Motor / Transmisie

4.5

DS9 este disponibil cu trei motorizări pe piața din România, toate demne de segmentul premium, acolo unde și resursele propulsorului contează foarte mult.

DS9 poate fi comandat cu o motorizare convențională de 1.6 litri, cu 225 de cai putere, cunoscută deja publicului de la Peugeot 508. De altfel, DS9 împarte platforma cu berlina de volum. Celelalte două motorizări sunt plug-in hybrid și oferă 250 sau 360 de cai putere.

M-am bucurat de serviciile celei mai puternice, care vine la pachet și cu un cuplu motor deloc de neglijat: 520 de Nm. De altfel, mi se pare obligatoriu ca orice mașină premium din acest segment să se apropie de această valoare de cuplu.

Pentru a totaliza 360 de cai putere, ansamblul hibrid a combinat mai multe motoare. Avem un clasic motor de 1.6 litri turbo, combinat cu un motor electric de 110 cai pe puntea față și un altul, de 113 cai, pe puntea spate. Acesta din urmă asigură și tracțiunea integrală.

Resursele mașinii sunt suficiente pentru a te lua pe sus și a te purta la viteze generoase. Și impulsul resimțit de cuplu este plăcut și te poate țintui în scaun. Însă, accelerările nu sunt așa de explozive pe cât te-ai așteptat, tot efortul celor trei motoare resimțindu-se progresiv.

Cutia automată cu 8 rapoarte se străduie să țină pasul cu retrogradările, mai ales atunci când nu ești în modul Sport. Nu aș putea spune că e tocmai un monument de promptitudine, însă măcar e liniară atunci când mergi liniștit.

Tranzițiile dintre modul pur electric și modul în care motorul pe benzină este trezit la viață nu sunt sesizabile. Însă, momentele în care vei cere mai multe resurse (spre exemplu într-o depășire) vor fi însoțite de un puternic sunet al motorului. Și nu e neapărat unul sportiv, care să te facă să îți dorești să auzi mai des propulsorul benzină.

Una peste alta, dacă este să vorbesc despre ecuația hibridă de 360 de cai putere, trebuie să spun că nu are fluiditatea, antifonarea și răspunsul rivalilor germani, însă valoarea pachetului de resurse nu este deloc de neglijat.

  • Andrei, vineri, 04.03.2022 12:16

    E de așteptat face-lift-ul care va prelua designul frontal de la DS4, in mod clar superior, precum și sistemul multimedia, heads-up display si altele. Deși masina a fost lansata în Europa acum, ea a fost protestanta înaintea lui DS4.

  • ds, vineri, 04.03.2022 12:17

    Am mai văzut ceva de genul "2.1 litri/100 de kilometri. " la mai multe recenzii ale unor plug-in-hibryd, cred că ar fi corect zis "2.1 litri/ primii 100 km". Pentru că după ce se termină resursele electrice motorul termic are alt consum. Dar, mă rog, datele despre consum au fost și vor fi întotdeauna extrem de relative. La fel ca și consumul mediu, adică urban/extraurban. De parcă ai merge vreodată 50 km urban și fix alți 50 extraurban. Apropo, cei 50 km extraurban or fi pe autostradă, drum expres, sau drum european/național? Altfel, o mașină elegantă și frumoasă care pentru 75.600 euro îți oferă mult și destulă tehnologie.

  • PMC, vineri, 04.03.2022 12:43

    @ds: corect, minciuna de la consumul de 2.1 L e labartzata. In rest, 75000 de Eur... nu stiu... a innebunit lumea...

  • Andrei, vineri, 04.03.2022 13:44

    DS nu a fost decat un esec continuu in vanzari, preturile au fost prea mari pentru ceea ce ofereau. Noul model are un pret ridicol, imposibil de justificat. Pe autocar.co.uk, masina are 3,5/5, aici, ca de obicei, toate masinile au acelasi punctaj, ceea ce e ciudat.

  • eu, vineri, 04.03.2022 16:53

    pentru stellantis nu e esec, nu cred ca ii costa prea mult sa o puna pe piata. DS-ul asa e de fapt un peugeot 508 mai cu staif, oricum investitia pt productia lui 508 era deja facuta...macar de s-ar vinde 508-ul, ca masina e buna, idem DS. hiba la francezi e, ca intotdeauna, la imagine, masinile sunt foarte bune, dar nu reusesc sa rupa vraja atractiei cumparatorilor catre masinile germane mai sus de segmentele B/C. ceva nu fac ei bine la partea de promovare si marketing. dar intrebati-i pe cei care au avut masini franceze in trecut, indiferent de clasa, daca au fost multumiti de ele, majoritatea covarsitoare vor zice da, cu toate cei fixati pe golf, passat si seria 3/5/X sau audi/mb nu ii vor crede. am luat contract cu destule persoane care detin sau au detinut franceze: laguna-latitude-talisman, megane-fluence, scenic, koleos, espace, c4, c5, c6, 407, 408, 508, 607, 807, rcz, 4007, 4008, chiar si low-costul 301, de clio-c3-207/208 nu mai zic, toti au zis: masini corecte, posesori multumiti sau foarte multumiti, inclusiv eu, care am experimentat o parte din ele.

  • Andrei, vineri, 04.03.2022 18:31

    Tocmai aici e problema, DS nu e altceva decat un 508 mai bine lucrat si cu un pret de clasa medie premium. Ori cei ce cauta premium nu accepta un astfel de compromis. Asta s-a vazut mereu in vanzari, masinile sunt prea scumpe pentru ce ofera, dar daca ar fi avut un pret mai mic nu mai era nimic de comentat. Cunosc foarte bine gama constructorului francez si am condus cam toate modelele. Intentii laudabile, realizari asa si-asa.

  • Bda, vineri, 04.03.2022 19:53

    DS nu este un eșec.este o prostie greu de înțeles.unul,sau câțiva deștepți s-au întors în trecut și s-au gândit că pe baza unui model "iconic" se poate crea o nouă marcă.cum dracu să nu poți deschide geamurile din spate în secolul 21?

  • ., sâmbătă, 05.03.2022 10:00

    Ce simpatică mi s-ar părea o reclamă în care Darth Vader (din filmul Războiul Stelelor) ar indica cu degetul această mașină și i-ar spune „I am your father!”... :)

  • Anonim, luni, 07.03.2022 14:11

    Masina asta dupa doi ani de utilizare nu mai face nici 50 % din pretul ei de noua . Un pret urias pentru un Citroen fie el si DS