Consum

4.0

DS9 este un plug-in hybrid, așa că poate promite valori de consum infime. În fișa oficială, DS anunță doar 2.1 litri/100 de kilometri. Bineînțeles, o valoarea mult prea optimistă, care poate fi atinsă doar dacă reușești să parcurgi cei 47 de kilometri electrici, trecuți în cartea tehnică. Mașina vine cu o baterie de 11.9 kWh, care se încarcă cu maxim 7.4 kW și care se presupune că ar trebui să-ți garanteze distanța aceasta cu zero emisii.

Din păcate, în trafic real, abia dacă o să reușești 30 de kilometri în regim pur electric. S-ar putea ca valoarea să fie chiar mai mică, dacă decizi să mergi electric pe autostradă. Mașina poate, ba chiar promite să ajungă la 135 de km/h doar cu ajutorul motoarelor electrice. Așadar, valorile de consum reduse pot fi obținute doar dacă mașina este folosită conform modului în care a fost ea gândită: încărcare peste noapte și rulare pur electrică în oraș.

În cadrul testului nostru de la Nisa, după ce am parcurs vreo 22 de kilometri în regim hibrid, consumul indicat era de 5 litri/100 de kilometri. Însă, bateria era pe terminate, iar premizele anunțau o creștere.

Pe lângă modurile de rulare clasice, specifice unui hibrid, (Electric - cel în care mașina pornește de fiecare dată, Hybrid și Sport), mai există și modul E-Save, care poate păstra energia din baterie pentru o eventuală rulare urbană. Însă, și cu benzina din rezervor trebuie să aveți grijă, pentru că, spre deosebire de versiunea convențională, capacitatea acestuia este de numai 42 de litri.

Dacă ne uităm la rivali, vedem că un Audi A6 55 TFSIe promite 67 de kilometri autonomie pur electrică și un consum NEDC de 1.5 litri/100 de kilometri. Un BMW 545e, care are ceva mai multă putere, promite un consum de 2.2 litri și o autonomie de 56 de kilometri în mod electric. Iar Mercedes-Benz Clasa E 300 PHEV, cu 4x4, are o autonomie electrică de 54 de kilometri.

  • Andrei, vineri, 04.03.2022 12:16

    E de așteptat face-lift-ul care va prelua designul frontal de la DS4, in mod clar superior, precum și sistemul multimedia, heads-up display si altele. Deși masina a fost lansata în Europa acum, ea a fost protestanta înaintea lui DS4.

  • ds, vineri, 04.03.2022 12:17

    Am mai văzut ceva de genul "2.1 litri/100 de kilometri. " la mai multe recenzii ale unor plug-in-hibryd, cred că ar fi corect zis "2.1 litri/ primii 100 km". Pentru că după ce se termină resursele electrice motorul termic are alt consum. Dar, mă rog, datele despre consum au fost și vor fi întotdeauna extrem de relative. La fel ca și consumul mediu, adică urban/extraurban. De parcă ai merge vreodată 50 km urban și fix alți 50 extraurban. Apropo, cei 50 km extraurban or fi pe autostradă, drum expres, sau drum european/național? Altfel, o mașină elegantă și frumoasă care pentru 75.600 euro îți oferă mult și destulă tehnologie.

  • PMC, vineri, 04.03.2022 12:43

    @ds: corect, minciuna de la consumul de 2.1 L e labartzata. In rest, 75000 de Eur... nu stiu... a innebunit lumea...

  • Andrei, vineri, 04.03.2022 13:44

    DS nu a fost decat un esec continuu in vanzari, preturile au fost prea mari pentru ceea ce ofereau. Noul model are un pret ridicol, imposibil de justificat. Pe autocar.co.uk, masina are 3,5/5, aici, ca de obicei, toate masinile au acelasi punctaj, ceea ce e ciudat.

  • eu, vineri, 04.03.2022 16:53

    pentru stellantis nu e esec, nu cred ca ii costa prea mult sa o puna pe piata. DS-ul asa e de fapt un peugeot 508 mai cu staif, oricum investitia pt productia lui 508 era deja facuta...macar de s-ar vinde 508-ul, ca masina e buna, idem DS. hiba la francezi e, ca intotdeauna, la imagine, masinile sunt foarte bune, dar nu reusesc sa rupa vraja atractiei cumparatorilor catre masinile germane mai sus de segmentele B/C. ceva nu fac ei bine la partea de promovare si marketing. dar intrebati-i pe cei care au avut masini franceze in trecut, indiferent de clasa, daca au fost multumiti de ele, majoritatea covarsitoare vor zice da, cu toate cei fixati pe golf, passat si seria 3/5/X sau audi/mb nu ii vor crede. am luat contract cu destule persoane care detin sau au detinut franceze: laguna-latitude-talisman, megane-fluence, scenic, koleos, espace, c4, c5, c6, 407, 408, 508, 607, 807, rcz, 4007, 4008, chiar si low-costul 301, de clio-c3-207/208 nu mai zic, toti au zis: masini corecte, posesori multumiti sau foarte multumiti, inclusiv eu, care am experimentat o parte din ele.

  • Andrei, vineri, 04.03.2022 18:31

    Tocmai aici e problema, DS nu e altceva decat un 508 mai bine lucrat si cu un pret de clasa medie premium. Ori cei ce cauta premium nu accepta un astfel de compromis. Asta s-a vazut mereu in vanzari, masinile sunt prea scumpe pentru ce ofera, dar daca ar fi avut un pret mai mic nu mai era nimic de comentat. Cunosc foarte bine gama constructorului francez si am condus cam toate modelele. Intentii laudabile, realizari asa si-asa.

  • Bda, vineri, 04.03.2022 19:53

    DS nu este un eșec.este o prostie greu de înțeles.unul,sau câțiva deștepți s-au întors în trecut și s-au gândit că pe baza unui model "iconic" se poate crea o nouă marcă.cum dracu să nu poți deschide geamurile din spate în secolul 21?

  • ., sâmbătă, 05.03.2022 10:00

    Ce simpatică mi s-ar părea o reclamă în care Darth Vader (din filmul Războiul Stelelor) ar indica cu degetul această mașină și i-ar spune „I am your father!”... :)

  • Anonim, luni, 07.03.2022 14:11

    Masina asta dupa doi ani de utilizare nu mai face nici 50 % din pretul ei de noua . Un pret urias pentru un Citroen fie el si DS