Performante

3.5

Așa cum spuneam, Duster Hybrid nu este o mașină care îți va ține capul lipit de tetiere. Atinge 100 de km/h în 10.1 secunde, iar viteza maximă este de 160 km/h.

Din acest punct de vedere, rivalii săi sunt mai rapizi. Spre exemplu, Ford Puma atinge 100 de km/h în 8.7 secunde, iar Renault Austral are nevoie de 9.1 secunde pentru a ajunge la 100 de km/h.

  • PMC, joi, 25.04.2024 15:35

    Bordul ala imi aminteste de jucariile de plastic din piata de acum niste ani buni, nu stiu daca mai sunt. Tot soiul de chinezarii din plastic grosolan ce incercau sa copieze produse de marca din Occident. Poate or fi unii care vad masina asta frumoasa, ceva spre care sa tanjesti, sa ti-o doresti. Sincer, mi-ar fi greu sa-mi imaginez ca mi-ar placea asa ceva la modul real. Dupa mine clientul de Duster e omul rational care o ia (o lua?) pana acum pentru pret avantajos, utilajul de care nu ti-e mila. O pui la treaba, nu ai emotii sa n-o zgarii, sa n-o abuzezi. Se strica, o repari si-i dai bice. Asta era tipologia clientului german. Si la noi cred ca era cam la fel. Germanii cumparau Dacii ca masini de tras pentru ca erau la pret ok. Acum foaia se schimba, Renault s-a trezit "smart buy", adicatelea ceva mai de fitze, finesco. Eu cred ca e o greseala asta impreuna cu renuntarea la Diesel. Pretul foarte mare si lipsa Diesel cred ca o sa aiba repercusiuni in vanzari. Deja la banii astia ai multe variante mai finute si mai de soi. Noi romanii nu avem nationalism economic, deci ma astept ca nici la noi sa nu se mai vanda asa bine. Asa se intampla cand vrei sa pari altceva decat esti, cand uiti publicul tzinta. Poate o sa aiba discounturi bune si atunci o sa se dea. Ca design exterior e mai bine decat modelul precedent, dar in niciun caz ceva de cazut pe spate. Tot o carcasa goala mi se pare si acum ca si inainte. Consumul e bun, daca e real. Aici e ok, dar consumul asta vine la pachet cu ditai sofisticaciunea. Nu vreau sa ma gandesc cand o fi s-o repari...

  • PMC, joi, 25.04.2024 15:38

    Am mai vrut sa spun ceva: Ssang Yong Musso e la oferta la 32000. Cu motor Diesel de 2.2 si automata. Cu 4x4 adevarat si confort, spatiu, bena, tot ce vrei. Si merge bestial, ca am fost eu cu el la test drive si chiar e geniala masina. So there! Need I say more? :)

  • cp, joi, 25.04.2024 16:07

    @PMC Nu poti compara un pick up cu un duster. Majoritatea clientilor duster nu vor si nu au nevoie de un pick-up.

