Motor / Transmisie
Chiar dacă tot mai mulți producători de modele subcompacte au decis să renunțe la motorizările diesel definitiv sau pentru o perioadă (Skoda Fabia, Volkswagen Polo), Ford crede în continuare în TDCi-urile sale. Alături de EcoBoost-urile pe benzină, desigur.
Prin urmare, actualul Fiesta folosește și un motor diesel de 1.5 litri și 120 de cai putere. Primul lucru pe care îl observi este antifonarea destul de bună, chiar dacă mai există mici vibrații. Ford a reușit să separe vocea guturală a dieselului de urechile pasagerilor, însă doar până pe la 3000 de rotații. Dincolo de acest prag, sunetul trădează motorizarea de sub capotă.
Folosirea unui diesel are mai multe avantaje. În primul rând un cuplu generos, de 270 de Nm, mai mare decât cel oferit de versiunile Ecoboost pe benzină. Cei 270 de Nm se simt bine încă de la 1700 de rotații și fac din Fiesta o subcompactă agilă, nu doar în oraș, ci și în afara lui. Aveți resurse suficiente pentru plecări rapide de pe loc sau pentru depășiri.
Motorul cu patru cilindri este asociat unei transmisii manuale cu șase rapoarte, care promite o etajare bună: primele trepte sunt ceva mai scurte pentru a favoriza accelerația, în vreme ce a cincea și a șasea sunt mai lungi, pentru a optimiza consumul. Timoneria este și ea destul de bună și precisă.
oricat ar fi de bine echipat si de premium, la 20.400 ( pret cu reducerea inclusa !!! ) imi iau direct si fara sa ma gandesc de 2 ori varianta ST. nu stiu daca gamei fiesta i se preteaza un tratament luxury. inca o chestie pe care o am de comentat: de ce despre golf 6 s-a scris ca e un golf 5 cu facelift mai ales pt ca foloseste aceeasi platforma cu golf 5, dar despre aceasta fiesta, care foloseste aceeasi platforma cu generatia precedenta nimeni nu spune nimic? e practic aceeasi strategie cu cea a vw insa...... nu ma intelegeti gresit, imi place fordul, am si eu unul luat de nou din showroom, dar mi-ar placea ca judecatile sa se faca dupa aceleasi criterii pt toata lumea.