Dacia Logan
În spirit și-n simțiri
Dacia face un pas în față. În așteptarea facelift-urilor care vor fi aplicate la nivelul gamei Logan și Sandero, constructorul român aruncă pe piață o premieră absolută pentru modelele care poartă sigla Dacia: o transmisie robotizată care face ca pedala de ambreiaj să dispară și care face ca Dacia să poată să ofere pentru prima dată o opțiune ceva mai confortabilă pentru șofer atunci când vine vorba de schimbarea vitezelor.
Transmisia se numește oficial Easy-R și este o manuală transformată într-una automată. Altfel spus, inginerii Dacia de la Renault Technologie Roumanie (RTR) au analizat opțiunile viabile financiar pentru modelele mărcii și au dezvoltat o cutie care preia majoritatea pieselor clasicelor transmisii manuale, dar renunță la pedala de ambreiaj și la levierul manual în favoarea unui computer care face schimbul de trepte automat.
Pe scurt, cutia Easy-R un soi de robot care te scutește de schimbul treptelor în oraș, în aglomerație, sau pe șosea.
Tehnologia nu este una ultramodernă, iar transmisia Easy-R de pe Dacia Logan, Logan MCV și Sandero nu are același răspuns și același comportament pe care-l regăsești pe cutiile hidraulice, adică pe cele automate clasice (cu convertor de cuplu) sau pe cele cu dublu ambreiaj. Dar este o soluție care îmbunătățește confortul șoferului, care are posibilitatea de a lăsa computerul să schimbe treptele sau de a le schimba singur prin impuls în poziția M a levierului: în sus retrogradezi, în jos urci în trepte.
Cutia Easy-R este o Dacie a cutiilor de viteze. Nu are pretenții dinamice, dar promite să fie o soluție fiabilă și rezistentă tocmai pentru că este foarte simplă. Iar atât timp cât înțelegi la ce trebuie să te aștepți de la ea, vei avea în garaj o Dacie care costă cu 500 de euro mai mult decât echivalentul manual, dar care ți se va părea excelentă mai ales în oraș, acolo unde traficul aglomerat nu te va mai obosi prin simplul fapt că ești nevoit să "amesteci" cu levierul între treptele 1 și 2.
Partea bună este că se va simți ca un upgrade serios pentru mulți în condițiile în care este lansată în același timp cu versiunea de echipare Prestige pe Logan MCV și Sandero.
Citeste si
-
4.3/5Cupra Leon a primit un facelift menit să diferențieze și mai bine brandurile Seat și Cupra, care acum ceva timp, formau o singură marcă. Cu Leon, spaniolii au vrut să ne arate că sufletul arzător iberic există, chiar și în această versiune cu doar 150 de cai putere. Citeste tot
-
4.6/5Am testat noul BMW Seria 5 Touring pe un traseu care a însumat 1.500 de kilometri, între România și Grecia. În acest articol îți spunem de ce break-ul german este una dintre cele mai bune mașini pentru drumuri lungi. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Am testat noul Cupra Terramar, inclusiv pe circuitul legendar al cărui nume îl poartă. Noi am avut la dispoziție cea mai puternică versiune, cu 272 CP. Mai jos îți spunem cum se conduce geamănul iberic și mai arțăgos al lui Volkswagen Tiguan. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.3/5Am testat noul Renault Captur facelift, pe drumurile patriei. Am avut la dispoziție noul nivel de echipare Esprit Alpine, iar motorizarea a fost cea mild-hybrid cu 160 de cai putere. Afli din rândurile următoare cum se simte de la volan și, ca de obicei, ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Ford Capri a renăscut sub forma unui SUV electric. Noi am testat versiunea cu tracțiune integrală și 340 CP, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Am pregătit și un video. Citeste tot
-
Sergiu.Andrei, vineri, 03.06.2016 19:39
Fenomenala masina la pretul ei . Am avut ocazia sa conduc model asemanator. Plasticele de la interior sunt mult mai rezistente decat intr-un VW Golf sau Passat ( niste masini depasite cu norma Euro 3 ) .
-
Stelian, vineri, 03.06.2016 19:47
Vreau un test cu loganul de 6300 cu programul rabla...1,2 de 73 cp....merita?
