Consum
Ford Fiesta Active s-a născut din dorința constructorului american de a exploata și mai mult dorința clienților pentru SUV-uri/crossovere. Și pentru ca totul să fie și mai complex, Fiesta Active a "aterizat" în același segment cu Dacia Sandero Stepway și Hyundai i20 Active, două modele care țin din plin cu buzunarul clienților.
În fișa tehnică, Ford spune că Fiesta Active consumă 7.8 litri/100 de kilometri parcurși în oraș și 5.8 litri pentru 100 de kilometri rulați extraurban. Media trecută în dreptul versiunii de 100 de cai putere și transmisie automată este de 6.1 litri/100 de kilometri.
Dacia Sandero Stepway echipată cu motorul 0.9 TCe de 90 de cai putere și transmisia pilotată cu cinci rapoarte consumă, în medie, 5.1 litri/100 de kilometri. În același timp, Hyundai i20 Active echipat cu motorul pe benzină de 1.0 litri de 100 de cai putere și cutia manuală cu cinci trepte (sud-coreenii nu oferă și o automată pe această versiune) consumă 4.8 litri/100 de kilometri parcurși în regim mixt.
Noi l-am testat pe Fiesta Active pe traseul București - Cluj-Napoca și retur. Pe scurt, câteva porțiuni de autostradă și câteva sute de kilometri de drumuri naționale ușor aglomerate în zona Turda și Dealu Negru. La final, computerul de bord a indicat 7.2 litri la 100 de kilometri. Menționăm că nu l-am menajat deloc pe micuțul EcoBoost de 100 CP, iar în tot acest timp ne-am bucurat și de avantajele sistemului de climatizare.
La 18.550 poate să atace cât vrea că e la o diferență de preț de vreo 7000 euro. Deci să atace în altă parte că și-a greșit rivalul.