Motor / Transmisie
Piesa de rezistență a noului model este, fără îndoială, motorul electric care dezvoltă 65 de cai putere. Unitatea este la fel de compactă ca și cea de 45 de CP, așadar ocupă cam același spațiu. Reprezentanții Dacia ne-au dezvăluit că au un furnizor diferit pentru noua unitate.
Dar și că printre modificările aduse se numără rulmenți noi, care permit rotorului să se învârtă mai repede. Acum avem o capacitate maximă de 14.700 rotații/min, față de 8500, cât are motorul de 45 de cai.
N-o fi mare diferența de 20 CP, dar am simțit-o mai ales la plecările de pe loc și, să zicem, atunci când am călcat pedala de accelerație de la viteze cuprinse între 50 și 70 de km/h. Spring Extreme este mai fâșneț, se simte ca o mașină electrică veritabilă. Asta este cea mai simplă explicație. Pe scurt, cu motorul acesta de 65 de cai, mașina este o electrică și cțnd vine vorba de senzațiile pe care le simți în momentele de accelerare.
Până la urmă, cântărește cu doar 5 kilograme mai mult decât versiunea cu 45 CP. Concret, are o masă proprie de 975 kilograme.
Dacă tot am pomenit de accelerație, repriza 0-50 km/h durează acum 3.9 secunde. O îmbunătățire de 33% față de cele 5.8 secunde ale versiunii cu 45 CP. Deloc rău. Și este un detaliu foarte important, mult mai important decât sprintul 0-100 de km/h. Asta pentru că mașina țintește o utilizare preponderent urbană. Și știm cu toții care sunt limitele de viteză urbane, da?
În plus, chiar și atunci când intri într-o depășire la 80 km/h, mașina își păstrează mare parte din elan și poți efectua manevra fără prea multe emoții. După 100 de km/h, într-adevăr, cifrele de pe vitezometru încep să se succeadă puțin mai încet. Dar tot există o îmbunătățire față de versiunea cu 45 CP.
Butonul Eco este acolo pentru a maximiza autonomia, în detrimentul performanțelor. Pe lângă faptul că limitează viteza maximă la 100 de km/h, această funcție amorțește și cei 65 CP. Rămâi cam cu jumătate.
La fel ca până acum, cutia automată are o singură treaptă și este acționată de la un selector rotativ.
Conduc un e-208, oarecum în aceeași clasă cu Spring. Mai scump, desigur, și mult mai bine echipat. Totuși, diferența esențială e la siguranță. Înțeleg ca Dacia trebuie sa țintească un preț mai mic, dar compromisurile la siguranță nu sunt acceptabile. Ok, pot renunța la unele sisteme electronice de siguranță, dar protecția pasagerilor ar trebui sa fie mult mai bună.