Ford EcoSport

1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 125CP Man5 Titanium
3.8
de Bogdan Mirică, marţi, 3 noiembrie

Reluare

Imediat după Revoluția din `89, micul întreprinzător din România a prins curaj. Fie că vindea blugi sau biscuiți turcești, afacerile mergeu, susținute de dorința autohtonă de consum.

Unul dintre cele mai mari ”tunuri” din istoria capitalistă a țării noastre a fost dat însă de un lichid concentrat, cu diverse arome, stors din celebrele aparate TEC. S-a născut ideea de franciză și toți visau să se îmbogățească peste noapte. S-au vândut peste 10.000 de aparate TEC în toată țara, sub pretextul că prețul unui dozator se amortiza în zece zile. Încasările erau mari, însă nu toți au descoperit rețeta succesului.

Pentru a atrage publicul aveai nevoie de o diversitate de arome: kiwi, mango, mandarine, caise, ananas, papaya. Și de un vad comercial. Și de multe sticle goale pe care să le umpli. O rețetă simplă și nu foarte exigentă.

La fel de simplă pare și rețeta SUV-urilor mici, un adevărat succes de piață în ultimii cinci ani. Inaugurat de Nissan Juke, segmentul s-a aglomerat asemenea capetelor cu sirop și sifon al dozatorului TEC. Cât mai multe arome, cât mai multe oferte, o dilemă tot mai mare pentru clientul obișnuit.

Un client obișnuit care ar vrea să încerce și kiwi, deși copiii și soția preferă mai mult mango. Ar putea să le combine, sau ar putea să plătească în plus o sticlă.

Indiferent de decizie, dozatorul TEC va scoate bani. Indiferent de decizie, segmentul SUV-urilor mici va fi în continuare un succes.

Așa a gândit și Ford, care s-a grăbit să lanseze anul trecut micul Ecosport pe piața din Europa. Vânzările dezastruoase i-au convins însă pe americani că există și excepții nefericite. Motiv pentru care a aplicat rapid un facelift crossover-ului, în speranța că îi va aduce din nou pe oameni în showroom-uri.

Am mers la Koln pentru a vedea ce s-a schimbat și ce șanse are modelul Ovalului Albastru în lupta cu granzii segmentului.

  • hazard, marţi, 03.11.2015 12:57

    vai de capul eu de masina! Si mai vor si aproape 20 mii de euro pe ea. AAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHA

  • Cornel, marţi, 03.11.2015 13:38

    La capitolul dezavantaje trebuie trecut cu litere uriase : cel mai urat suv existent in ultimii 15 ani. arata ca un broscoi umflat

  • texta, marţi, 03.11.2015 14:47

    Nu e chiar o frumusete de masina,totusi arata mai bine decat oribilitatea pe roti numita Juke.

  • Sam93, marţi, 03.11.2015 16:02

    Masina asta este proiectata la centrul Ford din Brazilia parca, sau undeva in America de Sud. O adus-o in Europa pentru ca mai salveaza din costuri. Deci nu poti avea asteptari prea mari de la o masina proiectata in Brazilia in principal pentru piata sud-americana.

  • Andy, marţi, 03.11.2015 17:44

    @Juke e "Miss Crossover B segment" fata de EcoSport. Dupa cum zicea si Sam, e un model realizat pentru pietele emergente (India, America de Sud etc.) care sunt mult mai putin pretentioase fata de Europa, SUA sau Japonia si Coreea. Ford doreste sa vanda din modelul respectiv 800 de bucati in Romania anului urmator ...Greu de crezut. Va avea soarta B-Max-ului, atat in Europa cat si in Romania. Oricum sunt de felicitat. VW, Seat, Skoda si Toyota nu au reusit nici pana azi sa ofere macar un crossover de clasa mica (B), in timp ce toti producatorii mari de volum au asa ceva de cativa ani.

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 04.11.2015 11:34

    @Andy, As mai adauga si grupul Kia-Hyundai, care nu au in acest moment in lista de modele un crossover de clasa mica. Totusi, B-Max se vinde binisor avand in vedere ca la noi ''dubitele'' ( de clasa mica in cazul asta ) nu sunt prea agreate.

  • Andy, miercuri, 04.11.2015 11:58

    @Mada Au ix25/Creta pe unele piete. E pe aceeasi platforma cu i20. De precizat ca aceasta clasa din care fac modelele amintite are doua nume: suv-uri de clasa mica (B) sau crossovere compacte (denumirea din ce in ce mai acceptata si folosita). E de fapt un artificiu sa zici compact unei masini de clasa B, dar na..., marketingul trebuie sa-si faca si el treaba.

  • ironR, luni, 09.11.2015 13:26

    Aveam asteptari mai mari de la acest EcoSport. Din pacate nu exista nici optiune de 4x4. Cat despre pret... ciudat de mare! Design-ul imi place, dar nu conteaza doar asta la o masina, mai ales de la o varsta. Asteptam 1.5 ecoboost si 4x4, asta era o combinatie buna, ceva mai dinamic, totusi masina arata bine, merita ceva mai multa performanta!

  • Grig, miercuri, 24.02.2016 15:01

    Pentru carcotasi, am de vanzare una la 0 km cu 5000 eur. Cine o doreste?

  • teo, miercuri, 04.05.2016 16:46

    Mai intai cumparati si apoi vorbiti de aceasta masina!