Consum
Înainte de a vă spune cât a consumat mașina în trafic real, vreau să vă trasez niște coordonate. Duster a rulat foarte mult în mediul extraurban. Au fost 2100 de kilometri, dintre care 95% doar în afara orașelor. Motorul trecuse de pragul de 5000 de kilometri, deci nu mai era în perioada de rodaj.
Chiar dacă nu am avut rulare urbană, au fost multe situații în care am cuplat 4x4 și am înfruntat un traseu dificil, la temperaturi destul de scăzute. La finalul expediției, computerul de bord a indicat un consum de 6.5 litri/100 de kilometri.
În fișa tehnică, Dacia ne promite un consum extraurban de 4.7 litri/100 de kilometri, prin urmare, având în vedere condițiile în care am rulat, putem spune că Duster nu este departe de promisiunile de pe hârtie.
Este destul de greu să găsești un rival pe măsura lui Duster. Asta pentru că mașina se situează undeva între segmente, încercând să fure clienți și din segmentul SUV-urilor compacte, de dimensiuni mai mari, dar și din segmentul SUV-urilor mici, pe care le bate în general la preț. Așa că voi încerca imposibilul: să mă raportez la modele din ambele clase.
Cu un consum mediu oficial de 4.7 litri/100 de kilometri, Duster se dovedește destul de gurmand. Fiat 500X și Ford Ecosport consumă mai puțin, dar sunt ceva mai mici și nu pot fi comandate cu 4x4 la același nivel de putere. Kia Stonic promite 4.2 litri, dar nici vorbă de tracțiune integrală, Mazda CX-3 afișează un consum identic cu al Duster-ului, iar Opel Grandland X are o medie de 4.6 litri (de asemenea fără 4x4). Fratele acestuia din urmă, Peugeot 3008, este și el mai economic, dar nu poate bifa tracțiunea integrală.
Culmea, fratele de concern Renault Kadjar nu poate primi nici el 4x4 în versiunea 1.5 dCi, ceea ce face ca valoarea consumului să fie una aproape record: 3.8 litri/100 de km. Un Skoda Karoq 1.6 TDi fără 4x4 este destul de aproape de Duster cu cei 4.5 litri anunțați oficial. Aceeași poveste și în cazul lui Seat Ateca.
Adevăratul rival al lui Duster pare să fie însă Suzuki Vitara, care are un diesel de 120 de cai putere, cu 4x4, capabil să consume în medie doar 4.2 litri/100 km. La fel și în cazul fratelui mai mare, Suzuki SX4, care promite 4.4 litri/100 km.
Enorm progres, felicitari dacia, multumin Renault ca ne invata cum sa facem masini. Modelul nou de Duster este efectiv frumos pe strada si exprima calitate si arata foarte bine, comparabil cu SUV-uri mult mai scumpe decat el