  • cristi, joi, 25.04.2024 16:38

    Îmi place foarte mult cum arată Duster 3 (nu mă plâng nici de Duster 2 sau Duster 1 facelift) însă aparent nici acuma nu mă încadrez în categoria celor cărora li se adresează acest model. Țin să scriu mai mult pentru a te ajuta puțin cu desemnarea competitorilor lui Duster 3, că deși ai dreptate - este între clase - mi se pare că ai ales parțial greșit mașinile cu care ai făcut comparația. În primul rând, dacă articolul este despre Duster 3 Hybrid, hai să comparăm cu hibride, lasă Korando la o parte (plus că dacă vorbești de un CUV B+ poate Tivoli sau Tivoli Grand e mai potrivit). Cu Ford Puma iarăși suntem la limită, e clar mai mic Ford-ul, nu e full hybrid, dar îmi dau seama că faci comparația pe baza prețului și ar fi fost tras de păr să compari cu Kuga. Cred că cel mai bine comparai cu Kona sau Niro hybride, Yaris Cross hybrid, 2008, c3 aircross, Tipo Cross (aș fi zis și Corolla Cross dacă nu era clasă C totuși și cu prețul mult peste). Dacă nu știi clar că vrei să compari cu non-hibride, poate făceai o paralelă cu o Skoda Karoq (nu știu dacă se mai găsește Seat Ateca). În 2013 aveam în buzunar 13000E și o rablă și aveam de ales între Duster pe benzină mai bine echipat sau Octavia/Elantra chele. Mi-am dat seama atunci că fac mai degrabă drumuri lungi decât urcat pe coclauri. Nici acuma nu doresc să fac salvamont cu mașina, dar aș aprecia să pot ajunge cu mașina personală până la Vulcanii Noroioși fără să se creeze coloană în spatele meu. Încap 3 geamantane mari in portbagaj? Încap. Stau 90% din timp în traficul din București? Stau. Deci sună bine Duster 3 Hybrid. Am 2 copii mai nou și întreb - câte stele NCAP va scoate? Dacă scoate măcar 4 e perfect. Toate s-au scumpit și Dacia inclusiv (ca să vezi, dacă vrei mai mult trebuie să plătești mai mult), așa că depinde cu ce compari și pentru ce. La 19000 de euro cred că voi alege Duster în detrimentul competiției ce costă 25000 (tot plastic e și la alții, dar măcar ai mai mult spațiu). La 28.000 de euro însă cred că altele sunt pretențiile și fie mai găsești 3000 de euro de pe undeva, fie te vei resemna cu o altă mașină ce consumă 3 litri în plus.

  • Matei, joi, 25.04.2024 16:42

    https://www.autocar.co.uk/car-review/dacia/duster 4.5 stele din 5 Britanicii nu au snobisme precum cocalarul de mai sus.

  • cristi, joi, 25.04.2024 17:13

    Uitasem de Suzuki Vitara/Scross sau mai nou de MG...deci cu ce comparăm?

  • MarDark, joi, 25.04.2024 17:15

    Per total o sa aibă vânzări foarte bune împreună cu Sandero.

  • JD Lassabyk, joi, 25.04.2024 17:51

    De ce nu a fost prevăzut un sistem start - stop ?

  • Robert, joi, 25.04.2024 19:49

    Imi place designul, dar cred ca suferă la nivel de motorizari. Motorizarea hibrid o găsesc total neadecvata , in special pt o masina de genul asta: Cuplul (daca 148 NM e corect) este o gluma prosta, motorul termic de 1.6 si 90 CP era probabil modern acum 30 de ani, iar cutia automata cu caraboti este o ciudatenie complicata si as avea mari rezerve referitoare la fiabilitatea ei. Cred ca un diesel , de ex 1.6 dci 130 CP oferea performante mai bune, consum similar (sau mai mic) si pret mai bun. Motorizarea de 1.2 si 130 CP pare acceptabila, dar sa nu o oferi si cu o cutie automata in 2024, mi se pare o mare lipsa. Si , daca prețurile prezentate in articol sunt relevante, si un Austral 1.3 TCE , 160 CP si cutie automata este intradevar cu doar 4 mii EUR mai scump… nu prea vad de ce m-as uita macar la Duster.

  • dan_grc, joi, 25.04.2024 21:14

    Cu-n diesel de 1.6 și 130 de cai s-ar fi faultat prea tare Renault, Duster 3 arată foarte bine la exterior, interior ok, plin de plastice ieftine, dar se întâmplă și la case mai mari, deci nu puteau sari calul cu dotări și motorizări la Dacia Duster . Explicația oficială pentru absența diesel ar fi costurile prea mari cu respectarea normelor Euro7, cu toate ca versiunea hibridă ajunge la aproape 30.000 euro, nu cred ca versiunea diesel ar fi fost mai scumpă, Duster 2 ajungea full cu 1.5 dci la ,nu stiu exact, 25.000 euro ? Deci generația nouă ar fi fost mai scumpă cu maxim câteva mii, cu toate normele, dar ăsta e trendul și politica Renault, pentru ca dacă ar fi vrut sa renunțe la diesel pentru ca ecologie, trebuia sa dispară total și de la Renault .

