Interior
Maşinile americane nu sunt chiar repere la capitolul finisaje. Mustang nu face excepţie, dar progresul este evident faţă de generaţia anterioară. Noi am avut la dispoziţie maşini de preserie venite de pe banda de asamblare din Flat Rock, Michigan, acolo unde sunt fabricate toate modelele Mustang, indiferent că sunt vândute în Europa sau America.
Ford a transplantat o parte din elemente moderne din interiorul unor modele ca Focus sau Mondeo către Mustang, încercând să păstreze un aer retro inspirat de modelul Mustang clasic din 1966. Parţial au reuşit. Avem astfel indicatoare de bord cu inscripţii de genul "ground speed" sau "revolutions per minute", elemente clasice cu trimitere la zona aviaţiei, de unde s-a inspirat Mustangul original. Apoi, avem ecrane digitale. Unul între cele două ceasuri de bord, altul pe consola centrală, acesta fiind şi interfaţa sistemului infotainment Sync 2. Urmează butoane de tip switch în partea de jos a consolei, de unde putem activa luminile de avarie, modurile de condus sau cantitatea de asistare a direcţiei.
Volanul are şi el o tentă retro, fiind dominat de sigla clasică a căluţului Mustang, dar are suficiente butoane amplasate pe el pentru a-ţi aduce aminte că te afli în cea mai nouă generaţie a acestui model.
Calitatea plasticelor este medie, bordul şi feţele de uşă fiind tari şi neplăcute la pipăit. Dar am întâlnit acest lucru doar în varianta fastback V8, pentru că versiunea decapotabilă cu motor de 2.3 litri (testul vine peste câteva zile tot aici, pe Automarket) era echipată cu materiale ceva mai moi. Un plus pentru scaunele sport Recaro, o opţiune de 1800 euro, pentru cine doreşte un sprijin lateral adecvat. Nici scaunele standard nu sunt de dat la o parte, fiind mult mai confortabile faţă de cele sport.
Mai trebuie menţionat faptul că foarte multe elemente de la interior sunt preluate de la modele precum Focus. Aici amintim manetele pentru semnalizare şi ştergătoare şi comanda pentru activarea luminilor. Dar, Ford a reuşit să realizeze ce şi-a propus. La interior, atmosfera este tipică pentru un muscle car american.
Mustang are patru locuri şi, teoretic, poate transporta patru persoane. Locurile din spate pot fi folosite în caz de necesitate, dar nu sunt extrem de confortabile la drum lung. Volumul portbagajului nu este de neglijat: 408 litri. Apropo, dacă vreţi să deschideţi portbagajul unui Mustang, nu pipăiţi sigla sau marginea portbagajul: butonul este ascuns deasupra numărului de înmatriculare.
Vă rog să nu comparați acest gen de mașini cu alte mașini din categoria sport. Acesta este un muscle car, o brută. Rolul lui e să urle și să se comporte ca o brută în linie dreaptă cu scopul de a oferi plăcere în conducere. Da, și mașinile sport agile oferă tot plăcere, dar la muscle car vorbim de altă categorie. Haideți să analizăm totul din prisma acestui adevăr înainte să aruncăm cu comentarii și comparații nepotrivite.