 4x2 si 4x4???