Calitate / Pret
Odată cu faceliftul, Duster vine și cu o ușoară creștere a prețului. Nu e mult, e vorba de câteva sute de euro. Însă, este suficient pentru a-i știrbi lui Duster imaginea de cel mai accesibil SUV de pe piață.
Cu un preț de pornire de 14.100 de euro, Duster este insesizabil mai scump (dar mai scump) decât un Ssangyong Tivoli, care costă 13.990 de euro. Bineînțeles că diferența este ridicolă, însă faptul că Tivoli se folosește (la banii aceștia) de un motor pe benzină de 163 de cai putere, îi va face pe unii să ridice din sprâncene. Suzuki Vitara, care are un preț de pornire de 16.800 de euro, e drept, pentru un motor de 129 de cai putere, pare ceva mai scump. Însă, și un Duster facelift cu motorul de 130 de cai putere, manuală și echipare de top Prestige costă peste 18.000 de euro.
Noul Duster facelift vine cu trei niveluri de echipare: Essential, Comfort și Prestige. În cazul versiunii testate de noi, adică cea cu motor de 150 CP și automată EDC, valoarea de start este de 19.200 de euro. Dacă vrei echiparea de top Prestige, atunci sari cu aproape 1000 de euro peste pragul psihologic de 20.000 de euro. Bineînțeles, dacă mai adaugi și toate opționalele disponibile (culoarea de caroserie de 390 de euro, camera cu vedere la 360 de grade, adică 250 de euro, scaunele încălzite, adică 100 de euro, etc.), te apropii periculos de 23.000 de euro. Și dacă îți fac cu ochiul niște accesorii, cum ar fi un suport de biciclete, o bară cromată și protecții laterale, atunci socotelile merg și mai departe.
Chiar și așa, Duster rămâne unul dintre cele mai accesibile modele SUV din segment, semn că Dacia ține cu dinții de reputația pe care și-a creat-o. E drept, prețul a crescut ușor, cum se întâmplă, de altfel, cu toate mașinile pe care le vedem lansate recent pe piață.
Au vrut sa puna amprenta ”Lamborghini” (elemete luminoase in Y) si pe stopurile spate insa nu le-a iesit (sunt mai hidoase ca la generatia precedenta)