Ford Fiesta ST200
200 de cai frumoși
Până acum vreo trei ani, versiunile de performanță ale modelelor din segment B, subcompact, mic - spuneți-i cum vreți - urcau până la maxim 200 de cai putere, fiind limitate nu neapărat de capacitățile dinamice sau ale motoarelor, ci mai ales de cele ale gamei. Pentru că limita de putere maximă a modelelor mici trebuia să se termine acolo unde începeau versiunile de performanță ale compactelor.
Pe la 190 de cai. Aici se învârteau majoritatea ST-urilor, RS-urilor, OPC-urilor și GTI-urilor. Și părea abslut suficient, pentru că mașinile astea, perfecte pentru oraș, nu trag greu la cântar și oferă un raport masă/putere excelent în această zonă.
Dar lucrurile s-au schimbat. După ce Renault a dus Clio RS la 200 de cai în generația cea mai recentă și apoi a plusat cu versiunea Trophy, de 220 CP, Opel a dus la rândul său Corsa OPC la 207 CP, iar Peugeot a urcat cu 208 GTi la 208 CP. Și jocul de-a prinselea începea să-și schimbe regulamentul.
În acest context, decizia celor de la Ford să pună niște ardei picant în motorul de 182 de cai putere al lui Fiesta ST nu a venit deloc ca o surpriză, ci ca o confirmare a faptului că inginerii mărcii sunt cu picioarele pe pământ când vine vorba de rivali. Așa s-a născut Fiesta ST200, o versiune cu ceva mai mult sânge-n instalație care aduce motorul EcoBoost de 1.6 litri la 200 de cai și 290 Nm (+50 Nm față de ST-ul clasic).
Partea bună e că Ford a rigidizat ușor mașina cu această ocazie, suspensiile fiind adaptate, direcția îmbunătățită și sistemul de frânare actualizat pentru noile cerințe dinamice. Rezultatul final: o versiune radicală care transformă ST-ul "normal" într-un soi de Fiesta de performanță dedicată familiei.
nu prea sant multe de carcotit la o astfel de masina, poate doar ca mie personal, mi-ar placea sa fie si in varianta cu 5 usi. stie cineva dimensiunile anvelopelor?