Motor / Transmisie
Ford Explorer electric este disponibil în două versiuni diferite. Prima configurație aduce la masă un singur motor electric, amplasat pe puntea spate, care dezvoltă 286 de cai putere și un cuplu motor de 545 Nm. Are o baterie de 77 kWh, iar asta înseamnă că acest model promite o autonomie maximă de 602 kilometri.
A doua configurație, cea testată de noi pe parcursul a 3 zile, este dotată cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte. Rezultă, așadar, o tracțiune integrală. Această configurație generează o putere combinată de 340 de cai și un cuplu de 679 Nm, oferind o autonomie de până la 532 kilometri, datorită bateriei ușor mai mari, de 79 kWh.
Deoarece este un model electric, iar cuplul este instant, cei 340 de cai putere de pe mașina mea de test sunt mai mult decât suficienți pentru orice situație pe care o întâmpini. Plecările de pe loc sunt fără efort, mașina ajungând foarte rapid la viteza de 50 de km/h. Poate te gândești că la viteze mai mari, Explorer se plafonează, dar nu este cazul.
Chiar și atunci când vrei să faci o depășire și te afli la viteze de 90-100 km/h, o simplă apăsare a pedalei de accelerație este tot ce ai nevoie. Chiar și la o viteză de autostradă, Explorer are destule resurse.
Din păcate, noul model electric al producătorului din Detroit nu beneficiază de funcția One Pedal Drive, care îți permite să conduci mașina doar cu ajutorul pedalei de accelerație. Totuși, mașina vine cu modul B al transmisiei, iar sistemul de frânare regenerativă funcționează foarte bine.
Explorer reduce viteza vizibil când ridici piciorul de pe accelerație, dar nu într-un mod agresiv. În afara orașului, vei observa că sunt destule momente în care nu vei fi nevoit să apeși pedala de frână, de exemplu, înaintea unui viraj.
Nu sunt fan Tesla dar aș aștepta Model Y 2025, fie și pentru că în mod sigur va provoca o reașezare a prețurilor în segmentul ăsta. Altfel, felicitări Ford pentru că a reușit să facă un produs mai bun la preț mai mic, cu tehnologia VW.