Motor / Transmisie
Noul Duster facelift pare să ofere o gamă de motorizări mai variată ca oricând. De dragul vremurilor trecute și al succesului comercial, Duster păstrează chiar și un diesel. Este vorba despre bătrânul dCi, alintat acum Blue dCi, disponibil tot cu 115 cai putere.
Rămâne în gamă și un motor alimentat cu benzină și GPL, care dezvoltă 100 de cai putere, însă oferă acum mai multă autonomie grație rezervorului de GPL care își dublează valoarea și ajunge la aproape 50 de litri. Se pare că viitorii clienți vor aprecia asta, întrucât 20% dintre cei care au ales un Duster anul acesta au preferat versiunea cu GPL.
Intrarea în gamă va fi asigurată de un motor de 90 de cai putere, iar clienții vor mai avea la dispoziție și propulsoare ceva mai generoase, de 130 și 150 de cai putere.
Eu, personal, aplaud o altă noutate apărută odată cu faceliftul. Este vorba despre revenirea transmisiei automate cu dublu ambreiaj, care are acum 6 rapoarte. A fost instalată pe motorul de 1.3 litri și 150 de cai putere. Bineînțeles, spre revolta multor cârcotași, această configurație nu este disponibilă cu tracțiune integrală.
Revenind asupra motorizării testate, unitatea de 1.3 litri și 150 de cai putere, pe care o știm deja de pe celelalte modele ale ALianței, este rafinată, decent antifonată și fără vibrații. Este genul de motor pe care îl preferi oricând în favoarea unui diesel, dacă îți place ca rularea ta să fie cât mai lină. Resursele motorului sunt bune, chiar dacă valoarea cuplului este de numai 250 de Nm și nu pare atât de impresionantă pentru un SUV. Însă Duster e o mașină ușoară, iar cuplul este suficient, mai ales că este livrat devreme, adică pe la 1700 de rotații. Spuneam că antifonarea este decentă, pentru că dincolo de 3000 de rotații, motorul începe să se facă auzit în habitaclu.
Cu resursele te vei descurca excelent în oraș, pe drumuri naționale și chiar și pe autostradă. Aici beneficiezi de impulsuri bune la fiecare retrogradare, chiar dacă ești aproape de viteza maximă admisă de 130 de km/h.
Noutatea pe care o aduce faceliftul este introducerea cutiei automate EDC cu șase rapoarte. Ea alternează foarte bine treptele și oferă o fluiditate pe care o aștepți de la orice mașină de secol 21. Face o pereche foarte bună cu motorul de 1.3 litri, chiar dacă, uneori, retrogradările par să aștepte o fracțiune de secundă.E nevoie de puțină acomodare pentru a înțelege cum trebuie să fie impulsul accelerației pentru ca schimbarea să vină rapid.
Așadar, una peste alta, perechea motor de 150 de cai putere plus cutie automată EDC pare a fi una câștigătoare. Și este configurația pe care o recomand pentru cei care se gândesc la Duster.
Au vrut sa puna amprenta ”Lamborghini” (elemete luminoase in Y) si pe stopurile spate insa nu le-a iesit (sunt mai hidoase ca la generatia precedenta)