-
someone, vineri, 03.06.2016 21:43
intrebarea mea este urmatoarea: in mod manual, care e timpul de schimbare a treptelor? sub sau peste 1 sec?
-
Scorpionul.negru, vineri, 03.06.2016 22:03
@Sergiu.Andrei Cum poti spune asa ceva ? In Dacie sunt cele mai proaste materiale posibile. Si pet-urile sunt mai de calitate....Passat si Golf indiferent de an sunt la ani lumina de ea. Nu ai condus niciodata inseamna nici dacie nici VW.
-
[email protected], vineri, 03.06.2016 22:24
Pe configuratorul Dacia, MCV Prestige 1.5 dci 90 Easy-R, full option, costa 14.495 euro....
-
[email protected], vineri, 03.06.2016 22:31
Scuze, 14.565, fara piele....
-
Bogdan, vineri, 03.06.2016 23:59
Am cumparat acum 2 luni un Stepway 0,9 cu Easy-R pentru sotie. Este o masina excelenta, Inainte avea un Citroen C4 cu cutie ESG (manuala pilotata) adica easy-r de la citroen. Exista o diferenta mare intre cele doua cutii. La Citroen exista acel lag dar era mult mai putin sesizabil. Totusi dupa ce inveti cutia si turatiile cand schimba poti usor controla lagul luand usor piciorul de pe acceleratie cand schimba viteza. Este foarte important ca rodajul masinii sa fie facut corect, iar dupa 1500km parca conduci alta masina. Pe scurt,,,,merita! De altfel in franta , de cand au adus Sandero cu Easy-r , dacia a trecut pe locul 1 la vanzari de departe.
-
LauCalin, sâmbătă, 04.06.2016 00:12
Nu poti sa le ai pe toate de la un low cost. Este defapt si motivul pentru care aceasta cutie e una robotizata. Iar faptul ca nu exista airbaguri cortina, motivul e unul cat se poate de simplu: clientii vor altceva. Vor navigator, vor ac automat, vor o cutie automata. Renault este cat se poate de constient ca nu e usor sa le oferi. De undeva trebuie sa tai. Da, tai de la siguranta. Pentru ca majoritatea asta vrea. In alta ordine de idei, desi sunt fan al cutiilor manuale si al DSG-ulii ca automata, este o incantare sa urmaresti evolutia acestei mărci. Da, mai sunt si slăbiciuni. Dar cine nu are?! Si altii au slăbiciuni la preturi mult mai mari. Tutusi eu vad aceasta cutie intr-un tandem mai bun cu motoarele DCI. La TCe cred ca ar creste consumul mai vizibil. Iar la un low cost e ceva de care se cam tine cont.
-
Bogdan, sâmbătă, 04.06.2016 00:26
Consumul mediu declarativ este 5,1 L/100. Ciudat, este cu 0,1L/100 mai mic decat la cea cu o cutie manuala. Eu am scos 4,9L/100 in 150 km la o medie de 80Km/h condus special pentru consum. Si motorul nu s-a "lasat"inca - are 1900km la bord. Intre 70 si 90 km/h consumul este excelent. peste 110 devine problematic crescand exponential cu fiecare 10km adaugati.
-
LauCalin, sâmbătă, 04.06.2016 00:53
Ce motor ai si ce turatii ai la 90, 110 si 130 km/h? Multumesc.
-
dany, sâmbătă, 04.06.2016 08:53
portbagajul o fi mare dar are o deschidere minuscula si nu poti baga in el decat plase cu cumparaturi... o teapa
-
lorinczi.thomas, sâmbătă, 04.06.2016 13:56
Foarte fain articolul! Felicitari! M-a facut usor confuz paragraful asta: "butoanele de comandă a geamurilor electrice față sunt puse pe uși și dispar de pe consola centrală, acolo unde rămân butoanele care comandă geamurile spate" Varianta mea: "butoanele de comanda a geamurilor electrice se afla acum pe usi. In schimb, butoanele dedicate ramase pe consola centrala nu au fost eliminate, ci acum permit soferului sa actioneze geamurile spate On topic: -noul duster e foarte aproape si probabil o sa se lanseze direct cu el easy-r, dar lodgy si dokker de ce nu au primit cutia? E greu de optimizat cutia pt greutati mari sau doar nu merita investitia?
