Interior
Habitaclul lui Duster a vorbit întotdeauna despre robustețe și utilitate. Nu vă așteptați ca faceliftul să schimbe asta cu vreun plastic foarte moale, piele pe bord, inox sau alte aspirații nerealiste pentru segmentul în care ne aflăm. Avem în continuare un plastic tare, neprietenos, completat de finisaje perfectibile. Pe consola centrală a apărut o inserție care imită aluminiul nefinisat. Este plăcută la atingere și mi-aș fi dorit să o regăsesc și în alte zone ale mașinii.
După ce te urci în Sandero sau Logan, planșa de bord o să pară ușor învechită din cauza vechilor guri de ventilație rotunde. Însă, ergonomia păstrează așezarea intuitivă a butoanelor și plusează acum cu butoane iluminate pentru limitatorul de viteză și pilotul automat, amplasate pe volan.
Scaunele au acum o nouă tapițerie, iar tetierele sunt preluate de la Sandero și Logan și asigură ceva mai multă vizibilitate anterioară pentru pasagerii de pe locurile din spate.
O altă modificare pe care clienții români o vor aplauda la scenă deschisă este instalarea cotierei de pe Sandero și Logan. Nu doar că există 1.1 litri spațiu de depozitare sub cotul drept al șoferului, dar, atenție, acum avem și un capac care glisează 7 centimetri. Singura mea problemă cu ea? Se deschide ceva mai greu.
Pe locurile din spate avem același spațiu decent la picioare, cu un tunel median destul de coborât, care facilitează transportul unui al treilea pasager pe distanțe scurte. De asemenea, ca să le mai îndulcească viața pasagerilor spate, Dacia a instalat și două prize USB. Chiar și buzunarele portierelor spate sunt destul de încăpătoare.
Portbagajul păstrează aceeași valoare de peste 400 de litri (valoarea sa diferă în funcție de alegerea unui sistem 4x2 sau 4x4), o valoare bună pentru acest segment. Iarăși un sfat prietenesc: nu vă așteptați ca Dacia să fi capitonat zonele expuse ale caroseriei în portbagaj! Există în continuare un prag cam înalt, care va duce la ridicarea valizelor atunci când vreți să le scoateți din portbagaj.
Am lăsat la final antifonarea habitaclului, care este și ea perfectibilă. O să ai zgomot de vânt încă de la 90 de km/h. El o să crească pe măsură ce crește și viteza.
Au vrut sa puna amprenta ”Lamborghini” (elemete luminoase in Y) si pe stopurile spate insa nu le-a iesit (sunt mai hidoase ca la generatia precedenta)