Motor / Transmisie
Pentru a se putea face auzit într-o piață atât de aglomerată și gălăgioasă, Ford a apelat la cel mai bun instrument al său de propagandă: propulsorul Ecoboost de un litru, premiat ani la rând cu titlul de ”Motorul anului”.
În cazul lui Ecosport el a fost pregătit să dezvolte 125 de cai putere și un cuplu motor de 170 de Nm. Pe hârtie nu pare nimic impresionant. Cu toate acestea, motorul de un litru se achită de tot ce înseamnă resurse necesare. Cuplul motor se simte de la 1400 de rotații, ceea ce face ca mașina să devină vioaie devreme.
Motorul trezește repede la viață simțurile și se dovedește decent în raport cu pretențiile celui din spatele volanului. Vivacitatea pălește ușor la viteze mai mari, când e nevoie de ceva mai multă răbdare.
Unitatea de un litru este asociată unei transmisii cu cinci rapoarte, a cărui timonerie nu este tocmai precisă și nici scurtă. Etajarea sa este însă în perfectă armonie cu așteptările oricărui șofer: primele rapoarte sunt scurte, pentru a favoriza accelerația, iar ultimul a fost lungit considerabil pentru a favoriza consumul.
vai de capul eu de masina! Si mai vor si aproape 20 mii de euro pe ea. AAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHA