Interior
Nu știu de ce producătorii de hot hatch-uri nu îndrăznesc mai mult când vine vorba de esteticul interioarelor. Un Focus ST îmbrăcat în portocaliu țipător nu poate fi ignorat nici dacă închizi ochii; dar interiorul său abundă de negru. Am apreciat încă de la început eliberarea de butoane a bordului — o schimbare care îi conferă lui Focus un plus de eleganță.
Sobrietatea habitaclului este reprezentată acum de materiale de calitate superioară comparativ cu generația anterioară, dar aș spune că există loc de mai bine. Apropo de loc, poziția la volan poate fi găsită cu ușurință mulțumită multitudinii de setări ale scaunului și volanului, iar pasagerii din spate primesc acum mai mult spațiu pentru genunchi.
Spațiile de depozitare la interior sunt generoase prin numărul lor, chiar dacă nu și prin dimensiuni. Există probabil o explicație și pentru buzunarele triunghiulare ale portierelor, însă strângătorul din mine nu vede decât risipă de spațiu.
Ca în cazul versiunilor non-ST, portbagajul lui Focus în versiune hatch este măsoară 375 de litri, o cifră modestă comparativ cu rivalii din segment. Wagon-ul compensează însă cu valori impresionante (608 litri); un motiv în plus să iei în calcul adoptarea în familie a unui break.
F. bine = plastic-sugestiv scris test-drive de noul vostru colaborator de la DriveMag -- chiar dacă-i mereu loc de și mai bine-n vizuina viziunii cârcotașilor amatori de mai multe detalii (recunosc că nu neapărat interesante pentru everybadea)... cum ar fi: - dieselul 2.0 nu va avea nici ca opțiune cutia automată - actuatorii diferențialului autoblocant sunt electronici, dar cele două cuplaje cu lamele sunt hidraulice (și transmit până la 100% din cuplul motor roții cu mai multă aderență) - sistemul anti-turbo-lag (utilizat întâi pe Fiesta WRC) e de fapt un gimmick care întârzie o fracțiune de secundă închiderea clapetei de admisie la ridicarea tălpii -- de plumb la hot-hatcheri :-) -- de pe accelerație și uite-așa turbina twin-scroll se mai învârte o țâră, ca la re-accelerare să nu aibă inerția re-startului - autoreglarea turației (în sus) la retrogradări e prezentă doar pe echiparea cu Performance-Pack, care include și alte chestii -- de ex. amortizoare adaptive sau modul suplimentar *Track* pe lângă cele 3 ale ST-ului standard... -...care dispune și de Launch-Control în modul *Sport*, dar nu și cu motorizarea tractoristă :-) În fine, procentele de rigidizare a suspensiei ori de reducere a cursei schimbătorului (cu 7% :-P) chiar nu contează, dar garda la sol de numai 11,2 cm poate conta pe drumurile noastre (precedentul ST 2.0 o avea cvasi-normală -- de 14 cm...) Iar de preț ce să mai zic? N-o părea gigantic în peisajul actual, da-i totuși (la nemți) cu +5.000 € mai umflat (adică începe de la 31.900 €) comparativ cu fostul ST. ...Și periculos de apropiat de al Mustang-ului 2.3 -- zic și eu ca să n-adorm.