  • Alta intrebare, joi, 25.04.2024 21:53

    Sandele, te intreb: ce motiv ai sa afirmi ca 148 nm sunt suficienti la un SUV de 1,4 to? Ai mers cu masina - se presupune ca nu o iei sa mergi singur la Auchan duminica-incarcata la capacitate si ai vazut ca face fata? Cu masina ocupata de familie si bagaje poti duce aproape 2 to. Asa ca, daca ii duci la Brasov si ii dai blana la intrarea pe autostrada, ai sanse sa ajungi la 130 km/h la Ploiesti, iar la Posada/ Timis o sa fie coada dupa tine. Nu mai vorbesc de un +20-30% la consum. Este frumusica dar nu inteleg cine/ de ce ar lua'o, mai ales la banii acestia? Poate firmele din petrol, gaze, agricultura si eventual un cuplu fara copii/ prieteni cu care sa plece in vacanta/ weekend. Sau in tari fara infrastructura, unde masinile sunt rare si vechi.

  • Catalin, joi, 25.04.2024 22:12

    O mașină frumoasa, până te urci la volan. atât am de spus

  • Han, vineri, 26.04.2024 03:28

    Mi-a plăcut review-ul, profesionist si echilibrat. Parerea mea asa ca recent client Dacia, tot trag in sus cu tehnologia si asta bucură dar coboară cu motorizarile. Daca iti iei o mașină de +28.000 Euro cred ca vrei sa simți si de ce e capabilă la drum lung nu doar tablete si design. Ok versiunea hibrid este binevenita dar lipsește cu desăvârșire o versiune de cuplu mare, nu au vrut concurenta la marcile proprii. E buna dar nu va mai atinge nivelul vânzărilor lui Duster 2 pentru ca nu se mai adresează lor.

  • ds, vineri, 26.04.2024 09:08

    - O îmbunătățire cu 2 db a zgomotului în habitaclu este aproape insesizabilă pentru urechea umană. - 148 Nm, destul de puțin. Fratele de platformă, Sandero, are 170. Diferența se simte, totuși, în condițiile ăn care și greutatea este mai mare. Mă gândesc că motorizările mai potente vor fi păstrate pentru Bigster.

  • Trilulilu, vineri, 26.04.2024 09:34

    2dB înseamnă foarte mult. O diferență de 3dB înseamnă dublu, deci este aproape de 2 ori mai bine insonorizată.

  • Sound, vineri, 26.04.2024 09:39

    Urechea umana sesizeaza diferente de la 3dB in colo. Asta depinde si de frecventa si de ....urechea fiecaruia. 2dB e...nimic.

  • xxx, vineri, 26.04.2024 09:49

    La munca am Jogger hibrid cu același motor, in oraș este OK (in București zona nord consum 5%), pe autostrada se simte nevoia de „putere”. Designul este o chestie subiectiva, personal nu mă încântă noul Duster, dar nici nu pot spune ca este urata. Vad ca avem roti de 18” fata de maxim 17” pe Duster 2. Am configurat un hibrid full option 28150€. Am comparat prețul cu un Tucson 1,6 hibrid standard sunt 6000E diferență, acum fiecare își face socoteala daca diferența de prestație merita diferența

  • alex_cu_a_mic, vineri, 26.04.2024 11:51

    148NM are doar motorul termic din ansamblul hibrid nu tot grupul. Oricum pare destul de mult cuplu bentru un motor in ciclu Atkinson. Cititi articolul inainte de a comenta. Si unor cunoscatori cum se presupune ca sunt multi pe aici, 148Nm ar trebui sa le sune imediat a fi cuplu specific pentru unui motor de 1.6 aspirat si sa nu sara imediat ca e prea putin cuplu pentru un ansamblu hibrid.

  • ds, vineri, 26.04.2024 12:19

    @Alex_cu_a_mic Da, ai dreptate. Fraza în care se specifică puterea și cuplul este ambiy, că să fiu indulgent și să nu spun prost scrisă. A trebuit să caut date despre motorizarea hibrid de la jogger că să -mi dau seama că în tandem e vorba de 200 Nm. Așa, da? Mea culpa.

  • ds, vineri, 26.04.2024 12:20

    *autocorectul zice "amby", în loc de "ambiguă...

