Interior

4.0

Cârcotașii au taxat, de fiecare dată, interiorul Daciei Spring. Ba că este prea anost, ba că regăsești aici prea mult plastic, etc. Toate plângerile au ajuns, din câte se pare, la urechile producătorului de la Mioveni, așa că, odată cu acest facelift, habitaclul a fost transformat complet.

De îndată ce deschizi portiera poți observa influența noului Duster. Și nu doar în ceea ce privește designul, ci și tehnologia. Dar despre acest ultim criteriu vom discuta, pe larg, puțin mai încolo.

Până atunci, trebuie să trecem în revistă noul volan. Pe lângă faptul că are o formă nouă (nu e perfect rotund), inelul este mai gros decât înainte, astfel că îl simți mult mai bine în mâini. Un mare plus este că volanul poate fi reglat pe înălțime.

Selectorul transmisiei automate a fost preluat de la Duster și, trebuie să spun, este o îmbunătățire comparativ cu butonul rotativ pe care îl aveai înainte. Îl înțelegi mult mai ușor, în primul rând. Dar mi-ar fi plăcut și un buton pentru oprirea/pornirea motorului, pentru că pornirea cu cheie creează confuzie.

Aeratoarele centrale au o semnătură sub forma literei Y, fiind preluate și ele de la Duster.

Habitaclul noului Spring se simte mai bine închegat, chiar dacă plasticul tare este la putere. Măcar îți distrag atenția diferitele texturi și culori. De pildă, la nivelul carcasei blocului de instrumente, la baza schimbătorului de viteze și a spațiilor de depozitare de la baza portierelor ai câteva elemente de culoare albă.

De asemenea, partea centrală a planșei de bord este colorată diferit în funcție de niveluld de echipare bifat: Gri Alto pentru Essential, Roșu Brick pentru Expression și Kaki Lichen pentru Extreme.

Totodată, nivelul de echipare de top aduce și câteva ornamente vopsite în culoarea cuprului.

Butoanele sistemului de climatizare au fost revizuite și sunt acum iluminate, pentru a fi vizibile pe timp de noapte. Este bine că Dacia încă păstrează acest sistem și nu alege să integreze funcțiile sistemului de climatizare în display-ul central.

Antifonarea a fost ușor îmbunătățită, dar la 80 de km/h tot intră destul de mult zgomot de vânt în habitaclu.

Pentru că plasticul din partea superioară a bordului este lucios, ai și foarte multe reflexii în parbriz. Dacă ești o persoană mai corpolentă, scaunele îți pot părea mici. Șezutul este cam tare, iar suportul lateral inexistent.

Dacă tot am atins subiectul spațiului interior, acesta este în continuare limitat. Nu mai spun că pe locurile din spate de abia încap (am 1.92 înălțime și, să zicem, peste 100 de kilograme). Am exemplificat în clipul atașat acestui articol și, te-aș ruga, să nu te amuzi prea tare de situație.

Nici pe locurile din față nu am stat mai confortabil. Pe tot parcursul drumului, cotul și umărul mi-au stat lipite de montantul B, lucru care m-a încurcat destul de mult și când am condus.

Știi când zbori la clasa economică și stai umăr în umăr cu cel de lângă tine? Simți că până la destinație împărțiți ceva mai mult decât un simplu zbor? Ei bine, cam așa m-am simțit eu. Dar, o persoană cu dimensiuni "normale" s-ar putea să nu aibă aceste probleme.

Spațiile de depozitare sunt, în schimb, destul de generoase pentru o mașină de dimensiunile lui Spring. Ele însumează în total 33 de litri, iar buzunarele portierelor pot găzdui, fără probleme, sticle de 0.5 litri.

Și aici am ceva de comentat: deasupra torpedoului, generos și el, ai un spațiu unde pasagerul își poate depozita telefonul mobil, portofelul și așa mai departe.

Numai că, în lipsa unei benzi aderente (de cauciuc, spre exemplu), lucrurile depozitate aici, ori își vor lua zborul, ori se vor lovi încontinuu de pereții spațiului de depozitare, atunci când iei virajele.

Portbagajul este acum mai încăpător: volumul a crescut cu 6%, la 308 litri și dacă rabatezi locurile din spate obții 1.004 litri. Cel mai mare spațiu de încărcare din segment.

În plus, opțional poți alege un frunk de 35 de litri. În traducere, un portbagaj suplimentar pe care îl instalezi sub capotă.

Chiar dacă este puțin mai mare decât Dacia Spring, Citroen e-C3 are un portbagaj apropiat ca volum de încărcare: 310 litri.

  • DanG, vineri, 12.07.2024 10:50

    Daca masina a primit o stea la testele NCAP, voi de ce i-ati dat 3 stele?

  • Bolnavul cu voturi multiple, vineri, 12.07.2024 11:16

    Acum am mănuța ocupată dar să vezi câte voturi vă dau când termin...

