Ford Fiesta ST200

1.6 Benzina Turbo (Ecoboost) 200CP Man6

Motor / Transmisie

5.0

Plus 18 cai putere și plus 50 Nm pe același motor, un 1.6 EcoBoost care și-a trecut deja în CV performanțe interesante pe ST și vine "dopat" pe ST200 pentru a alinia Fiesta la trendul +200 CP, care pare că se instalează ușor în segment. Aceasta este caracterizarea pe scurt a personajului principal din această operă literară. Pe lung, lucrurile sunt însă ceva mai complexe.

Fiesta ST200 beneficiază, de exemplu, de o funcție Overboost care-i oferă modelului 15 cai în plus la kickdown pentru maxim 20 de secunde, chestiune care nu poate fi verificată decât cu instrumente speciale, dar care se simte în special atunci când te lansezi într-o depășire în treapta a treia, când verisunea Fiesta rezolvă problema fără să apuci să te dumirești cum ai ajuns deja din nou înapoi pe bandă.

Motorul de 1.6 litri te lasă să admiri pusee de dinamism, reprize demne de un model sport pur şi performanţe care nu lasă să se vadă că are 200 de cai. Cuplat cu o transmisie manuală cu şase trepte adaptate și scurtate pentru a scoate tot ce-i mai bun din maşină, motorul EcoBoost de 1.6 litri concertează bariton şi te aruncă în scaun la cerere cu un elan demn de o maşină care a fost calibrată prin câteva mii de kilometri de teste pe Nurburgring.

Fantastică prestaţia motorului între 80 şi 120 km/h în treapta a treia, în timp ce al şaselea raport e ceva mai lung şi dezvoltat pentru ca rularea pe autostradă să nu se transforme într-un malaxor de benzină.

La 130 de kilometri pe oră în ultima treaptă, motorul se așează undeva la 3200 rpm și toarce suav, fără a-ți da impresia că sub capotă trăiește vreun monstru. Apasă însă pedala cu putere și vei ajunge ușor și foarte rapid la viteze ilegale, împins serios în tetieră.

  • someone, vineri, 16.09.2016 11:37

    nu prea sant multe de carcotit la o astfel de masina, poate doar ca mie personal, mi-ar placea sa fie si in varianta cu 5 usi. stie cineva dimensiunile anvelopelor?

  • stefan, vineri, 16.09.2016 11:42

    205/40/17

  • someone, vineri, 16.09.2016 12:50

    tks

  • mircea, vineri, 16.09.2016 13:33

    Merci de ajutor, Ștefan :)

  • COco, vineri, 16.09.2016 15:44

    Chiar ca aveti un fotograf deosebit !

  • gabi_o, vineri, 16.09.2016 16:31

    Automarket, dar cum ati obtinut 8.2% Bucuresti-iasi? Ce ne divulgati, viteza de rulare sau in cate ore erati la Iasi?

  • mircea, vineri, 16.09.2016 16:41

    @gabi_o Conducând mașina. Tare sau ce?

  • Revoknuckle, sâmbătă, 17.09.2016 15:20

    nu este un diferential, nici macar special, ci o punte fata MacPherson cu pivot independent, adica o tehnologie similara celei instalate in Megane 2 RS spre exemplu.

  • Lucian, sâmbătă, 17.09.2016 20:30

    @someone, exista din 2014 varianta in 5 usi si 197 de CP, dar nu la noi :) https://www.youtube.com/watch?v=7v6nhGOMMKk https://www.youtube.com/watch?v=ZPpCBD_Vtx8

  • Scrooge, duminică, 18.09.2016 13:30

    @automarket......interiorul este fix la fel cu toate modelele Fista facelift comercializate in Romania si in Europa. Exista o varianta de plansa de bord cu ecran color mai mare si comenzi simplificate dar care inca nu a fost lansata pe "batranul continent". In concluzie interiorul este blocat fix in strategia actuala de vanzari ale Fordului in Europa si nu reprezinta o alta era.

  • Kirotractor, miercuri, 28.09.2016 10:10

    Cam scumpa declinarea asta ultima a Fiestei ST, mai ales cind noua generatie e pe cale sa fie lansata. Ford se pare ca pluseaza insa pe marota/meme-ul superioritatii tinutei de drum - nu tocmai confirmata de teste (inclusiv pe circuit) cu rivalii din segment, dintre care l-as prefera pe 208 GTI... de-as avea banii pt. el. Pur estetic vorbind, Clio RS ramine referintza - e doar parerea mea si asta, normal - ca sa nu mai zi ca nu doar el, 208 sau Ibiza Cupra au/pot avea jante/pneuri (205/40 R18) cu proportii mai nimerite decit... rulmentii Fiestei RS (cei 2,54 cm in plus ca diametru conteaza mult si nu doar vizual...).