Tinuta de drum
În această primăvară, Dacia și-a schimbat identitatea de brand. Ea presupune că marca din România se va adresa unor clienți cu spirit aventuros. Prin urmare, Duster facelift nu avea cum să fie cumințit. El rămâne o mașină capabilă să acceseze trasee dificile atunci când alegi și tracțiunea integrală din lista de opționale.
Garda la sol de peste 21 de centimetri este un alt atu al mașinii de la Mioveni. Trăsătura este completată de un unghi de intrare de 30 de grade și unul de degajare de 33 de grade. Capacitatea de traversare a vadului este în continuare în media segmentului, adică 50 de centimetri. Cu dimensiunile astea, Duster nu rămâne suspendat pe nicăieri. Unde mai pui că vine și cu un sistem de asistență la coborâre.
Pentru cei care și-ar fi dorit ceva mai multă comoditate în off-road, Duster nu oferă cutia automată cu dublu ambreiaj alături de tracțiune integrală. Așa că, versiunea 4x2 se va bucura, cel mult, de niște drumuri forestiere ceva mai dificile. Exclus drumurile fără aderență. Acolo e nevoie de 4x4. Și e nevoie de modul 4WD Lock, care distribuie cuplul între punți în mod egal (50:50). Am probat asta în cadrul unui atelier off-road pe care Dacia l-a creionat în Franța, în cadrul unui centru de echitație celebru. Aici, Duster facelift a făcut ce știe mai bine, indiferent de ce jocheu experimentat sau nu s-ar fi aflat la volan.
Tocmai aceste abilități îl fac pe Duster să fie iubit de cei care apreciază ieșirile în natură. Potrivit statisticilor, anul acesta, 65% dintre cei care au ales un Duster au bifat și opțiunea unei tracțiuni integrale.
Acum, odată cu faceliftul, dacă alegi tracțiunea integrală, sistemul multimedia al lui Duster facelift va oferi și un meniu dedicat rulării în off-road, denumit 4x4Monitor. Acesta include altimetru, înclinometru, busolă. Pe traseul off-road din Franța, am reușit să parcurg o pantă cu o înclinare laterală de 28 de grade. Atât indica sistemul multimedia al mașinii.
Cât privește versiunile care vin echipate doar cu 4x2, e bine de știut că Duster facelift poartă acum un set de anvelope cu rezistență redusă la rulare. Acestea promit să fie cu 10% mai economice decât cele anterioare.
Nu vă imaginați că asta impactează în vreun fel modul în care se conduce mașina. Duster rămâne confortabil, fiind capabil să treacă lejer peste gropi și denivelări. Fluierând, chiar. Limitatoarele de viteză și gropile foarte adâncin se vor încăpățâna să imprime ceva zgomote și șocuri punții spate, însă am trăit asta și pe modele mai pretențioase din grupul PSA. Plus că, trebuie să șinem cont și că mașina noastră de test a fost echipată cu jante de 17 inch.
Direcția rămâne ușor de manevrat, însă incapabilă să transmită prea multe informații despre suprafața de rulare. Mai mult, în anumite situați, chiar dacă valoarea cuplului nu este de speriat, o să te trezește cu un torque-steer surprinzător și chiar cu ruperi de aderență.
Au vrut sa puna amprenta ”Lamborghini” (elemete luminoase in Y) si pe stopurile spate insa nu le-a iesit (sunt mai hidoase ca la generatia precedenta)