  • Banditos, vineri, 12.07.2024 11:21

    ...manuteLE !

  • PMC, vineri, 12.07.2024 16:19

    Incredibil... Jaful asta sa coste 21000. Wow...

  • Cretinul Dacia, vineri, 12.07.2024 19:48

    În sfârșit un articol cu mașina mea preferată, cel mai bun BEV din lume, vinde_de rupe.... anul trecut. :)))))))))))))))

  • Matei, vineri, 12.07.2024 22:00

    Îl cheamă Mână Iute.

  • oricine, luni, 15.07.2024 09:21

    Ăsta da jurnalism în spiritul epocii pe care o trăim. Ni se spune de mașina producătorului de la Mioveni și de inginerii de aici care nu știu ce au făcut de parcă donfengul vopsit ar avea vreo treabă cu oamenii de acolo. În schimb nu ni se spune nimic despre faptul ( fiind produsă în china) dacă îi va crește sau nu prețul conform cerințelor UE de a finanța războiul pe care îl încălzesc și pe care vor să îl treacă la faza 2.

  • Flavius, luni, 15.07.2024 11:20

    "Dacia Spring rămâne cea mai accesibilă electrică din Europa. În România, modelul mărcii de la Mioveni pornește de la 16.900 de euro. Mai obții un discount de la dealer, mai pui și subvenția Rabla Plus, de 5.000 de euro, așa că prețul de pornire poate să scadă destul de mult. Nivelul de echipare Extreme pornește de la 19.900 de euro. După bifarea unor dotări opționale, prețul mașinii testate de noi a urcat la 21.200 de euro. În tot acest timp, noul Citroen e-C3 pornește, la noi în țară, de la 23.300 de euro." Patetic este modul in care vreti s-o scoateti in fata Citroenului !!! 1- Versiunea de 16.900euro NU ARE NICI MACAE AER CONDITONAT(In Romania este inutilizabila) .Chiar daca se vorbeste de versiunile de baza , nu poti compara preturile pentru ca dotarile sunt foaaaarte diferite. Versiunea Dacia care are dotari similare cu versiunea de baza de la Citroen e aia " cu ceva dotari" care sare la 21.200 euro pretul DE ASTAZI -cu doar 2100euro mai putin decat Citroenul (nu aia de 16.900). 2-500euro de la Rabla primeste si Citroenul iar daca este sa vorbim despre discounturi Citroen castiga detasat! Dacia de regula iti mai da cate un pres in timp ce cu francezii se poate discuta de discounturi in bani. 3- In timp ce Dacia va creste in timp pretul pentru ca s-au introdus taxe vamale (deja s-a anuntat asta) Citroenul nu are aceasta problema fiind produs in Slovacia in fabrica in care s-au produs tripletii C1 , Peugeot 107 si Toyota Aygo-diferenta de pret se va reduce si mai mult . 4- Ce obtii pentru 2100 euro azi (maine mai putin) in plus de la Citroen E C3 : 5 locuri in loc de 4 , autonomie cu 50% mai mare (326 in loc de 225), putere cu 75% mai mare ( 113 in loc de 654) , viteza ceva mai mare (135km/h LIMITATA in loc de 125km/h storsi cu greu), acceleratie si demaraj mai bune 5.Incarcare D.C. STANDARD de 100kw in loc de 30 kw. contra cost.Incarcare AC standard la fel ( 7KW)dar optional se poate avea 11KW

  • Flavius, luni, 15.07.2024 11:28

    La Dacia la 21.100 euro nu ai incarcare DC. Pentru aia mai platesti 600 euro suplimentar. Cat despre bagaje -e cam la fel: dacia 306l , Citroen 310. La spatiul oferit pasagerilor castiga detasat Citroenul0

  • PMC, luni, 15.07.2024 17:46

    @Flavius, ai dreptate. Citroenul e o optiune infinit mai buna pt cine vrea electrocaZnica.

  • xxx, marţi, 16.07.2024 14:03

    Un C3 electric model de baza YOU full (cu încărcare DC inclusa, este adevărat un pic mai ieftina cu aer condiționat manual ) 24352€. Varianta MAX (pentru obraz subțire roti de 17”) 27952€. Toate cu TVA fără rabla sau alte deduceri Ce sa zic, după mine, amândouă sunt mașini urate! Pentru restul fiecare își face calculul, nu este nimenea deținătorul soluției optime

  • @gunoaie electrice, joi, 18.07.2024 18:42

    Ce mai face blackout-ul? Cum rămâne cu încărcarea peste noapte?!? Zic așa... pe termen lung... cam pe când nu veți mai putea să încărcați mizeria decât de acasă, în timpul zilelor în care nu mai folosiți mizeria! :)))))))))

  • @gunoaie electrice, marţi, 06.08.2024 22:16

    -92% pt șpring în primele 6 luni YOY. ... and it's gone, pufff!!! :))))))))))))))