-
gigel, sâmbătă, 04.06.2016 14:11
mi se pare mie sau a disparut bandoul de pe usi?
-
LR, sâmbătă, 04.06.2016 15:22
Cred că e o mașină foarte potrivită pentru neveste care se încăpățânează să nu conducă.
-
Moldovean, sâmbătă, 04.06.2016 15:29
@ Gigel Da, și stopurile fumurii pe spate. Plus jantele care vin de la celelalte variante. Până acum pe Prestige erau bandourile pe uși, stopurile fumurii și jante cu formă mai sportivă chiar dacă erau doar capace care disimulau o jantă. Cine știe, poate astea rămân pe varianta Prestige cu manuală.
-
razvan, duminică, 05.06.2016 16:14
personal prefer o cutie manualaLoganul 1,5 dci cu cutia asta noua este mult prea scump,nu cred ca merita.
-
xxx, duminică, 05.06.2016 20:50
@Bogdan Am condus un Clio 3 acelasi motor si cutie, hm... in oras super Ok, pe autostrada si inafara orasului se comporta mizerabil si nu sunt vreun giga viteza
-
mishazaitev, luni, 06.06.2016 10:09
@stelian Cu siguranta 6300 de euro pentru o masina noua este un chilipir. Mi se pare ca acum are si AC si proiectoare de ceata. Daca doresti o masina care sa te ajute sa te deplasezi din punctul A in punctul B, in conditii decente, dar nu ai prea mari pretentii in ceea ce priveste performanta, mi se pare alegerea cea mai buna. Te-as sfatui totusi sa incerci echiparea cu GPL de fabrica.
-
zic si eu, luni, 06.06.2016 12:23
@mariusbutulan Un Logan Prestige dci90C easy r are pret de lista, pe configuratorul Dacia, 12650 euro. Cat scrie si in articol. De aceea te intreb: care-i scopul comentariului tau? Sa ne arati ca stii sa configurezi o masina pe site-ul Dacia? Un break este intotdeauna mai scump, nu numai la Dacia. La fel si optionalele, costa bani. Vrei sa ne spui ca este scump? Asa o fi, dar in comparatie cu ce? Sa luam cel mai accesibil model, o Fabia combi, diesel, 90cp, manuala, clima&navigatie&geamuri. Sare de 17,000 euro, pret de lista. Aproape 25% in plus, ceea ce la categoria asta este enorm.
-
LauCalin, luni, 06.06.2016 14:31
Lui Bogdan cred ca i-a picat netul. Chiar eram curios sa aflu si eu rpm la 90-110 si 130 km/h. :))))
-
ProfiBV, luni, 06.06.2016 19:15
In vederea adaptari unui mcv 1.5 vechi , pentru persoane cu handicap , ingineri Dacia s-au gindit si la un kit care sa includa robotizarea asta ?
-
hazard, luni, 06.06.2016 20:23
@LauCalin si eu :)) Mai ales ca am aceeasi masina cu cutie manuala, puteam face comparatii. Uite https://www.youtube.com/watch?v=AJyhB-kKlzI Mai bine merge cu totii la un drive test.
-
Andy, luni, 06.06.2016 21:10
@zic si eu Diferenta intre 12650 euro si 17.000 e de 35%, nu de 25%. E o diferenta normala. Dacia e low-cost, Skoda e de volum-buget, la fel ca tatucul Renault sau concurentii Kia si Ford. Fabia incepe unde se termina Logan-ul. Doar 301 si C-Elysee sunt low-cost-uri, insa din clasa compacta, nu din cea mica precum Logan/Sandero. Restrul producatorilor normali au modele fie de volum-buget fie de volum.
-
@Andy, marţi, 07.06.2016 09:22
Deci pentru tine Logan, la 4,3 m lungime, este incadrat la clasa mica. Banuiesc ca si echivalentul sau break - Logan MCV, la 4,5 m lungime, este tot in clasa mica...
