Tinuta de drum
În multitudinea de butoane de pe volan și-a mai făcut loc unul, marcat cu S. Apasă-l și mașina își schimbă vizibil atitudinea, de la familist relaxat la hot hatch în toată regula. Direcția se îngreunează, pedalierul devine mai sensibil la solicitările tale, iar amortizoarele se întăresc considerabil.
Sistemul de amortizoare adaptive este oferit standard pe versiunea ST EcoBoost și este disponibil ca dotare opțională pentru ST diesel — dar este o bifă pe care te asigur că nu o să o regreți.
Probabil mai satisfăcător decât comportamentul său în modurile S sau Race (adică un S cu dădace electronice mai permisive) este confortul pe care-l asigură atunci când rulezi în celelalte moduri (Wet/Slippery sau Normal), poate pentru că nu te aștepți ca un hot hatch să absoarbă atât de frumos denivelările din asfalt.
Focus ST se laudă și cu punte spate multilink, care contribuie la comportamentul impecabil al mașinii. O bună parte a itinerariului nostru prin sudul Franței a fost scăldată de ploaie, ocazie cu care am putut observa la lucru diferențialul electronic.
Acesta manageriază cuplul astfel încât să nu irosească inutil resurse pe o roată care nu dispune de aderență suficientă — o situație greu de creat oricum, mulțumită gumelor Michelin Pilot Sport 4S cu care vine încălțat Focus ST. Și o face admirabil, fiind unul dintre adjuvanții care îți mențin ridicată încrederea atât în forțele proprii, cât și în cele ale mașinii.
Asistarea electronică a direcției cu pinion și cremalieră se face simțită uneori poate mai mult decât ai vrea, însă fără să altereze feedback-ul trimis de putea față.
F. bine = plastic-sugestiv scris test-drive de noul vostru colaborator de la DriveMag -- chiar dacă-i mereu loc de și mai bine-n vizuina viziunii cârcotașilor amatori de mai multe detalii (recunosc că nu neapărat interesante pentru everybadea)... cum ar fi: - dieselul 2.0 nu va avea nici ca opțiune cutia automată - actuatorii diferențialului autoblocant sunt electronici, dar cele două cuplaje cu lamele sunt hidraulice (și transmit până la 100% din cuplul motor roții cu mai multă aderență) - sistemul anti-turbo-lag (utilizat întâi pe Fiesta WRC) e de fapt un gimmick care întârzie o fracțiune de secundă închiderea clapetei de admisie la ridicarea tălpii -- de plumb la hot-hatcheri :-) -- de pe accelerație și uite-așa turbina twin-scroll se mai învârte o țâră, ca la re-accelerare să nu aibă inerția re-startului - autoreglarea turației (în sus) la retrogradări e prezentă doar pe echiparea cu Performance-Pack, care include și alte chestii -- de ex. amortizoare adaptive sau modul suplimentar *Track* pe lângă cele 3 ale ST-ului standard... -...care dispune și de Launch-Control în modul *Sport*, dar nu și cu motorizarea tractoristă :-) În fine, procentele de rigidizare a suspensiei ori de reducere a cursei schimbătorului (cu 7% :-P) chiar nu contează, dar garda la sol de numai 11,2 cm poate conta pe drumurile noastre (precedentul ST 2.0 o avea cvasi-normală -- de 14 cm...) Iar de preț ce să mai zic? N-o părea gigantic în peisajul actual, da-i totuși (la nemți) cu +5.000 € mai umflat (adică începe de la 31.900 €) comparativ cu fostul ST. ...Și periculos de apropiat de al Mustang-ului 2.3 -- zic și eu ca să n-adorm.