Interior

4.0

Spuneam la început că în habitaclu miroase a Volkswagen și îmi mențin această părere. Dă-mi voie să detaliez: miroase a materiale de calitate, chiar dacă pielea de pe scaune nu este naturală. Dar măcar are un model de romb, ceea ce îi oferă un aer premium.

Regăsești piele ecologică, de culoare deschisă în cazul echipării Premium, chiar și în partea inferioară a bordului. Nu lipsește plasticul tare, dar de obicei îl întâlnești în părțile unde nu ajungi foarte des cu mâinile.

Bordul și tunelul central sunt traversate de un ornament care imită fibra de carbon. În mare, finisajele sunt calitative, dar dacă stai să cauți nod în papură vei găsi câteva lufturi destul de mari, mai ales între portiere și bord.

Fiind vorba despre un model cu zero emisii, antifonarea habitaclului este mai importantă decât în cazul unei mașini termice. Motivul este simplu: zgomotele nu sunt acoperite de sunetul motorului.

În cazul lui Explorer electric, antifonarea este bună, dar cumva este dictată de suprafața de rulare. Astfel, pe un asfalt cu ceva mai multe asperități, va intra destul de mult zgomot de la anvelope în interior.

Scaunele sunt confortabile, chiar și la drumuri mai lungi. Pentru un acces mai ușor pe bancheta, podeaua este plată. Asta mai înseamnă că pe locurile din spate pot sta, confortabil, până la 3 pasageri.

Nu pot să trec mai departe până nu trec în revistă faptul că scaunele față au funcție de încălzire încă din standard și, mai mult, scaunul șoferului are și funcție de masaj. Și volanul este încălzit, tot din standard.

În habitaclul noului Explorer electric regăsești foarte multe spații de depozitare.

Consola centrală are o capacitate de 17 litri și este configurabilă, în sensul că până și suporturile de pahare pot fi îndepărtate pentru mai mult spațiu. Cât spațiu? Păi gândește-te că poți stoca aici un laptop de 15 inch. Da, ai citit bine. Un laptop.

Butoanele fizice sunt, practic, inexistente astfel că impresia de spațiu este accentuată.

În plus, selectorul transmisiei îl găsești pe coloana de direcție. Acestea fiind spuse, funcțiile pe care, de obicei, le regăsești în dreapta volanului au fost mutate în stânga.

Butoanele de pe volan sunt ascunse sub o suprafață neagră cu finisaj lucios, ceea ce înseamnă că vei avea întotdeauna amprente în această zonă. Nu este tocmai o idee bună, dacă mă întrebi pe mine.

O suprafață identică ai și pe tunelul central. De aici pornești luminile de avarie și modifici volumul sistemului audio B&O (subdivizie Bang&Olufsen, pentru necunoscători).

Nu ar fi stricat ca iluminarea acestor "butoane" să fie mai vizibilă, pentru că este destul de greu să le vezi noaptea. În primă fază chiar am crezut că nu sunt luminate, după modelul Volkswagen.

Portbagajul are un volum de încărcare de 470 de litri. Majoritatea modelelor pur electrice au un portbagaj suplimentar sub capotă, așa numitul frunk, dar nu este cazul aici.

Chiar și așa, Ford Explorer electric stă mai bine la acest capitol decât Nissan Ariya (415 litri) și decât Renault Scenic E-Tech electric (440 litri).

  • Andrei, joi, 18.07.2024 13:33

    O opțiune foarte interesantă. Au reușit cumva să folosească platforma MEB, cu un interior categoric peste ceea ce oferă ID4, un design mult mai reușit dar la un preț mai mic.

  • spaclu lu manole, joi, 18.07.2024 14:36

    Explorer premium la 46k de Euro, e decent. Range-ul e foarte bun. Mai ramane doar ca infrastructura sa ajunga din urma cerintele de incarcare. Pentru asta e nevoie de timp si investitii. Iar corporatiile petroliere nu sunt interesate de asa ceva. Una peste alta, o masina foarte reusita. Pe calapodul asta trebuiau lansate masinile electrice de la bun inceput.

