Siguranta
Focus (în versiunea de motorizare 1.0 EcoBoost) și-a demonstrat deja abilitățile în materie de siguranță, punctând maximul de cinci stele pe care EuroNCAP le oferă. Defalcat, rezultatul arată 85% protecție pentru adulți, 87% pentru copii și 72% pentru pietoni. La capitolul tehnologii de siguranță electronice a primit 75%.
În condiții reale de trafic, acestea își fac simțită prezența non-intruziv, adică își fac treaba în cel mai plăcut mod posibil pentru șofer. Țipă la tine doar dacă vrei să părăsești un loc de parcare în marșarier și mașina simte mișcare în spatele său.
Pe lângă acesta, pachetul cuprinde și un sistem de monitorizare a unghiului mort, asistență la frânarea de urgență și recunoașterea pietonilor și a bicicliștilor. Focus știe să citească și semnele de circulație și, mai mult, poate adapta automat viteza de deplasare pentru a se încadra în limitele legale — asta, desigur, dacă pilotul automat adaptiv este activ.
Pilotul automat (care are și funcție Stop and Go), împreună cu asistentul de menținere pe bandă și câteva din sistemele menționate mai sus îi garantează lui Focus nivelul 2 (din 5) de rulare autonomă. În cazul în care te întrebi dacă nu cumva Focus este cel avansat model Ford din Europa la capitolul siguranță, răspunsul este simplu: da.
F. bine = plastic-sugestiv scris test-drive de noul vostru colaborator de la DriveMag -- chiar dacă-i mereu loc de și mai bine-n vizuina viziunii cârcotașilor amatori de mai multe detalii (recunosc că nu neapărat interesante pentru everybadea)... cum ar fi: - dieselul 2.0 nu va avea nici ca opțiune cutia automată - actuatorii diferențialului autoblocant sunt electronici, dar cele două cuplaje cu lamele sunt hidraulice (și transmit până la 100% din cuplul motor roții cu mai multă aderență) - sistemul anti-turbo-lag (utilizat întâi pe Fiesta WRC) e de fapt un gimmick care întârzie o fracțiune de secundă închiderea clapetei de admisie la ridicarea tălpii -- de plumb la hot-hatcheri :-) -- de pe accelerație și uite-așa turbina twin-scroll se mai învârte o țâră, ca la re-accelerare să nu aibă inerția re-startului - autoreglarea turației (în sus) la retrogradări e prezentă doar pe echiparea cu Performance-Pack, care include și alte chestii -- de ex. amortizoare adaptive sau modul suplimentar *Track* pe lângă cele 3 ale ST-ului standard... -...care dispune și de Launch-Control în modul *Sport*, dar nu și cu motorizarea tractoristă :-) În fine, procentele de rigidizare a suspensiei ori de reducere a cursei schimbătorului (cu 7% :-P) chiar nu contează, dar garda la sol de numai 11,2 cm poate conta pe drumurile noastre (precedentul ST 2.0 o avea cvasi-normală -- de 14 cm...) Iar de preț ce să mai zic? N-o părea gigantic în peisajul actual, da-i totuși (la nemți) cu +5.000 € mai umflat (adică începe de la 31.900 €) comparativ cu fostul ST. ...Și periculos de apropiat de al Mustang-ului 2.3 -- zic și eu ca să n-adorm.