Consum
Producătorul american a declarat că noul Explorer Electric are un consum mediu de 16.6 kWh/100 de kilometri. În cele 3 zile, Explorer a văzut atât mediul urban, la oră de vârf, cât și autostradă sau drumuri naționale.
Astfel, consumul mediu pe parcursul testului a fost de 17.2 kWh/100 de kilometri, o cifră foarte aproape de cea oficială. Cu siguranță aș fi putut scoate un consum și mai mic, dacă mergeam o idee mai atent.
Timpul de încărcare variază în funcție de capacitatea bateriei alese. Astfel, pentru modelele cu un singur motor electric și baterie de 77 kWh, sistemul suportă încărcări rapide la stații DC cu maxim 135 kW. Asta înseamnă că o încărcare până la 80% durează 28 minute.
Pentru modelele cu două motoare electrice și bateria mai mare, de 79 kWh, Explorer poate să tragă cu o putere de până la 185 kW. Asta înseamnă că o încărcare până la 80% durează 26 minute.
Când vine vorba de rivali, Ford Explorer se bate cu modele precum Renault Scenic E-Tech, Tesla Model Y sau Nissan Ariya. Desigur, luăm automat în calcul și Volkswagen ID.4, având în vedere că împart aceeași platformă.
Modelul german, în versiunea GTX, are o baterie de 82 kWh, un consum mediu de 17.1 kWh/100 de kilometri și o autonomie declarată WLTP de 515 kilometri. În varianta AWD Long Range, Tesla Model Y promite o autonomie de 533 kilometri și un consum estimat de 16.9 kWh/100 km, în timp ce are o baterie de 75 kWh.
Renault Scenic, în versiunea sa cu autonomie extinsă de 623 kilometri, are o baterie de 87 kWh și înregistrează un consum de 16.8 kWh/100 km, iar Nissan Ariya, echipat cu o baterie de 87 kWh și tracțiune integrală, are un consum de 19.9 kWh/100 km și o autonomie estimată de 459 de kilometri.
Nu sunt fan Tesla dar aș aștepta Model Y 2025, fie și pentru că în mod sigur va provoca o reașezare a prețurilor în segmentul ăsta. Altfel, felicitări Ford pentru că a reușit să facă un produs mai bun la preț mai mic, cu tehnologia VW.