Interior
Spuneam la început că în habitaclu miroase a Volkswagen și îmi mențin această părere. Dă-mi voie să detaliez: miroase a materiale de calitate, chiar dacă pielea de pe scaune nu este naturală. Dar măcar are un model de romb, ceea ce îi oferă un aer premium.
Regăsești piele ecologică, de culoare deschisă în cazul echipării Premium, chiar și în partea inferioară a bordului. Nu lipsește plasticul tare, dar de obicei îl întâlnești în părțile unde nu ajungi foarte des cu mâinile.
Bordul și tunelul central sunt traversate de un ornament care imită fibra de carbon. În mare, finisajele sunt calitative, dar dacă stai să cauți nod în papură vei găsi câteva lufturi destul de mari, mai ales între portiere și bord.
Fiind vorba despre un model cu zero emisii, antifonarea habitaclului este mai importantă decât în cazul unei mașini termice. Motivul este simplu: zgomotele nu sunt acoperite de sunetul motorului.
În cazul lui Explorer electric, antifonarea este bună, dar cumva este dictată de suprafața de rulare. Astfel, pe un asfalt cu ceva mai multe asperități, va intra destul de mult zgomot de la anvelope în interior.
Scaunele sunt confortabile, chiar și la drumuri mai lungi. Pentru un acces mai ușor pe bancheta, podeaua este plată. Asta mai înseamnă că pe locurile din spate pot sta, confortabil, până la 3 pasageri.
Nu pot să trec mai departe până nu trec în revistă faptul că scaunele față au funcție de încălzire încă din standard și, mai mult, scaunul șoferului are și funcție de masaj. Și volanul este încălzit, tot din standard.
În habitaclul noului Explorer electric regăsești foarte multe spații de depozitare.
Consola centrală are o capacitate de 17 litri și este configurabilă, în sensul că până și suporturile de pahare pot fi îndepărtate pentru mai mult spațiu. Cât spațiu? Păi gândește-te că poți stoca aici un laptop de 15 inch. Da, ai citit bine. Un laptop.
Butoanele fizice sunt, practic, inexistente astfel că impresia de spațiu este accentuată.
În plus, selectorul transmisiei îl găsești pe coloana de direcție. Acestea fiind spuse, funcțiile pe care, de obicei, le regăsești în dreapta volanului au fost mutate în stânga.
Butoanele de pe volan sunt ascunse sub o suprafață neagră cu finisaj lucios, ceea ce înseamnă că vei avea întotdeauna amprente în această zonă. Nu este tocmai o idee bună, dacă mă întrebi pe mine.
O suprafață identică ai și pe tunelul central. De aici pornești luminile de avarie și modifici volumul sistemului audio B&O (subdivizie Bang&Olufsen, pentru necunoscători).
Nu ar fi stricat ca iluminarea acestor "butoane" să fie mai vizibilă, pentru că este destul de greu să le vezi noaptea. În primă fază chiar am crezut că nu sunt luminate, după modelul Volkswagen.
Portbagajul are un volum de încărcare de 470 de litri. Majoritatea modelelor pur electrice au un portbagaj suplimentar sub capotă, așa numitul frunk, dar nu este cazul aici.
Chiar și așa, Ford Explorer electric stă mai bine la acest capitol decât Nissan Ariya (415 litri) și decât Renault Scenic E-Tech electric (440 litri).
O opțiune foarte interesantă. Au reușit cumva să folosească platforma MEB, cu un interior categoric peste ceea ce oferă ID4, un design mult mai reușit dar la un preț mai mic.