4.4
de Bogdan Mirică, vineri, 4 martie

Artizanat franțuzesc

Atunci când a văzut pentru prima dată lumina zilei, a adunat 12.000 de comenzi într-o singură zi. Și, pe vremea aceea, nu existau computere care să ușureze sarcina agenților de vânzări. Totul se făcea pe hârtie.

Era doar începutul unei epoci glorioase, care avea să-l aducă pe marile ecrane de peste 2700 de ori, în filme, seriale și reclame celebre. Mai mult, într-o perioadă tulbure pentru Franța, este văzut ca salvatorul generalului Charles de Gaulle, într-o ambuscadă armată, care i-a ciuruit anvelopele.

Așadar, toate premizele ca legendarul Citroen DS să rămână în cărțile de istorie și să dea naștere unui brand premium, cu o identitate proprie, începând din anul 2015. De atunci și până în prezent, francezii au reușit să se poziționeze ca o alternativă emoțională, romantică și boemă la rigiditatea și pragmatismul unor rivali consacrați, ca BMW, Audi și Mercedes-Benz. Și au reușit să obțină o cotă de 1.5% din piața premium europeană.

În acest context, tânărul brand DS avea nevoie de un vârf de lance, capabil să înglobeze tot ce are mai bun marca din Hexagon. Așa s-a născut DS9, un sedan premium care se bucură de mult succes pe piețele din Asia, iar acum este disponibil și în Europa. Am vrut să descoperim aerul renascentist al modelului DS9, așa că am mers la Nisa, pe Coasta de Azur, pentru a trăi experiența premium chiar în fieful francezilor.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE ÎN FRANȚA

  • Andrei, vineri, 04.03.2022 12:16

    E de așteptat face-lift-ul care va prelua designul frontal de la DS4, in mod clar superior, precum și sistemul multimedia, heads-up display si altele. Deși masina a fost lansata în Europa acum, ea a fost protestanta înaintea lui DS4.

  • ds, vineri, 04.03.2022 12:17

    Am mai văzut ceva de genul "2.1 litri/100 de kilometri. " la mai multe recenzii ale unor plug-in-hibryd, cred că ar fi corect zis "2.1 litri/ primii 100 km". Pentru că după ce se termină resursele electrice motorul termic are alt consum. Dar, mă rog, datele despre consum au fost și vor fi întotdeauna extrem de relative. La fel ca și consumul mediu, adică urban/extraurban. De parcă ai merge vreodată 50 km urban și fix alți 50 extraurban. Apropo, cei 50 km extraurban or fi pe autostradă, drum expres, sau drum european/național? Altfel, o mașină elegantă și frumoasă care pentru 75.600 euro îți oferă mult și destulă tehnologie.

  • PMC, vineri, 04.03.2022 12:43

    @ds: corect, minciuna de la consumul de 2.1 L e labartzata. In rest, 75000 de Eur... nu stiu... a innebunit lumea...

  • Andrei, vineri, 04.03.2022 13:44

    DS nu a fost decat un esec continuu in vanzari, preturile au fost prea mari pentru ceea ce ofereau. Noul model are un pret ridicol, imposibil de justificat. Pe autocar.co.uk, masina are 3,5/5, aici, ca de obicei, toate masinile au acelasi punctaj, ceea ce e ciudat.

  • eu, vineri, 04.03.2022 16:53

    pentru stellantis nu e esec, nu cred ca ii costa prea mult sa o puna pe piata. DS-ul asa e de fapt un peugeot 508 mai cu staif, oricum investitia pt productia lui 508 era deja facuta...macar de s-ar vinde 508-ul, ca masina e buna, idem DS. hiba la francezi e, ca intotdeauna, la imagine, masinile sunt foarte bune, dar nu reusesc sa rupa vraja atractiei cumparatorilor catre masinile germane mai sus de segmentele B/C. ceva nu fac ei bine la partea de promovare si marketing. dar intrebati-i pe cei care au avut masini franceze in trecut, indiferent de clasa, daca au fost multumiti de ele, majoritatea covarsitoare vor zice da, cu toate cei fixati pe golf, passat si seria 3/5/X sau audi/mb nu ii vor crede. am luat contract cu destule persoane care detin sau au detinut franceze: laguna-latitude-talisman, megane-fluence, scenic, koleos, espace, c4, c5, c6, 407, 408, 508, 607, 807, rcz, 4007, 4008, chiar si low-costul 301, de clio-c3-207/208 nu mai zic, toti au zis: masini corecte, posesori multumiti sau foarte multumiti, inclusiv eu, care am experimentat o parte din ele.

  • Andrei, vineri, 04.03.2022 18:31

    Tocmai aici e problema, DS nu e altceva decat un 508 mai bine lucrat si cu un pret de clasa medie premium. Ori cei ce cauta premium nu accepta un astfel de compromis. Asta s-a vazut mereu in vanzari, masinile sunt prea scumpe pentru ce ofera, dar daca ar fi avut un pret mai mic nu mai era nimic de comentat. Cunosc foarte bine gama constructorului francez si am condus cam toate modelele. Intentii laudabile, realizari asa si-asa.

  • Bda, vineri, 04.03.2022 19:53

    DS nu este un eșec.este o prostie greu de înțeles.unul,sau câțiva deștepți s-au întors în trecut și s-au gândit că pe baza unui model "iconic" se poate crea o nouă marcă.cum dracu să nu poți deschide geamurile din spate în secolul 21?

  • ., sâmbătă, 05.03.2022 10:00

    Ce simpatică mi s-ar părea o reclamă în care Darth Vader (din filmul Războiul Stelelor) ar indica cu degetul această mașină și i-ar spune „I am your father!”... :)

  • Anonim, luni, 07.03.2022 14:11

    Masina asta dupa doi ani de utilizare nu mai face nici 50 % din pretul ei de noua . Un pret urias pentru un Citroen fie el si DS