-
mishazaitev, marţi, 07.06.2016 09:48
@Andy Chestia asta cu Dacia care ieftina pentru ca e low cost a devenit un cliseu. Hai sa vedem, daca nu ar fi existat Dacia, ce alte optiuni la pret, dar si la dimensiuni apropiate, ar fi existat pe piata europeana la momentul lansarii Loganului. Renault Symbol? Fiat Abea 1? Peugeot 206 Sedan. Eu stau si inteb, daca ai doi copii, un buget de 15000 de euro si mai esti si printre "fraierii" care-si doresc o masina noua (ca mine), ce-ai alege? Eu asalege un MCV Prestige, fara sa stau pe ganduri? Crede-ma nu m-ar interesa ca niste clasifiicar facute total aiurea o incadreaza in clasa mica. Ma intereseaza ca este mult mai spatioasa decat unele masini din clasa compacta, ca are un nivel de dotari exceptional raportat la pret si ca este fabricata in Romania si nu in vreo tara araba. Nu de alta dar au mai fost unii care au optat pentru Aveo in loc de Logan s s-au trezit ca au luat o masina cu 1,5 stele EuroNCAP
-
hazard, marţi, 07.06.2016 09:58
La un pic peste 13 mii de euro gasesti pe stoc Toledo Reference 1.2 TSI 110 CP. Eu ACUM m-as duce sa cumpar. (o sa am peste doi ani cand o sa vand Stepway-ul). Dar depinde ce dotari/motorizare/caroserie iti doresti tu la cei 15 mii de euro. S-ar putea sa nu-ti convina... Si eu am copii, motiv pentru care airbag-ul cortina este o prioritate pentru mine. Dacia nu are asa ceva pentru ca Renault, d'aia :) Numai bine.
-
Andy, marţi, 07.06.2016 11:29
@misha as lua Elantra, eventual noul model care apare anul asta :-) @@Andy Nu lungimea da neaparat clasa ci mai ales ampatamentul. Inclusiv Duster e clasa mica SUV sau CUV compact cum le place lor sa zica.
-
Andy, marţi, 07.06.2016 11:50
@Misha Vezi ca Aveo-ul nou a avut in 2011 5 stele la EuroNcap si a fost cea mai sigura masina testata din clasa subcompacta in anul respectiv. Aveo-ul vechi de care zici tu a avut testul in 2006.
-
@Andy, marţi, 07.06.2016 12:37
Aflu deci ca modelele Dacia cam au ampatamentul mic... Probabil si vechiul Logan MCV, cel din 2006, era o masina de clasa mica, scurta in ampatament si cam neincapatoare!
-
mishazaitev, marţi, 07.06.2016 20:16
@Andy Vorbeam de AVEO contemporan cu primul Logan.
-
Edi T, marţi, 07.06.2016 21:20
Am ramas dezamagit de cutia robotizata. Parca schimba un incepator in locul meu. Cum sa-mi cumpar o masina la care dau in nas la fiecare schimbare de viteza? Am masina cu cutie automata si nu are nici o legatura de comfort cu cutia robotizata chiar daca a mea are 12 ani vechime si 200000 de km. Poate era prost reglata si la schimbarea treptelor intai inchidea accleratia si pe urma ambreia. La plecare se simtea un usor tremur. Este o masina noua; ar trebui acum sa mearga ceas. De departe prefer o cutie manuala pt Logan decat cea robotizata.
-
cris, luni, 13.06.2016 09:00
Pretul e de 700 de euro ci nu de 500 de eruo..vezi pe site la dacia...Din pacate acesata cutie e o dezamagire...mergeti pe manuala si veti economisii banii. Nu se compara cu o cutie automata DSG ci doar va veti enerva.
-
cris, luni, 13.06.2016 09:14
mai e o problema , la noile loganuri lipseste banalul bec din torpedou, in timp ce vechiul il avea...Pacat!!! nu ai lumina acolo..oare cat ii costa un bec acolo?! In rest la banii ceruti dacia e o afacere buna.
-
kontel77, marţi, 22.11.2016 20:20
...o robotizata merge pe un papuc mai veki?
..... dar airbag cortina, la 200 euro perechea, cand apare ????