Tehnologie
Ford l-a aliniat pe Mondeo la standardele anului curent cu o paletă bogată de tehnologii. De la tempomat adaptiv și frânare automată, Mondeo are de toate în ofertă, chiar dacă nu multe vin şi în standard. Trebuie să menționăm că mașina poate să stea singură pe banda de rulare (cât timp încă ții volanul, dar nu te concentrezi prea tare să o și menții perfect între linii), poate să frâneze singură la detectarea unui impact frontal iminent și este capabilă să se parcheze singură și paralel și cu spatele.
Pe deasupra acestor elemente există excelentele faruri adaptive Full LED, din păcate disponibile opțional și doar pe echiparea de top. Acesta din urmă este cel mai mare regret al nostru în cazul lui Mondeo în afară de direcție, pentru că farurile respective sunt excelente și ar trebui să fie accesibile mai multor clienți.
În materie de infotainment, Mondeo avine cu sistemul SYNC 2, preluat de la fratele său american. Unitatea are un ecran tactil de 8 inch montat într-o poziție corectă pe bord și care vine cu o grafică foarte bună.
Cei de la Ford spun că poate să recunoască și comenzi vocale complexe, cum ar fi căutarea automată a restaurantelor din zonă la rostirea enunțului "Mi-e foame" în engleză în urma apăsării butonului Sync de pe volan. Este o funcţie asemănătoare cu ceea ce oferă un asistent personal virtual de genul Siri, oferit de Apple pentru al său iPhone.
În ceea ce privește dotările obișnuite la nivel tehnologic, exemplarul testat avea tot ce îți puteai dori la acest capitol, mai ales că vorbim despre o echipare de top asezonată cu un pachet bogat de opţionale în plus.
Extrem de amuzant cum incercati sa mascati consumul cand este un pic mai mare decat asteptarile publicului ... poate ar trebui sa informati publicul ca un motor turbo, cu patru cilindri, care trage o masina de peste 1,5t, va consuma mai mult decat un diesel de 1.5 pus pe un logan de 900kg. Este o masina mare, cu un motor "mare" si consuma, nu ai cum s-o intorci din pix ... 7-8% pe un drum virajat pe care te mai dai din cand in cand la pedala, este mult dar este cinstit pentru cata masina ai sub fund, nu vad de ce ar trebui sa incercati sa ascundeti asta. Impresionant bordul asta nou, bine ca au renuntat la milioanele de butonase de la precedenta iteratie.