Consum
Ford anunţă un consum mixt de 5.9 litri la sută pentru versiunea 1.5 EcoBoost a lui Mondeo în compania transmisiei manuale cu şase trepte. Valoarea este bună în comparaţie cu un motor aspirat de putere echivalentă, dar rivalii de la Volkswagen ne arată că se poate mai bine în materie de downzising, cu al lor Passat Variant 1.4 TSI care anunţă 5.2 litri la sută. Iar Mazda6 ne arată că se poate atinge acelaşi consum mixt şi cu un motor aspirat de 2.0 litri care este şi mai puternic. Motorizarea 1.6 THP de 165 CP a lui Peugeot 508 SW obține și ea o valoare mai bună decât cea a lui Mondeo. Celelalte modele din segment anunță valori mai mari ale consumului de carburant pentru variantele comparabile.
În cadrul testului organizat pentru lansarea națională a lui Ford Mondeo, am condus mașina în două versiuni diferite de caroserie și motorizare și pe două trasee diferite. În cazul exemplarului testat, noi am condus pe segmentul cuprins între Câmpina și Avrig via Râșnov, deci am avut ocazia să punem noul Mondeo la treabă pe drumuri șerpuite, cum este cazul celebrului ”Pârâul Rece”, dar și al altor două segmente de drum care fac parte din Raliul Brașovului. Consumul de carburant înregistrat a fost de opt litri la sută într-un regim alert, dar nu foarte sportiv și fără a încălca limitele de viteză ale secțiunilor abordate. Valoarea nu este mare pentru ritmul impus, dar nu impresionează privită independent.
Dacă tempoul ar fi fost redus, ar fi fost posibilă obținerea unei valori situate în jurul a 7.0 litri la sută fără prea mari bătăi de cap.
Extrem de amuzant cum incercati sa mascati consumul cand este un pic mai mare decat asteptarile publicului ... poate ar trebui sa informati publicul ca un motor turbo, cu patru cilindri, care trage o masina de peste 1,5t, va consuma mai mult decat un diesel de 1.5 pus pe un logan de 900kg. Este o masina mare, cu un motor "mare" si consuma, nu ai cum s-o intorci din pix ... 7-8% pe un drum virajat pe care te mai dai din cand in cand la pedala, este mult dar este cinstit pentru cata masina ai sub fund, nu vad de ce ar trebui sa incercati sa ascundeti asta. Impresionant bordul asta nou, bine ca au renuntat la milioanele de butonase de la precedenta iteratie.