Motor / Transmisie
Alegerea unei motorizări alimentate cu benzină pentru un break de clasă medie nu este una totalmente excentrică, iar numeroasele oferte din segment în această direcţie arată că este o solicitare populară în rândul clienţilor. Dar e important de menționat că modelele pe benzină din această clasă sunt văzute diferit de producătorii implicați, fiind versiuni entry-level la unii sau vârf de gamă la alții. Ford împacă însă dieselul cu benzina şi oferă la fel de multe versiuni din ambele tipuri.
În cazul de faţă, vorbim despre un Mondeo 1.5 EcoBoost de 160 CP asociat cu o transmisie manuală cu şase trepte. Gama Mondeo va avea în ofertă şi o unitate 1.0 EcoBoost de 125 CP începând cu aprilie 2015, ceea ce face ca acest motor să fie practic al doilea din lista de "benzine".
Unitatea de 1.5 litri este silenţioasă la ralanti şi antifonarea reuşită a lui Mondeo o face greu de auzit la bord în toate momentele în afară de accelerările puternice, când nivelul decibelilor creşte subtil, dar nu deranjant. Transmisia manuală asociată acestui propulsor beneficia de o timonerie scurtă şi precisă, dar cu o etajare lungă a treptelor pentru optimizarea consumului de carburant.
Motorizarea atinge cuplul maxim la 1.500 rpm şi valoarea este menţinută până la 4.500 rpm. Acest lucru asigură un comportament plăcut la viteze moderate şi lasă impresia că propulsorul de sub capotă este mai mare decât îţi spune fişa tehnică. După ce trecem de 100 km/h şi rulăm în treptele superioare, reprizele nu mai sunt însă atât de impresionante, iar etajarea transmisiei ne condiţionează să abordăm una sau chiar două trepte inferioare pentru depăşiri prompte.
Odată ajunşi la cele 6.000 de rotaţii pe minut la care asigură puterea maximă, unitatea îndeplineşte cerinţele dinamice asociate celor 160 CP anunţaţi în fişa tehnică, dar se înscrie în liniile deja definite de motorizările benzină turbo asociate downsizing-ului în acest segment. Altfel spus, nu este cea mai dinamică propunere pe benzină din clasă, dar unitatea înlocuieşte cu succes un propulsor aspirat de cilindree superioară fără să ne facă să ne fie dor de aşa ceva.
După ce am experimentat acest propulsor în compania lui Mondeo Wagon, nu suntem convinşi că fratele său mai mic, 1.0 EcoBoost de 125 CP, este o alegere potrivită în compania unei maşini atât de voluminoase.
Extrem de amuzant cum incercati sa mascati consumul cand este un pic mai mare decat asteptarile publicului ... poate ar trebui sa informati publicul ca un motor turbo, cu patru cilindri, care trage o masina de peste 1,5t, va consuma mai mult decat un diesel de 1.5 pus pe un logan de 900kg. Este o masina mare, cu un motor "mare" si consuma, nu ai cum s-o intorci din pix ... 7-8% pe un drum virajat pe care te mai dai din cand in cand la pedala, este mult dar este cinstit pentru cata masina ai sub fund, nu vad de ce ar trebui sa incercati sa ascundeti asta. Impresionant bordul asta nou, bine ca au renuntat la milioanele de butonase de la precedenta iteratie.