  • eu, vineri, 26.04.2024 12:21

    @Trilulilu 3dB înseamnă dublu raportat la puterea in Watt consumata pentru a produce o diferenta de +3dB, dar ca perceptie la ureche e mai putin, oricum, e de apreciat. @Robert/PMC: mari rezerve fata de transmisie, de ce? ati studiat macar sistemul? aveti macar idee ca in toata transmisia nu exista componente care sa se frece intre ele, deci fara uzuri si fara pierderi de eficienta prin caldura? atentie, bine punctat @alex, cuplul oferit de motorul electric este 205 Nm, valoarea de 148 Nm este doar de la motorul termic, dar sunt obligati sa o treaca pe aia de 148 in fisa tehnica pentru ca acei 205 Nm nu se pot furniza in regim continuu permanent. in rest, ce sa mai zic, plin de schumacheri pe aici, nu le ajung caii si newtonmetri. vor sa o calce si sa o simta, apoi plang pe marginea drumului cu masina facuta zob in sant si familia in spital sau in cimitir. sau au pretentii la o masina normala sa care precum o duba sau un pickup cu sasiu separat conceput din start pentru tras si carat. asta e capacitatea de intelegere a unora, atat s-a putut.

  • Robert, vineri, 26.04.2024 22:30

    Recunosc: nu sunt un expert, si nici un Schumacher. Nu am studiat in detaliu cutia de viteze cu caraboti. Mi-am exprimat o parere. Bazata pe ce? Am vazut cateva reviews ale sistemului similar de pe clio/captur, din presa franceza, unde a cam fost criticat pentru doua aspecte importante pentru mine: socurile si vibratiile transmise in caroserie, si consumul ridicat in regim de autostrada, unde motorul pe benzina e de baza. Presupun ca si pe un drum de munte , in urcare, tot motoru pe benzina e de baza, si in conditiile astea 94 CP si 148 nm nu cred sa fie suficinti. E adevarat , sunt cam de moda veche. Prima mea masina a fost un de clio 1.5 dci , 82 CP si 185 nm. Era o masina de 1000 kg, si destu de fasneata, dar nu cred ca se poate numi sportiva. Ma imaginez urcand pe Tranfagarasan cu nou Duster de 1400 kg, cu bateria descarcata de mult, si biciuind cei 148 NM, si imi da cu rest. Asta e parerea mea, nu trebuie sa fie nimeni de acord. Si sper sa ma insel.

  • dopdecada, sâmbătă, 27.04.2024 08:37

    Citesc unele comentarii și mă minunez. Românul verde se plânge că nu are destulă putere să facă depășiri din scurt, în țara mereu în top la morți pe șosele. Halucinant. PS Nu, nu e din cauza infrastructurii, ci din cauză că șoferul român e animal la volan.

  • aha, sâmbătă, 27.04.2024 16:05

    N-a luat el noul CR-V punctajul maxim, desi costa de peste doua ori mai mult si, cel mai probabil, Honda are mai multe rezultate de cinci stele la testele Euro NCAP decat are Dacia aparitii in total, iar autorul crede ca Duster 3 poate face acest lucru? In conditiile in care imprumuta platforma lui Jogger, notat in 2021, cand erau implementate alte protocoale, cu doar o singura stea? Bine, autorul crede si ca hartile sistemului de navigatie se incarca greu din cauza softului, dar asta e partea a doua. Atat se pricepe el.

  • @dopdecada, sâmbătă, 27.04.2024 21:08

    Te contrazic. Animalele nu sunt sinucigașe.

  • Iadacia, duminică, 28.04.2024 11:44

    În continuare ansamblul/parteneriatul /alianța comerciala ne vinde experimente reciclate! Asa de bune sunt mașinile lor incat au cea mai mare rata de depreciere. Singurul punct unde excelează este marketingul!

  • Dacia Egunoi, duminică, 28.04.2024 11:58

    Media de 4,3 stele contrastează doar cu cele 3 stele euro ncap și cu ieftineala generală de pe un castron cu preț de mașină.

  • @dopdecada, duminică, 28.04.2024 12:55

    Te contrazic, animalele nu sunt sinucigașe.