Consum
Cei care se gândesc la un SUV se tem, de obicei, de motoarele pe benzină pentru că sunt ceva mai gurmande. Nimic eronat aici. E drept că ele consumă mai mult decât dieselul, dar cred că diferențele nu sunt așa colosale. În cadrul testului nostru prin împrejurimile Parisului, conducând mult prin sătuce mici, dar și pe autostradă, consumul a oscilat între 6.5 și 7 litri/100 de kilometri. Bineînțeles, o rulare predominant pe autostradă va urca valoarea consumului la peste 7 litri/100 km.
În fișa oficială, Dacia anunță un consum mediu de 6.1 litri/100 de kilometri. Prin comparație, un Suzuki Vitara, de 129 de cai putere, cu sistem mild-hybrid la 48V, consumă are o medie de numai 4.9 litri/100 km. Ssangyong Tivoli, cu 163 de cai putere și cutie automată promite o valoare ceva mai mare, adică 7.6 litri/100 km.
-
PMC, joi, 26.08.2021 23:30
Daca as lua Duster, as lua Diesel fara sa clipesc. Mi se pare ca e disponibil cu manuala si 4x4, nu?
-
dCi, vineri, 27.08.2021 08:19
Aceleași uși care îmbracă stâlpii și plafonul
-
Moldovean, vineri, 27.08.2021 08:47
Cresc toți prețurile, crește și inflația, dar salariile rămân la fel. Și nu doar noi, se pare că populația europeană în general cam intră într-un proces de sărăcire. Și dacă se adoptă nebunia aia cu Fit for 55 a UE, să vezi atunci, că aia atacă chiar și în nevoile de bază, cum e încălzirea pe timp de iarnă. UE are nevoie grabnică de reformare, altfel există mari șanse de revolte sociale și haos. Deși la cum au fost oamenii dresați în ultimii ani...
-
Moldovean, vineri, 27.08.2021 08:49
@dci Sigur că aceleași uși, doar e facelift, nu model nou. Cum asta s-a schimbat la Logan/Sandero 3, se va schimba și la următorul Duster care va primi platformă nouă. Ieri se plângeau unii de mânerele alea vechi, dar mânerele alea au revenit la modă, vezi Porsche 911, Porsche Taycan, VW ID.4, BMW Seria 2 Coupe. Fix când Dacia le schimbă :))
-
Moldovean, vineri, 27.08.2021 09:01
E dreaptă comparația cu Tivoli și Vitara, dar doar parțial pentru că aceste modele sunt mai scurte decât Duster și nu pot face offroad. Tivoli are 4,22 m lungime (nu versiunea XLV), Vitara are 4,18 m, iar Duster 4,34 m. E ceva diferență. Apoi, Duster are aproape 22 cm gardă la sol, Vitara doar 18,5 cm, iar Tivoli doar 16 cm. Prin urmare, Duster e preferat de cei care mai fac și altceva cu mașina decât să se plimbe prin oraș. Profilul lui Duster e oarecum diferit de cel al Vitarei și Tivoli. Generația anterioară a Vitarei era bună de off-road, chiar îmi plăcea și designul, asta de acum e mai mult de fâțâială prin oraș și ocazional la drum lung pe șosea. În prima jumătate a lui 2021, Duster a vândut în Europa 73.993 bucăți, Vitara 30.931, iar Tivoli... 1.829 (!!!). Conform carsalesbase. Înainte de pandemie, Duster a terminat anul 2019 pe locul 2 în clasa lui la vânzări în Europa cu 220.167 bucăți, Vitara pe 12 în clasă cu 81.860 bucăți, iar Tivoli pe locul 30 în clasa lui cu doar 5.755 bucăți (!!!). Tot conform carsalesbase.
-
1000MB, vineri, 27.08.2021 10:19
Duster 150 Tce EDC6 0-100 Km/h in 9,9 secunde; vmax 199 km/h Duster 150 Tce MT6 0-100 Km/h in 9,7 secunde; vmax 202 km/h (www.dacia.fr)
-
xxx, vineri, 27.08.2021 10:24
@ Vitara este in același segment cu Duster, Tivoli cu STEPWAY după umila mea părere. Pana acum 2luni am avut Duster diesel 4x4 (cumpărat in mai 2010, deci prima generație), mașină onesta, cu capacitați offroad bune daca aveai niște pneuri adecvate, cu cele din fabrica nu prea. Dar pentru 95% din clienți nu au nevoie de 4x4 Marele câștig este reintroducerea transmisiei automate, in plus pe un motor decent ca putere si cuplu. Cu cutie automata vor mai câștiga încă 15% in vânzări
-
Kirotractor, vineri, 27.08.2021 10:26
Cum, doar 199 km/h Vmax? În cartea tehnică scrie 202 -- clar, n-o mai iau. :-) Ontopic fără bășcălie, mașina-i OK și consumul surprinzător de decent (scuze, mic voiam să zic dar m-am contaminat și eu de cuvințelul ăsta trendy, repetat la nesfârșit și aici în ciuda semnificației lui diferite-n DEX = politicos, cuviincios.) Mai pe scurt, un 4WD TCe cu c.v.man. chiar m-ar tenta (merge și de 130 CP, diferențele dinamice vs. 150 CP fiind practic nule cf. testelor.) P.S: @Moldovean: Cam așa-i cu Vitara/Tivoli = SUVo-crossovere subcompacte, plus că actuala Vitară e efectiv un rateu ca design. Dar SsangYong-ul rămâne inexplicabil de ieftin (zic fiindcă l-am condus și nu-i deloc ”rustic”.) Duster e oricum plasat cumva ”între segmente” - mă-ntreb dacă francezii mai consideră și semi-balena de Logan nou ”de clasă mică”. :-)
-
GabiA, vineri, 27.08.2021 10:35
La 23k E, cat ar costa versiunea "full", poti sa-ti iei noul Tucson in a doua echipare, care chiar e o masina foarte buna. Duster mi se pare ca se merita doar 4x4 si daca mergi pe coclauri cu ea. Altfel, interiorul e dezolant, cu plasticul ala grosolan, si cred ca sufera tare si la capitoul confortul scaunelor si izolarea fonica a habitaclului.
-
Moldovean, vineri, 27.08.2021 11:18
@Kiro Posibil ca SsangYong să vândă pe pierdere în loc să facă profit? Dar nu are logică... ori au profit minim. Oricum, marca e aproape de faliment și nu prea se înghesuie cumpărători căci indienii ce o dețin vor să o vândă.
-
Oltean, sâmbătă, 28.08.2021 05:31
Iar comparați Coreea cu Romania ? :)))
-
., duminică, 29.08.2021 00:17
la crash testul lateral facut de cei de la LatinNCAP,Renault-(Dacia) Duster s-a rasturnat complet,oprita pe loc,stand pe loc,0km/h.Nita,ai legatura. https://www.youtube.com/watch?v=CTBW814j3c4&t=97s
-
jiji, marţi, 14.09.2021 09:17
WTF!!?? Cum un cazan cu 0 siguranta in caz de accident si tamburi pe spate sa obtina 4.1 din 5??! A inebunit lumea!
Au vrut sa puna amprenta ”Lamborghini” (elemete luminoase in Y) si pe stopurile spate insa nu le-a iesit (sunt mai hidoase ca la generatia precedenta)