Ford Mustang Convertible

2.3 Benzina Turbo (Ecoboost) 317CP Man6

Motor / Transmisie

4.5

Versiunea entry-level pe piața europeană în gama Ford Mustang este un motor 2.3 EcoBoost cu patru cilindri în linie. Anunță 317 CP și 434 Nm, resurse gestionate de o transmisie manuală în cazul exemplarului testat și livrate exclusiv roților din spate.

Echipat cu o turbină twin-scroll, motorul 2.3 EcoBoost urcă repede în ture și livrează cuplu suficient pentru o deplasare relaxantă încă de la turații joase. Motorizarea este plăcută și într-un regim sportiv, aşa cum s-a întâmplat când am intrat cu mașina pe noul circuit Motorpark din Adâncata.

Transmisia manuală cu șase trepte are o cursă scurtă și o timonerie precisă, cu un feeling mecanic plăcut. Rapoartele sale sunt potrivite pentru rularea confortabilă la viteze ridicate fără urca exagerat în turații în ultima treaptă și suficient de scurte încât să permită accelerări plăcute pentru șofer și pasagerii săi.

Există puțini competitori reali pentru Mustang Cabrio în România. De fapt, dacă e să calculăm la virgulă, singurul rival direct al lui Ford Mustang vândut în prezent la noi este BMW Seria 4 Cabriolet în versiunea 435i. Modele precum Audi A5 Cabriolet și Mercedes-Benz Clasa E Cabriolet, singurele cabriolete cu patru locuri care mai puteau fi incluse în clasament, nu sunt comparabile pentru că motorizările echivalente nu sunt oferite cu transmisie manuală.

Chiar dacă vorbim practic de un Ford versus un BMW, modelul american nu se face de rușine cu nivelul de putere din dotare. Ba din contră, modelul american are mai mulți cai putere şi un cuplu mai mare decât BMW 435i Cabriolet

Motorizarea 2.3 EcoBoost de la Ford vine și cu o mică dezamăgire pentru noi: americanii au introdus un sistem de sunet artificial de motor în difuzoarele mașinii. Când atingi accelerația, parcă ai un V8 ascuns pe undeva, deși ai jumătate din cilindri și auzi doar tu sunetul respectiv. Parcă ar fi fost mai simplu să facă motorul 2.3 EcoBoost să sune bine și atât, pentru că discrepanța dintre sunetul din difuzoare și sunetul real al motorului se simte puternic când ai plafonul coborât.

  • mm, vineri, 11.09.2015 13:47

    Felicitari pentru test, chiar este o masina inedita in romania. In privinta sunetului, din pacate este o consecinta a downsizing-ului,

  • Scorpionul_negru, vineri, 11.09.2015 14:12

    Frumos , bun si accesibil. Isi merita banii ! E una din putinele masini sport accesibile si cu atatea calitati.

  • ioi, vineri, 11.09.2015 14:37

    Sa fie si niste masuratori, nu doar cifre oficiale: (urmariti in coloana de mijloc unde scrie "C/D TEST RESULTS") -pt mustang convertible automatic: http://www.caranddriver.com/reviews/2015-ford-mustang-ecoboost-convertible-test-review -pt mustang coupe manual: http://www.caranddriver.com/reviews/2015-ford-mustang-23l-ecoboost-manual-test-review

  • Pai da..., vineri, 11.09.2015 14:41

    @mm, din pacate, exista norme de zgomot interioare si exterioare pe care un autovehicul trebuie sa le respecte la omologari, care sunt din ce in ce mai exigente... Si daca ai versiunea de 5 litri, tot trebuie sa respecti normele de zgomot!

  • M5, vineri, 11.09.2015 18:05

    O masina superba la un pret destul de bun.

  • Mihai, sâmbătă, 12.09.2015 19:10

    O masina cu un pret foarte bun pentru ce oferta. Mi-as cumpara V8 doar pentru sound. Motorul de 2.3 are mai multa putere decat ai nevoie in traficul din Romania. Acum cateva zile a oprit langa mine la semafor un Mustang galben V8 cu numere de Germania. Are un sunet fabulous. Super tare masina!

  • LR, duminică, 13.09.2015 14:31

    Dacă NHTSA = National Transportation Safety Board, Atunci NTSB = National Highway Traffic Safety Administration. Rezultă: WTF = Walter The FireFighter. q.e.d.

  • ANAF, luni, 14.09.2015 12:15

    @Mihai Intrebarea ai avea bani de benzina pt. un V8 ? Ti l-ai permite ?

  • Mihai, miercuri, 16.09.2015 23:11

    @ANAF Conduc o masina pe benzina cu un consum mediu de 9-10%. Merg putin cu masina personala, cam 20,000 Km pe an. Motoarele mari nu consuma chiar atat de mult. Depinde foarte mult de cum sunt conduse. Daca scoti untul din ele, orice masina consuma mult. Un Mustang V8 nu cred ca are un consum mediu de peste 17%. Asta cu mers in oras, cu mers sportiv, cu mers potolit cu copiii in masina. Ca sa-ti raspund la intrebare mi-as permite un consum de 17%. Ce nu-mi permit este impozitul urias si asigurarile. In plus masinile cu motoare de peste 3,000 cc au o devalorizare uriasa.

  • Adi, sâmbătă, 19.09.2015 10:57

    @Mihai Interesant. Eu sunt invers. Mi-as permite impozitul si asigurarea dar nu ma tin la consum. As merge foarte putin cu ea ....