Tinuta de drum
Citroen DS a fost o mașină extraterestră. Nu doar datorită designului, pe care unii l-au asemuit cu cel al unei farfurii zburătoare. A fost un OZN și dacă ne uităm la tehnologiile de care dispunea. Printre ele, o suspensie magică, asemănată de jurnaliștii vremii cu un covor fermecat. Producătorii canalului britanic BBC au apreciat-o așa de mult încât foloseau mereu exemplare Citroen DS pentru a ajuta camerele video să fie cât mai stabile atunci când filmau în mișcare.
Cu o asemenea tradiție în familie, suspensia lui DS7 Crossback nu putea fi altfel decât magică. Ea se numește DS Active Scan Suspension și include o cameră care analizează calitatea drumului pe următorii 5 metri. Informațiile culese permit ajustarea rapidă a suspensiei și pregătirea amortizoarelor adaptive pentru orice denivelare. Tipul acesta de suspensie, capabil să analizeze calitatea asfaltului și apoi să calibreze suspensia, nu este străin industriei auto. L-au mai folosit și Audi și Mercedes, însă doar pe vârfurile de gamă A8 și Clasa S.
Starea de agregare a amortizoarelor poate fi ajustată și de către șofer, cu ajutorul comutatorului de pe consola centrală, care poate rigidiza suspensia, sau o poate relaxa.
Pentru cei care își doresc ieșiri în teren accidentat, același comutator te poate aduce în modurile Snow, Mud sau Sand. Aici, cuplul motor este livrat diferit punții față și ajută la ieșirea din situații care se anunță dificile. Ideea e să nu te bazezi excesiv pe acest sistem. Până la urmă, DS7 Crossback e un crossover cu tracțiune față pe versiunile convenționale. Doar hibridul beneficiază de 4x4. Sistemul acesta de dozare diferită a cuplului motor, denumit Grip Control, ca și la Citroen C5 Aircross și Peugeot 3008, funcționează cel mai bine cu jantele de 18 inch și anvelope Mud&Snow.
Un ultim detaliu pentru cei care se imaginează pe drumuri nebătătorite: garda la sol este de 19 centimetri.
Bineînțeles, chiar dacă numele DS este sinonim cu confortul, vor fi clienți care vor dori să alerge cei 225 de cai putere. Se vor alege cu un comportament bun în linie dreaptă, dar cu ceva ruliu și inerție pe viraje. Direcția nu ajută nici ea foarte mult, nefiind tocmai precisă. Ajută însă în mediul urban, acolo unde este foarte asistată, o adevărată binecuvântare. Ca și raza de bracare foarte scurtă. Cred că DS7 Crossback este campion la acest capitol.
Avantaje: - transmisia automata productie AISIN (Japonia); - garda la sol de 19,1 cm; - portbagaj destul de mare. Arata foarte bine si este si masina prezidentiala din Franta! Nota 8-9! Putea lua o nota mai mare daca varianta E-tense (PHEV) avea mai mult de 50 km autonomie pur electrica...