Consum

4.5

Așa cum spuneam, E-Transit Courier vine cu o baterie de 43 kWh și o autonomie declarată de 292 kilometri. Totuși, trebuie să menționăm că șoferii pot trișa puțin. Viteza maximă este de 145 km/h, dar clienții pot opta ca mașina să fie limitată la 120 km/h. Astfel, autonomia maximă crește de la 292 la 300 de kilometri. Consumul declarat de cei de la Ford este de 17 kWh/100 km, dar eu am scos considerabil mai puțin.

Testul m-a dus pe tot felul de drumuri, de la cele de oraș, la drumuri naționale, drumuri virajate, dar și mici porțiuni de autostradă. Ei bine, consumul afișat în bord la final de test a fost de 15 kWh/100 km. Apropo, mașina noastră nu a avut acea limitare, deci pe autostradă am avut momente scurte când am rulat și cu 130 km/h.

Trebuie să mai menționăm că noul model produs în România se poate încărca la o priză rapidă de tip DC cu 100 kW. Practic, „încarci” 100 km în 10 minute, iar timpul de încărcare de la 10 la 80% este de 23 de minute. La o priză AC, Ford spune că E-Transit se încarcă cu 11 kW, iar încărcarea de la 10% la 100% se face în 5 ore și 16 minute. La o priză de 7.4 kW, încărcarea durează puțin peste 7 ore.

În categoria autoutilitarelor electrice de aceste dimensiuni nu vom găsi foarte mulți rivali. Noi am ales pentru comparație Renault Kangoo Van E-Tech Electric și Citroen e-Berlingo. Renault Kangoo Van E-Tech vine cu o baterie de 45 kWh, care îi asigură o autonomie oficială de până la 292 kilometri. Totuși, puterea de încărcare de 80 kW nu este la fel de mare ca la Ford, iar consumul lui Kangoo este și el mai mare, adică 19.2 kWh/100 km.

Citroen e-Berlingo are o baterie de 50 kWh și o autonomie oficială WLTP de 336 kilometri. Consumul comunicat de cei de la Citroen este cuprins între 18 și 18.6 kWh/100 km, iar puterea maximă de încărcare este de 100 kW.

  • Alin, duminică, 13.04.2025 22:00

    pretul nu este 25000 euro nu mai dezinformati nu includeti vouchere rabla. Pretul de vanzare este cel cu care orice gigel se duce si da banii pe loc, cash la vanzator, Faptul ca beneficiaza de rabla, se scrie aditional, ca un bonus DAR NU SE CALCULEAZA si nu se distribuie ca sa dezinformati.