Motor / Transmisie
Pentru că un crossover are nevoie de cuplul unui diesel în teren accidentat, Duster-ul nostru a venit alături de cel mai generos dCi din gamă. Este bătrânul motor de 1.5 litri, pe care Alianța Renault-Nissan se încăpățânează să îl păstreze în gamă. Însă, câtă vreme el este folosit într-o versiune modificată chiar și de noua generație Mercedes Clasa A, atunci are toate șansele să devină legendar până când va fi pensionat.
Bineînțeles, marele său minus rămâne antifonarea, care, deși s-a îmbunătățit destul de mult față de generația anterioară, continuă să fie deficitară. La peste 2500 de rotații, dieselul este destul de gutural și se simte în habitaclu.
Vine la pachet cu un cuplu de 260 de Nm, resimțit devreme, încă de pe la 1750 de rotații. Din păcate el se și pierde destul de repede, întrucât pe la 3000 de rotații Duster dă semne de oboseală.
Pe hârtie, momentul motor pare mic, însă, în viața reală, la cele doar 1300 de kilograme ale Duster-ului, cuplul se dovedește în 90% din cazuri suficient. Bineînțeles, au fost câteva situații în vârf de munte când am visat la cei peste 300 de Nm ai motorului 1.6 dCi, tot din cadrul Alianței. Se întâmpla atunci când Duster-ul părea să se afunde în zăpada de la Borsec.
Altfel, la drum întins, cuplul motor și cei 110 cai sunt suficienți. Cu condiția să nu apăsați butonul Eco. El ține cu buzunarul vostru, dar puteți să vă luați adio de la depășiri. Astfel de manevre devin riscante fără tot potențialul de sub capotă. Trebuie să mărturisesc însă că, alături de butonul Eco de pe Mitsubishi Eclipse Cross, cel de pe Duster este printre cele mai eficiente testate. Rezultatul este o anesteziere zdravănă a pedalei de accelerație.
După 10 zile cu Duster, pot spune că etajarea cutiei a rămas la fel de ciudată. Celor care preferă ieșirile în teren accidentat, cutia le va fi pe plac. Prima treaptă este scurtă și favorizează rularea în off-road, fiind utilă atunci când terenul este alunecos. Și celelalte trepte sunt destul de scurte, adică a doua, a treia și a patra. La polul opus, treapta a șasea este ceva mai lungă, scopul său fiind acela de a mai reduce consumul de carburant la viteze mari. Chiar și așa, la 100 de km/h, în treapta a șasea, turometrul indică 2000 rpm.
Enorm progres, felicitari dacia, multumin Renault ca ne invata cum sa facem masini. Modelul nou de Duster este efectiv frumos pe strada si exprima calitate si arata foarte bine, comparabil cu SUV-uri mult mai scumpe decat el