Consum
Dieselul este o alegere inspirată doar atunci când vă propuneți să parcurgeți mulți kilometri alături de Fiesta. Abia atunci consumul redus face ca alegerea unui diesel să fie o afacere. Fiesta noastră de test a consumat aproape 7 litri într-un București destul de relaxat și sub 5 litri/100 de km în afara lui.
Valoarea oficială înscrisă în fișa de consum este de numai 3.5 litri/100 de kilometri. Pare utopică, dar poate fi atinsă, întrucât motorul are potențial și vine chiar cu o funcție Eco, menită să anestezieze accelerația și să tempereze resursele.
E destul de greu să găsești un diesel la fel de puternic în gama celorlalți rivali din segment. Cu toate acestea, am avut noroc cu un Peugeot 208 de 120 de cai putere și un Renault Clio de 110 cai putere. Ambele consumă însă 3.6 litri/100 de kilometri. Nici măcar un Citroen C3 de 100 de cai putere nu este mai economic, consumul acestuia fiind tot de 3.6 litri/100 de kilometri.
Dacă aruncăm un ochi și la potențialii rivali din segmentul premium, vedem că Fiesta și-a făcut bine temele. Un Audi A1 cu motor diesel de 116 cai putere are același consum de 3.5 litri. Mini Cooper D cu motorul său de 1.5 litri are o medie de consum de 3.6 litri.
oricat ar fi de bine echipat si de premium, la 20.400 ( pret cu reducerea inclusa !!! ) imi iau direct si fara sa ma gandesc de 2 ori varianta ST. nu stiu daca gamei fiesta i se preteaza un tratament luxury. inca o chestie pe care o am de comentat: de ce despre golf 6 s-a scris ca e un golf 5 cu facelift mai ales pt ca foloseste aceeasi platforma cu golf 5, dar despre aceasta fiesta, care foloseste aceeasi platforma cu generatia precedenta nimeni nu spune nimic? e practic aceeasi strategie cu cea a vw insa...... nu ma intelegeti gresit, imi place fordul, am si eu unul luat de nou din showroom, dar mi-ar placea ca judecatile sa se faca dupa aceleasi criterii pt toata lumea.