Ford Mondeo Wagon
Familia excentrică
Ford a schimbat tot la Mondeo odată cu a cincea generaţie şi bine a făcut. Cu toate că l-a lansat ceva mai târziu decât ne aşteptam - lansarea a întârziat aproape doi ani în raport cu cea a versiunii americane, denumită Fusion - Ford a reuşit să-l facă pe Mondeo un competitor pe cinste al lui Passat şi nu numai. Iar pentru a compensa lansarea întârziată, Ford a venit cu elemente noi, aşa cum este airbag-ul încorporat în centurile spate. E genul de lucru pe care speri să nu îl folosești niciodată, dar e plăcut să știi că îl ai.
Noul aspect al modelului de clasă medie de la Ford reuşeşte şi el să echilibreze perioada lungă de aşteptare între schimbarea de generaţii a lui Mondeo. Nu îl considerăm cel mai frumos model din segment, dar îi apreciem trăsăturile stilistice pe care le catalogăm drept plăcute. Interiorul este realizat cu bun gust şi este spaţios, cu toate că vorbim de linii destul de sobre.
Per ansamblu, noul Mondeo oferă un pachet competitiv care înglobează o ţinută de drum confortabilă, un design plăcut şi o paletă tehnologică bogată pentru un segment de piaţă care încă adună volume semnificative. În loc să testăm break-ul alături de un diesel, eventual și cu transmisie automată, așa cum considerăm că îi stă cel mai bine unui model din acest segment, am nimerit o variantă configurată mai excentric, cu un motor turbo pe benzină, transmisie manuală și echiparea de top Titanium plus multe opţionale. Echipare care, vom vedea mai jos, nu există însă în oferta lui Mondeo 1.5 EcoBoost în momentul lansării în România.
Extrem de amuzant cum incercati sa mascati consumul cand este un pic mai mare decat asteptarile publicului ... poate ar trebui sa informati publicul ca un motor turbo, cu patru cilindri, care trage o masina de peste 1,5t, va consuma mai mult decat un diesel de 1.5 pus pe un logan de 900kg. Este o masina mare, cu un motor "mare" si consuma, nu ai cum s-o intorci din pix ... 7-8% pe un drum virajat pe care te mai dai din cand in cand la pedala, este mult dar este cinstit pentru cata masina ai sub fund, nu vad de ce ar trebui sa incercati sa ascundeti asta. Impresionant bordul asta nou, bine ca au renuntat la milioanele de butonase de la precedenta iteratie.