Ford EcoSport
Reluare
Imediat după Revoluția din `89, micul întreprinzător din România a prins curaj. Fie că vindea blugi sau biscuiți turcești, afacerile mergeu, susținute de dorința autohtonă de consum.
Unul dintre cele mai mari ”tunuri” din istoria capitalistă a țării noastre a fost dat însă de un lichid concentrat, cu diverse arome, stors din celebrele aparate TEC. S-a născut ideea de franciză și toți visau să se îmbogățească peste noapte. S-au vândut peste 10.000 de aparate TEC în toată țara, sub pretextul că prețul unui dozator se amortiza în zece zile. Încasările erau mari, însă nu toți au descoperit rețeta succesului.
Pentru a atrage publicul aveai nevoie de o diversitate de arome: kiwi, mango, mandarine, caise, ananas, papaya. Și de un vad comercial. Și de multe sticle goale pe care să le umpli. O rețetă simplă și nu foarte exigentă.
La fel de simplă pare și rețeta SUV-urilor mici, un adevărat succes de piață în ultimii cinci ani. Inaugurat de Nissan Juke, segmentul s-a aglomerat asemenea capetelor cu sirop și sifon al dozatorului TEC. Cât mai multe arome, cât mai multe oferte, o dilemă tot mai mare pentru clientul obișnuit.
Un client obișnuit care ar vrea să încerce și kiwi, deși copiii și soția preferă mai mult mango. Ar putea să le combine, sau ar putea să plătească în plus o sticlă.
Indiferent de decizie, dozatorul TEC va scoate bani. Indiferent de decizie, segmentul SUV-urilor mici va fi în continuare un succes.
Așa a gândit și Ford, care s-a grăbit să lanseze anul trecut micul Ecosport pe piața din Europa. Vânzările dezastruoase i-au convins însă pe americani că există și excepții nefericite. Motiv pentru care a aplicat rapid un facelift crossover-ului, în speranța că îi va aduce din nou pe oameni în showroom-uri.
Am mers la Koln pentru a vedea ce s-a schimbat și ce șanse are modelul Ovalului Albastru în lupta cu granzii segmentului.
vai de capul eu de masina! Si mai vor si aproape 20 mii de euro pe ea. AAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHA