
Interior
Noi am testat versiunea Duster TCe 130 4x4, în nivelul de echipare de top Extreme. În plus, a fost bifat pachetul Cold Pack, ceea ce înseamnă că în imaginile alăturate ai un Duster echipat complet.
Nivelul de echipare Extreme se adresează aventurierilor și este complementar cu nivelul Journey. Așadar, nu plătești nimic în plus dacă vrei să treci de partea celor care apreciază mai mult confortul.
Cum știi că te afli într-un Duster Extreme? Foarte simplu. După numeroasele accente în culoarea cuprului. Rolul lor este să aducă o pată de culoare într-un habitaclu dominat de nuanțe de verde și negru.
Apoi, mai există un indiciu: tapițeria impermeabilă, care poate fi curățată foarte ușor. Deci nu trebuie să îți faci griji dacă urci în mașină după ce te-a prins ploaia, sau dacă pasagerii varsă din greșeală lichide pe scaune. Este confecționată din materiale reciclate, desigur.
În rest, primești același volan aplatizat în partea superioară și inferioară și aceleași suprafețe întinse din plastic, ce-i drept în diferite texturi. Din fericire, versiunea Extreme are o zonă moale pe cotiera portierelor, acolo unde îți vei rezema cotul la un drum mai lung. Ea lipsește la celelalt versiuni.
Scaunele sunt destul de confortabile și au un suport lateral decent.
Noul Duster este mai bine antifonat decât vechiul model. Potrivit Dacia, zgomotul de rulare este îmbunătățit cu 2 dB. La viteze sub 100 de km/h, acest lucru chiar se observă, dar peste acest prag intră destul de mult zgomot în interior, în special atunci când asfaltul nu este foarte neted sau când rafalele de vânt sunt mai violente.
Mai găsești butoane fizice prin habitaclu, iar cu sistemul audio interacționezi de la satelitul montat în dreapta volanului. Nu este cea mai inspirată, poziționare, având în vedere că, nu de puține ori, l-am lovit cu piciorul.
Spuneam despre acel Cold Pack. El aduce funcție de încălzire pentru volan, scaune față încălzite, dar și un parbriz încălzit.
Deși lungimea mașinii a rămas neschimbată, habitaclul este mai încăpător, comparativ cu vechea generație. Pasagerii din spate au 3 centimetri în plus spațiu la genunchi, ceea ce înseamnă că și cei cu o înălțime peste medie vor avea destul loc pe banchetă.
Eu am 1.92 și, cu scaunul șoferului reglat pentru mine, atunci când am urcat pe locurile din spate nu atingeam cu genunchii în scaunul din față. Și spațiul la cap este suficient.
Spațiile de depozitare sunt generoase și ca număr și ca volum. De asemenea, prin habitaclu găsești așa numitele YouClip. Pe scurt, un sistem ingenios care permite fixarea de accesorii în zone cheie din habitaclu.
Portbagajul are acum o capacitate de 472 de litri, cu 6% mai mult decât vechiul model. În plus, pragul de încărcare este coborât, iar deschiderea portbagajului este mai largă și mai înaltă.
La acest capitol, Dacia Duster stă mai bine decât rivalii săi: Vitara are un portbagaj de 362 de litri, iar Korando se laudă cu un portbagaj de 423 de litri.
Sunt curios cât durează până apar snobii fără bani, aspiratoare de deșeuri din Germania. Și, desigur, pacientul site-ului, inexorabil de la Bălăceanca, zis și jenică_o_are_mică. Altfel, felicitări Dacia. De remarcat în special designul care nu e doar matur, mai ales în comparație cu prima generație, dar e mai reușit decât la multe alte modele cu ifose premium. O mașină cinstită și practică pentru clienți cu "common sense". Mi-ar plăcea ca Dacia sa vina și cu niște break-uri cu design și echipare asemănătoare Duster și Bigster. Da, încă e o piață pentru asa ceva.