Siguranta
S-a discutat mult despre faptul că modelele Dacia nu reușesc să primească cinci stele EuroNCAP. Nici nu cred că și-au propus asta vreodată, întrucât ținta unui model de buget este să se descurce corect la capitolele esențiale.
În echiparea standard, Duster vine cu asistență la frânarea de urgență, ABS, ESP, monitorizarea presiunii în pneuri, airbaguri frontale și laterale pentru pasagerii față, airbaguri laterale pentru cei spate și un set nou de tetiere active. Așa cum ziceam, acestea au fost preluate de la modelele Dacia și Sandero.
În cadrul vechiului test EuroNCAP, Duster a obținut punctaj maxim pentru protecția pasagerilor adulți în cazul unui impact lateral. În cazul impactului frontal, protecția oferită la nivelul genunchilor este bună, însă anumite componente ale planșei de bord de pe partea șoferului ar putea prezenta riscuri pentru accidentări.
Protecția oferită copiilor în cazul unui impact frontal sau lateral a fost bună, cu excepția rezultatelor obținute la nivelul pieptului unui copil de 6 ani în cazul unui impact frontal. Pietonii beneficiază în general de o protecție bună la nivelul capului în cazul unui impact, însă Euro NCAP menționează rezultate slabe la baza parbrizului și de-a lungul montanților parbrizului. Bara de protecție a oferit o protecție bună pentru picioare în toate testele realizate.
Pe baza acestor rezultate, Dacia Duster a primit un nivel de protecție de 71% pentru pasagerii adulți și de 66% pentru pasagerii copii. De asemenea, organizația a acordat un calificativ de 56% pentru protecția pietonilor și de numai 37% pentru sistemele de siguranță disponibile.
Actualul Kia Stonic, unul din rivalii lui Duster a primit, de asemenea, trei stele. Însă echipat cu toate sistemele de siguranță, mai multe decât în cazul lui Duster, Stonic a urcat la cinci stele.
Au vrut sa puna amprenta ”Lamborghini” (elemete luminoase in Y) si pe stopurile spate insa nu le-a iesit (sunt mai hidoase ca la generatia precedenta)