Tehnologie
Când vorbim despre tehnologia existentă la bordul lui Fiat 500, trebuie să ne reamintim de faptul că vorbim despre o maşină aflată în cel mai mic segment al pieţei. Iar în zona mini, sistemele tehnologice de ultimă oră ajung mai greu, după ce sunt testate şi retestate de modelele ceva mai mari.
E adevărat că în cazul celor de la Fiat e complicat să vorbim de modele mai mari, pentru că Bravo şi Punto sunt deja vechi, deci e greu ca update-urile să vină de sus în jos în gamă. Iar 500L şi mai ales 500X, modele care ar trebui să adune volumul de vânzări necesar funcţionării business-ului Fiat, sunt abia lansate.
Lui 500 îi rămâne să se adapteze. Şi nu e o adaptare nereuşită. Pe lângă pachetele display-urilor digitale disponibile opţional pe noul model italian, sistemul multimedia botezat acum Uconnect implică o conexiune cu telefonul mobil şi utilizarea în maşină a unor aplicaţii instalate pe acesta. Nu e un mirroring în adevăratul sens al cuvântului, însă pe noul 500 poţi asculta muzică online şi ai navigaţie care funcţionează şi online, şi offline. Dacă legi maşina cu telefonul, display-ul central îţi afişează şi feed-ul de Twitter sau de Facebook, chit că experienţa îmi arată că această facilitate nu este utilizată mai deloc atunci când te afli în maşină.
Aşa cum am spus şi la capitolul siguranţă, din dotarea lui 500 lipsesc însă sisteme vitale pe care probabil că le vom vedea la lucru abia pe următoarea generaţie a modelului italian. Frânarea automată (măcar în oraş), parcarea automată şi sistemele de asistenţă activă sunt elemente care au ajuns să devină absolut normale pe o maşină în 2015. Fiat 500 nu le are nici măcar opţional.
3,2,1 si start... Bombardierule te asteptam sa ne iluminezi mintile cu pacaleala asta turbo.