Interior
Cârcotașii au taxat, de fiecare dată, interiorul Daciei Spring. Ba că este prea anost, ba că regăsești aici prea mult plastic, etc. Toate plângerile au ajuns, din câte se pare, la urechile producătorului de la Mioveni, așa că, odată cu acest facelift, habitaclul a fost transformat complet.
De îndată ce deschizi portiera poți observa influența noului Duster. Și nu doar în ceea ce privește designul, ci și tehnologia. Dar despre acest ultim criteriu vom discuta, pe larg, puțin mai încolo.
Până atunci, trebuie să trecem în revistă noul volan. Pe lângă faptul că are o formă nouă (nu e perfect rotund), inelul este mai gros decât înainte, astfel că îl simți mult mai bine în mâini. Un mare plus este că volanul poate fi reglat pe înălțime.
Selectorul transmisiei automate a fost preluat de la Duster și, trebuie să spun, este o îmbunătățire comparativ cu butonul rotativ pe care îl aveai înainte. Îl înțelegi mult mai ușor, în primul rând. Dar mi-ar fi plăcut și un buton pentru oprirea/pornirea motorului, pentru că pornirea cu cheie creează confuzie.
Aeratoarele centrale au o semnătură sub forma literei Y, fiind preluate și ele de la Duster.
Habitaclul noului Spring se simte mai bine închegat, chiar dacă plasticul tare este la putere. Măcar îți distrag atenția diferitele texturi și culori. De pildă, la nivelul carcasei blocului de instrumente, la baza schimbătorului de viteze și a spațiilor de depozitare de la baza portierelor ai câteva elemente de culoare albă.
De asemenea, partea centrală a planșei de bord este colorată diferit în funcție de niveluld de echipare bifat: Gri Alto pentru Essential, Roșu Brick pentru Expression și Kaki Lichen pentru Extreme.
Totodată, nivelul de echipare de top aduce și câteva ornamente vopsite în culoarea cuprului.
Butoanele sistemului de climatizare au fost revizuite și sunt acum iluminate, pentru a fi vizibile pe timp de noapte. Este bine că Dacia încă păstrează acest sistem și nu alege să integreze funcțiile sistemului de climatizare în display-ul central.
Antifonarea a fost ușor îmbunătățită, dar la 80 de km/h tot intră destul de mult zgomot de vânt în habitaclu.
Pentru că plasticul din partea superioară a bordului este lucios, ai și foarte multe reflexii în parbriz. Dacă ești o persoană mai corpolentă, scaunele îți pot părea mici. Șezutul este cam tare, iar suportul lateral inexistent.
Dacă tot am atins subiectul spațiului interior, acesta este în continuare limitat. Nu mai spun că pe locurile din spate de abia încap (am 1.92 înălțime și, să zicem, peste 100 de kilograme). Am exemplificat în clipul atașat acestui articol și, te-aș ruga, să nu te amuzi prea tare de situație.
Nici pe locurile din față nu am stat mai confortabil. Pe tot parcursul drumului, cotul și umărul mi-au stat lipite de montantul B, lucru care m-a încurcat destul de mult și când am condus.
Știi când zbori la clasa economică și stai umăr în umăr cu cel de lângă tine? Simți că până la destinație împărțiți ceva mai mult decât un simplu zbor? Ei bine, cam așa m-am simțit eu. Dar, o persoană cu dimensiuni "normale" s-ar putea să nu aibă aceste probleme.
Spațiile de depozitare sunt, în schimb, destul de generoase pentru o mașină de dimensiunile lui Spring. Ele însumează în total 33 de litri, iar buzunarele portierelor pot găzdui, fără probleme, sticle de 0.5 litri.
Și aici am ceva de comentat: deasupra torpedoului, generos și el, ai un spațiu unde pasagerul își poate depozita telefonul mobil, portofelul și așa mai departe.
Numai că, în lipsa unei benzi aderente (de cauciuc, spre exemplu), lucrurile depozitate aici, ori își vor lua zborul, ori se vor lovi încontinuu de pereții spațiului de depozitare, atunci când iei virajele.
Portbagajul este acum mai încăpător: volumul a crescut cu 6%, la 308 litri și dacă rabatezi locurile din spate obții 1.004 litri. Cel mai mare spațiu de încărcare din segment.
În plus, opțional poți alege un frunk de 35 de litri. În traducere, un portbagaj suplimentar pe care îl instalezi sub capotă.
Chiar dacă este puțin mai mare decât Dacia Spring, Citroen e-C3 are un portbagaj apropiat ca volum de încărcare: 310 litri.
Daca masina a primit o stea la testele NCAP, voi de ce i-ati dat 3 stele?