Interior
Ford susține că noul Ecosport are 2300 de componente noi. N-am stat să le număr pe toate, dar cred că majoritatea lor se ascund la interior, acolo unde americanii au scăpat de multe probleme ale vechiului model.
Ecosport câștigă în primul rând de pe urma faptului că interiorul este preluat de la Fiesta. Avem o ergonomie la ani lumină distanță față de cea a vechiului Ecosport, cu un ecran generos poziționat în centrul planșei de bord, cu butoane ale climatizării bine evidențiate și cu o serie de comenzi pe volan și ele ușor de citit.
Materialele folosite la interior nu au crescut atât de mult pe cât ne-am fi așteptat. Încă mai există zone numeroase în care plasticul este tare și neprietenos. Din fericire, a mai apărut un plastic moale pe planșa de bord, avem un volan îmbrăcat într-o piele de calitate, iar scaunele au acum o textură diferită și au devenit mai confortabile. Aș fi tentat să spun că, în termeni generali, evoluția este similară cu cea a noului Duster, în multe privințe.
Spațiile de depozitare sunt destul de bine gândite. Există două spații pentru sticle pe consola centrală, buzunare generoase în portierele față și o cotieră foarte adâncă. Din păcate, spațiul pentru telefonul mobil este prea îngust, iar torpedoul este și el cam zgârcit.
Pe locurile din spate există spațiu decent la nivelul picioarelor și al capului. Tunelul central este destul de coborât, însă nu vă imaginați că vor încăpea trei adulți pe banchetă. Portbagajul are o capacitate de 356 de litri, adică cu 24 de litri mai mult decât în cazul modelului anterior. Știu că suntem în segmentul mic, dar există producători care nu s-au cramponat de acest aspect și au oferit peste 350 de litri SUV-urilor de segment B. Dacă ne uităm la Opel Crossland X, Seat Arona sau Citroen C3 Aircross, devenim invidioși. E semn că se poate. Dar există și exemple contrare: Kia Stonic, Mazda CX-3 este mai zgârcit în spațiu. Dar măcar sud-coreeanul are un hayon care poate fi utilizat în condiții normale.
Să nu mă înțelegeți greșit. Eu sunt pe dos și apreciez constructorii ăștia care se întorc împotriva curentului și mai schimbă deschiderea unei uși, o mai iau razna cu designul sau uită de ergonomie. Însă, în cazul lui Ecosport, oricât de mult mi-ar plăcea ideea unui hayon care se deschide ca ușa frigiderului meu de acasă, nu o văd foarte practică. Imaginați-vă că sunteți în parcarea unui centru comercial și trebuie să încărcați cumpărăturile. Ori parcați mașina cu fața la perete (complicat dacă e un loc îngust), ori o lăsați puțin în afară.
N-am uitat nici de antifonare. Chiar dacă motorul e fost izolat ceva mai bine de habitaclu, zgomotul la rulare este destul de prezent. Mai ales la viteze de autostradă.
1324 kg ! grea pt o masina de dimensiunea asta.