Performante
Rezultatul tuturor modificărilor la care Focus ST a fost supus este laudativ în termeni de performanță: hot hatch-ul american poate sprinta de la 0 la 100 km/h în 5.7 secunde (cu 0.8 secunde mai rapid decât generația anterioară), oprindu-se din accelerație la 250 km/h.
Cei 280 de cai putere sunt exploatați corespunzător prin intermediul cutiei manuale cu șase trepte și al unui diferențial electronic care manageriază puntea motrică. Din experiență spun că cele 5.7 secunde se simt ca fiind mai puține odată ce lansezi mașina către prima sută.
Mai mult, motorul dispune de o elasticitate impresionantă, cu răspunsuri satisfăcătoare la pedală; Ford spune că Focus ST are nevoie de doar 4 secunde pentru a acoperi intervalul 50-100 km/h în treapta a patra. Am testat, confirm aici că spun adevărul.
Dacă la capitolul consum Focus ST EcoBoost ocupă poziția de jos a clasamentului în segmentul său, la performanțe este pe un loc fruntaș; doar VW Golf GTI TCR este mai rapid, lăudându-se cu un sprint 0-100 km/h de 5.6 secunde. Renault Megane RS (echipat cu transmisie manuală) și Honda Civic Type R sunt și ei acolo, cu accelerații 0-100 km/h efectuate în 5.8 secunde. Cupra Leon ajunge la prima sută în 6 secunde, iar Hyundai i30 N are nevoie de 6.2 secunde pentru același interval.
F. bine = plastic-sugestiv scris test-drive de noul vostru colaborator de la DriveMag -- chiar dacă-i mereu loc de și mai bine-n vizuina viziunii cârcotașilor amatori de mai multe detalii (recunosc că nu neapărat interesante pentru everybadea)... cum ar fi: - dieselul 2.0 nu va avea nici ca opțiune cutia automată - actuatorii diferențialului autoblocant sunt electronici, dar cele două cuplaje cu lamele sunt hidraulice (și transmit până la 100% din cuplul motor roții cu mai multă aderență) - sistemul anti-turbo-lag (utilizat întâi pe Fiesta WRC) e de fapt un gimmick care întârzie o fracțiune de secundă închiderea clapetei de admisie la ridicarea tălpii -- de plumb la hot-hatcheri :-) -- de pe accelerație și uite-așa turbina twin-scroll se mai învârte o țâră, ca la re-accelerare să nu aibă inerția re-startului - autoreglarea turației (în sus) la retrogradări e prezentă doar pe echiparea cu Performance-Pack, care include și alte chestii -- de ex. amortizoare adaptive sau modul suplimentar *Track* pe lângă cele 3 ale ST-ului standard... -...care dispune și de Launch-Control în modul *Sport*, dar nu și cu motorizarea tractoristă :-) În fine, procentele de rigidizare a suspensiei ori de reducere a cursei schimbătorului (cu 7% :-P) chiar nu contează, dar garda la sol de numai 11,2 cm poate conta pe drumurile noastre (precedentul ST 2.0 o avea cvasi-normală -- de 14 cm...) Iar de preț ce să mai zic? N-o părea gigantic în peisajul actual, da-i totuși (la nemți) cu +5.000 € mai umflat (adică începe de la 31.900 €) comparativ cu fostul ST. ...Și periculos de apropiat de al Mustang-ului 2.3 -- zic și eu ca să n-adorm.