Ford Mondeo Wagon

Motor / Transmisie

4.0

Alegerea unei motorizări alimentate cu benzină pentru un break de clasă medie nu este una totalmente excentrică, iar numeroasele oferte din segment în această direcţie arată că este o solicitare populară în rândul clienţilor. Dar e important de menționat că modelele pe benzină din această clasă sunt văzute diferit de producătorii implicați, fiind versiuni entry-level la unii sau vârf de gamă la alții. Ford împacă însă dieselul cu benzina şi oferă la fel de multe versiuni din ambele tipuri.

În cazul de faţă, vorbim despre un Mondeo 1.5 EcoBoost de 160 CP asociat cu o transmisie manuală cu şase trepte. Gama Mondeo va avea în ofertă şi o unitate 1.0 EcoBoost de 125 CP începând cu aprilie 2015, ceea ce face ca acest motor să fie practic al doilea din lista de "benzine".

Unitatea de 1.5 litri este silenţioasă la ralanti şi antifonarea reuşită a lui Mondeo o face greu de auzit la bord în toate momentele în afară de accelerările puternice, când nivelul decibelilor creşte subtil, dar nu deranjant. Transmisia manuală asociată acestui propulsor beneficia de o timonerie scurtă şi precisă, dar cu o etajare lungă a treptelor pentru optimizarea consumului de carburant.

Motorizarea atinge cuplul maxim la 1.500 rpm şi valoarea este menţinută până la 4.500 rpm. Acest lucru asigură un comportament plăcut la viteze moderate şi lasă impresia că propulsorul de sub capotă este mai mare decât îţi spune fişa tehnică. După ce trecem de 100 km/h şi rulăm în treptele superioare, reprizele nu mai sunt însă atât de impresionante, iar etajarea transmisiei ne condiţionează să abordăm una sau chiar două trepte inferioare pentru depăşiri prompte.

Odată ajunşi la cele 6.000 de rotaţii pe minut la care asigură puterea maximă, unitatea îndeplineşte cerinţele dinamice asociate celor 160 CP anunţaţi în fişa tehnică, dar se înscrie în liniile deja definite de motorizările benzină turbo asociate downsizing-ului în acest segment. Altfel spus, nu este cea mai dinamică propunere pe benzină din clasă, dar unitatea înlocuieşte cu succes un propulsor aspirat de cilindree superioară fără să ne facă să ne fie dor de aşa ceva.

După ce am experimentat acest propulsor în compania lui Mondeo Wagon, nu suntem convinşi că fratele său mai mic, 1.0 EcoBoost de 125 CP, este o alegere potrivită în compania unei maşini atât de voluminoase.

  • unckle, vineri, 19.12.2014 12:37

    Extrem de amuzant cum incercati sa mascati consumul cand este un pic mai mare decat asteptarile publicului ... poate ar trebui sa informati publicul ca un motor turbo, cu patru cilindri, care trage o masina de peste 1,5t, va consuma mai mult decat un diesel de 1.5 pus pe un logan de 900kg. Este o masina mare, cu un motor "mare" si consuma, nu ai cum s-o intorci din pix ... 7-8% pe un drum virajat pe care te mai dai din cand in cand la pedala, este mult dar este cinstit pentru cata masina ai sub fund, nu vad de ce ar trebui sa incercati sa ascundeti asta. Impresionant bordul asta nou, bine ca au renuntat la milioanele de butonase de la precedenta iteratie.

  • johnny_Zwee, vineri, 19.12.2014 13:11

    orice masina consuma... ;) trebuie sa-ti faci niste calcule cand vrei sa-ti cumperi o masina. Asta e decenta dupa parerea mea, are un design nou, merita o sansa chiar daca nu-i nemteasca. Am inteles ca daca nu-i masina nemteasca e de rau!!! Mi se pare o masina atractiva.

  • ABC, vineri, 19.12.2014 13:34

    Interesant ca e mai grea ca si VW-ul echivalent. La anterioara generatie nu era invers? Oricum mazda 6 e uimitor de usoara.

  • danutz9393, vineri, 19.12.2014 13:50

    Am vazut ca in lista minusurilor ati trecut faptul ca nu exista mai multe moduri de rulare.... Sincer sa fiu prefer o masina cu o singura reglare (cat mai buna bineinteles) decat una cu 10 reglari, toate indecise. Sunt intr-adevar cateva masini la care intr-adevar se simte diferenta intre moduri (de ex BMW mod Sport comparativ cu mod Eco Pro) dar la majoritatea sunt mai mult pentru marketing. Mazda demonstreaza ca se poate si fara :) PS: Gradul de tehnologizare al unei masini e direct proportional cu posibilitatea ei de a se strica. (iar la componente importante precum: motor, cutie, suspensie cred ca e destul de important) iar Mondeo cred ca printr-o singura setare imbina destul de bine toate "modurile de rulare"

  • Alex, vineri, 19.12.2014 13:55

    Nota de 4.1mult prea mare pentru ce ofera masina.

