Ford Focus ST -

2.0 Diesel Turbo (TDCi) 185CP Man6 ST

Consum

5.0

Am ajuns și la intriga acestui test, adică acel punct în care aflăm motivul pentru care cineva s-a gândit la o compactă sportivă diesel.Răspunsul este cât se poate de simplu: consumul redus.

Vreme de mai multe zile, după multe întâlniri cu zona roșie a turometrului, dar ponderați de multe ori de un start-stop cu o repornire bună, fără vibrații mari, Focus ST diesel a menținut o valoare medie a consumului aproape de 7.5 litri/100 de kilometri.

Este o performanță foarte bună, chiar dacă pare puțin cam departe de valoarea oficială de 4.2 litri/100 de kilometri.

Comparând cifrele de consum cu cele ale rivalilor din segment, vedem că Seat Leon FR este cu 0.1 litri mai însetat, iar Volkswagen Golf GTD are fix aceleași pretenții ca modelul american.

  • gigi_frana, joi, 12.11.2015 13:59

    Ce s-a schimbat atat de mult de aici? http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-ford-focus-st-diesel-60201.html Doar soferul?

  • PF, joi, 12.11.2015 14:03

    "Acceleratie 0-100 km/h s8.1" la 185 cp si 400NM pe un FOCUS si atat de greu face suta? Pai un TSI 1.8 de doar 160 cp si 250 ii ia fata cu 7.8 s/100 km . Si nu nu vreau sa agit spiritele diesel vs benzinar.

  • lorinczi.thomas, joi, 12.11.2015 14:43

    @gigi, sunt anumite diferente intre un test aranjat in strainatate, cu piscoturi, ochi frumosi alea alea, si un test neprogramat pe drumurile patriei

  • @PF, joi, 12.11.2015 14:45

    ti-am dat +, dar acel TSI de 1.8 are de fapt vreo 187 CP; ca toate motoarizarile VW-Audi, in realitatae are mai multi cai decat oficial. de fapt si motorizarile BMW au mai multi cai in realitate decat oficial, cel putin M-urile; M3 vreo 462 CP real si M5 vreo 620CP. mai bine s-ar pune problema ca (oficial) Leon FR 2.0 TDI 1P de 170CP era la fel de rapid ca 1.8TSI de 160CP, acei 10 cai in plus si cei 100Nm fiind inutili, consumul real nefiind cu mult mai mic

  • @Automarket, joi, 12.11.2015 18:38

    De astra j biturbo de 2.0 litri si 195 de cai nu vreti sa mentionati absolut deloc desi are performante cel putin egale si in varianta gtc chiar mai bune cu 0-100 in 7.8 secunde . Si surpriza , joaca exact in acest segment chiar dinaintea focusului .

  • S, joi, 12.11.2015 21:37

    @Automarket: Mai romglezilor... ce-i torque steer ? :)))

  • unckle, vineri, 13.11.2015 09:43

    @S - este un fel de TouchDown din "fotbalul" american ... cam fara traducere in romana (decat, poate, in cartile de specialitate pe care n le-a citit nimeni :) )

  • Marius, vineri, 13.11.2015 11:49

    O nota meritata.

  • andi77, vineri, 13.11.2015 15:23

    Automarket corectati si voi textul la motor/transmisie :"ST te ia prin surrindere".Multumesc.

  • Vlad, sâmbătă, 14.11.2015 14:14

    De ce dumnezeu comparati pretul cu LEON FR? Rivalul lui Ford Focus ST este CUPRA, nu FR ! Iar Cupra se invarte pe la 28.000 +...

  • Pt PFF, miercuri, 18.11.2015 14:31

    Te contrazic 1.8 TSI-ul care vine si pe Golf sau Octavii are 160 cp si ia suta in 7.8 . Cel vechi(primul) are tot 160 cp si ia suta in 8-8.1 sec pe Octavia 2 am eu si stiu ce vorbesc. Mi se pare aiurea ca un motor de 2.0 turbo diesel cu 25 cai mai multi si 150 NM in plus sa faca prima suta la fel sau mai prost. Sa nu mai pun ca Focus este si destul de usor..Octavia are 1450 kg .

  • daniel, vineri, 20.11.2015 20:10

    pt PFF pai cine ti a zis tie ca Focusul e destul de usor? Eu am St Benzina si are 1437 kg iar Dieselul1464 kg comparatia benzina diesel nu si are rostul

  • Lav, sâmbătă, 21.11.2015 18:51

    Vlad, Cupra e visul umed al Focusului... acceleratie 0-100 in 5,8s.... Leonul fr 1.8tsi are 180 cp ...