  • Vali, joi, 18.07.2024 15:07

    Am avut privilegiul sa-l intalnesc pe Liviu Tudoran la o cafea in Koln, este un tanar extraordinar de modest pentru nivelul lui de experianta! Merita urmarit contul lui pe Instagram, ne putem mandri cu un designer care are clar un viitor stralucit in industria auto, mai mult ca sigur ca-l va paste un transfer de rasunet!

  • Matei, joi, 18.07.2024 15:13

    Sunt curios ce părere are Volkswagen despre masina asta :)

  • George Simion, joi, 18.07.2024 15:51

    cum vine asta ca e facut pt oras si sosea? de ce e dulap atunci?

  • @Șoșoacă, joi, 18.07.2024 16:13

    Off-road.

  • @simeon, joi, 18.07.2024 20:34

    Ce dulap? E frigider bai, nu vezi?

  • consum, vineri, 19.07.2024 09:19

    In prima zi ati facut 133 km, in a doua zi 76 km si au mai ramas 258 km. Asta inseamna 467 km cu un "plin". La baterie de 79 kWh inseamna un consum de 16,91 kWh/100km. Despre Tesla scrieti ca are consum de 16,9 iar Scenis 16,8, si totusi ati dedus ca Explorer "tine cel mai mult cu casa". Imi scapa mie ceva sau nu inteleg eu cum se calculeaza consumurile la EV?

  • deputy, vineri, 19.07.2024 18:15

    "Primul traseu a însumat în total 133 de kilometri și a inclus de toate: autostradă, drum național, drum montan, trafic etc. La finalul primei zile am avut un consum de 17.7 kWh/100 de km, la o viteză medie de 50 km/h" la o asa viteza medie consumul scos este chiar slab, sincer. problema principala a electrielor in materie de autonomie este (si nu numai) - consumul la viteze mari (autostrada) - temperaturile scazute, care reduc autonomia drastic.

  • Alin, vineri, 19.07.2024 23:02

    preturi de fifi lulu...asa ceva nu are motiv sa fie vandut cu peste 39.000 euro cat timp liderul este vrea 45.000...si asta numai cu trim si dotari echivalente Ford e un esec lamentabil la tejnologia electrica, deci preturile si mai jos de 39.000

  • Alin, vineri, 19.07.2024 23:04

    Acum m-am uitat mai bine..pai asta nu e concurent la tesla y nici pe departe e diferenta de clase. Asta e 4.4m iar tesla y este 4.7m Acest ford explorer nu are de ce sa coste mai mult de 30.000 euro Dar nah, cat timp restuyl ciumpalacilor au IQ90 sau mai mic, deh, habar nu au sa cumpere cu cap, si deci vor accepta hotia producatorilor auto. Putem confirma asta la cati cumpara iphone si alte produse apple, nivelul intelectual al multimii cu bani

  • Lae, vineri, 19.07.2024 23:15

    Spre deosebire de o termică, un BEV permite reprize instantanee, cam două până supraîncălzești bateria pe care o răcești din mers încet, și-ți trece de reprize. Papagalii trebuie să se ardă pe_penele lor. :)))) Sunt și multe stații de încărcare_care îi așteaptă cu bateria încinsä. :)))))) În plus Ford e referința fiabilității. :)

  • PMC, vineri, 19.07.2024 23:27

    Porcaria ar trebui sa coste cel mult 25k full. Asta e bataie de joc. Cine ia asa ceva e dus.

  • un cetatean, sâmbătă, 20.07.2024 15:20

    https://piataauto.md/Stiri/2024/07/Volvo-a-primit-una-din-cele-mai-mari-comenzi-din-istorie-de-1500-camioane-toate-diesel-si-niciunul-electric/ Astia chiar nu stiu ca viitorul si prezentul este electric, nu stiu ca Volvo are si camioane electrice, ce inconstienti, se poate transporta orice si cu cateva sute de km autonomie, cerem ajutorul specialistului, Matei si compania .

  • deputy, luni, 26.08.2024 15:12

    ce lipseste dupa parerea mea din articol, sunt informatiile legate de software, care daca este mostenit tot de la VW, nu intra dupa parerea mea la plusuri. la o masina electrica softul este o componenta foarte importanta, chiar un factor de decizie in a cumpara o masina sau nu.