  • TC1900, vineri, 19.12.2014 14:58

    frumoasa, dar mare si grea... ce zic unii de ea... http://www.thetruthaboutcars.com/2014/12/teknikens-varld-ford-mondeo-estate-dangerously-overweight/

  • Andy, vineri, 19.12.2014 15:59

    Interesanta, insa dupa parerea mea Ford, Opel si Peugeot sunt firme riscante tinand cont de situatia financiara, inchiderea de fabrici, restructurari etc. Personal prefer marci mai sanatoase care nu anunta surprize neplacute in viitor. O oferta buna in clasa medie cu dotatari se design de top. Bordul, desi mult mai ergonomic, are insa un design, mai de utilitara...

  • johnny_Zwee, vineri, 19.12.2014 16:15

    fac un pronostic: va avea mai mult succes decat passat-ul! Si asta datorita numai designului exterior.

  • auto_fan, vineri, 19.12.2014 16:24

    Eu nu pot sa-i inteleg p-astia de la Ford, chiar nu reusesc sa gaseasca si ei un designer cu un pic de simt estetic? OK, o fi aerisita consola aia centrala, dar e atat de dreapta, patrata si disproportionata cu butoanele alea asa micute, de-ti taie orice chef. Macar in trecut Mondeo compensa din plin cu dinamica, acum se pare ca nu prea mai e la acelasi nivel, din ce citesc prin presa. Deh, traiasca globalizarea. Pacat!

  • gigi_frana, vineri, 19.12.2014 16:40

    @auto_fan, nu mai sunt designeri de top disponibili, i-a luat VW pe toti :)

  • vianu, vineri, 19.12.2014 16:44

    aha, sunt luati toti designerii si trimisi acasa in somaj...tehnic. :)

  • johnny_Zwee, vineri, 19.12.2014 16:58

    mi se pare mult mai interesant designul exterior al lui mondeo sincer, e mai tineresc, passatul seamana la design cu precedentul model, pare prea sobru, cel putin pt. mine. Acum fiecare cu opiniile si gusturile lui, o sa vedem ce va spune piata auto in 2015. Care pe care mondeo vs passat.

  • auto_fan, vineri, 19.12.2014 17:41

    @gigi: N-am zis ca vreau un alt VW / BMW / Audi, ca oricum parca toate arata cam la fel. Am zis ca ar putea si ei sa faca un mic efort... Tie sincer iti place cum arata? Oh well, whatever.

  • Edi, vineri, 19.12.2014 23:46

    Bordul ala e foarte urat. Iar exteriorul seamana izbitor cu generatia actuala.Feed-back-ul directiei nu mai e la fel de bun ca la generatia precedenta. Bye bye Mondeo!

  • sandu, duminică, 21.12.2014 14:23

    o sa se comande f putin un motor pe benzina pe o masina de greutatea ei. daca era un diesel, mai ziceam. interiorul e slab. parca cu un pas un urma la toti de pe piata. exteriorul vrea sa iasa in evidenta, dar nu ne mai surprinde cu nimic si nici nu e frumos. mondeo o sa fie cumparat doar de firme, chel, diesel.

  • GB, luni, 22.12.2014 21:58

    Masina asta nu m-a convins! Sincer imi pare o mare teapa...

  • lorenzinho, marţi, 23.12.2014 12:46

    Masina e superba, comparatia cu VW nu isi are rostul in materie de design (sau de non-design in cazul VW). Nu sunt un fan al motoarelor supraalimentate, insa tare mi-as dori ca lumea sa migreze din nou catre motoarele pe benzina; ca sunt mici, mari, aspirate normal sau fortat, nu conteaza. Scapati-ne de fum, va rugam!

  • cristi, marţi, 23.12.2014 18:49

    cred ca te referi ca lumea sa isi schimbe rablele cu masinile mai noi, cel putin euro 4. ca nu conteaza daca e benzina sau diesel, tot polueaza.

  • Ilici02, vineri, 09.01.2015 14:35

    Consumul atat timp cat e cu 1-1.5 litri peste diesel e ok. Nu stiu cum reusesti sa vinzi treaba asta unui continent cu benzina sufocata de taxe. Un lucru e clar: motorul asta nu e pentru Europa.

  • Just me, joi, 22.01.2015 17:49

    " nu suntem convinşi că fratele său mai mic, 1.0 EcoBoost de 125 CP, este o alegere potrivită în compania unei maşini atât de voluminoase..." Bine ca pe Superb nu e o problema sa ai 122 CP. Sebi draga, haide ca deja devenim subiectivi si partinitori si din pacate si tot mai putin informati (sa ma exprim elegant). Ce are de-a face volumul cu puterea? Cred ca mai potrivit ar fi fost sa spui despre masa masinii ca asa tu te vei lega si de Tranzit cand vezi ca are motoare si de 115 CP si ala chiar e voluminos :) sau de altfel orice microbuz din piata, nu? Sa fim noi sanatosi si tu pe langa noi!