Motor / Transmisie
Pentru a putea juca în liga compactelor diesel sportive, Ford a ales un motor diesel TDCi de 2.0 litri, pe care l-a modificat pentru a obține resurse similare cu cele ale rivalilor din acest segment. Așa se face că sub capotă vor sta la pândă 185 de cai putere, disponibili la 3500 de rotații.
Surprizele nu se opresc încă aici, pentru că Ford a făcut eforturi mari pentru a depăși Golf și Leon la capitolul cuplu motor. Cei 400 de Nm sunt excepționali, se simt devreme, adică la 2000 de rotații. E suficient să ridici ambreiajul și Focus ST te ia prin surrindere.
Momentul motor continuă să fie alături de tine pe o plajă mare de turații. Zona roșie începe la 5000 de rotații, timp suficient să te crezi într-o mașină pe benzină.
Sunt mulți cârcotași care vor mormăi printre dinți că doar un motor pe benzină poate da naștere unui hot-hatch adevărat. Am mormăit și eu printre dinți asta, încă de când m-am urcat la volan. Focus ST mi-a răspuns însă bolborosit și baritonal pe la 3000 de rotații. Am apreciat sinceritatea sonoră și mi-am lăsat concepțiile pe mai târziu.
Unitatea cu patru cilindri este asociată unei transmisii manuale cu șase rapoarte, cu o timonerie care ar fi putut fi ceva mai scurtă. Treptele sunt etajate însă foarte corect, adică fix după rețeta care ajută un diesel să fie rapid. Primele două trepte sunt extrem de scurte, iar ultimele două sunt lungi, tocmai pentru a favoriza consumul redus.
Dincolo de toate aceste detalii, vă sfătuiesc să țineți apăsat pe butonul de dezactivare al ESP-ului. Veți avea parte de surprize foarte frumoase. Legătura dintre motor și cutie este minunat armonizată, iar cei patru cilindri parcă scot dintr-un joben fermecat câțiva iepuri în plus. Pardon, cai putere.
Ce s-a schimbat atat de mult de aici? http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-ford-focus-st-diesel-60201.html Doar soferul?