Motor / Transmisie
Într-un final, Ford a înțeles că Mustang este sinonim cu motorul V8. Tocmai de aceea, unitatea de 5.0 litri, aspirată natural, este singura variantă dacă optezi pentru acest model. Așadar, motorul de 2.3 litri EcoBoost a dispărut din peisaj.
Propulsorul V8, botezat Coyote, se află acum la a patra generație. Pe lista de îmbunătățiri regăsim o admisie dublă, dar și o clapetă de accelerație dublă.
Mustang Dark Horse are câteva modificări de ordin tehnic, pe care le-am detaliat în testul dedicat acestei versiuni. Așadar, nu o să le reiau, ci mă voi concentra pe motorizarea lui Mustang GT.
Motorul de 5.0 litri dezvoltă, în cazul său, 446 de cai putere la 7.250 de rotații pe minut și 580 Nm cuplu la 5.100 de rotații pe minut. Poate fi alăturat fie unei transmisii manuale Getrag, fie uneia automate cu 10 rapoarte.
După ce am condus versiunea Dark Horse echipată cu transmisie manuală, speram ca și acest Mustang GT Cabrio să fie la fel. Dar, din păcate, nu a fost cazul.
Spun "din păcate" pentru că acea cutie de viteze, de-a dreptul sublimă, mă bântuie și acum. Dar, desigur, înțeleg că cei mai mulți clienți s-au săturat să "mestece în benzină" și să le amorțească piciorul pe ambreiaj în aglomerație.
Așadar, transmisia automată (mai ales în modul de rulare standard) păstrează motorul subturat și, totodată, am remarcat și o ușoară întârziere la apăsarea mai hotărâtă a pedalei de accelerație. Pare că frâiele celor 446 de cai putere sunt ținute cam din scurt, dacă îmi permiți acest joc de cuvinte.
În plus, la viteze mici, în special în trafic, transmisia este nehotărâtă și schimbarea treptelor (foarte lungi, de altfel) nu a fost atât de lină pe cât m-aș fi așteptat. Agăța, în limbaj popular.
Partea bună este că poți schimba treptele de la padelele montate în spatele volanului. Sau poți selecta modul Sport, caz în care turațiile cresc, iar treapta de viteză este menținută mai mult timp. În acest fel se mai îmbunătățește, puțin, situația.
Odată ce te obișnuiești, nu îți rămâne altceva de făcut decât să te bucuri de sunetul motorului Coyote. Un sunet care creează dependență, mai ales dacă selectezi modul Race pentru sistemul de evacuare. Teoretic, bordul te informează că îl poți utiliza numai pe circuit, dar, practic, te faci că nu vezi această atenționare.
În mers, propulsorul este destul de silențios la turații joase. Cât de silențios poate fi un V8 de 5.0 litri, american. Odată ce turometrul se apropie de 4.000 de rotații pe minut, se schimbă registrul și urmează un concert pe care ai dori să îl asculți în fiecare zi.
Linia roșie intervine la 7.500 de rotații pe minut și, crede-mă pe cuvânt, îți vei dori să experimentezi absolut toată plaja de turații. Pentru că lipsește vreo sursă de supraalimentare, motorul Coyote trage liniar și trage tare odată ce treci de hopul despre care spuneam mai sus.
Ce dragutz din partea voastră, un muscle car in garaj. Peste 20 ani de guvernare pro-europeana cand in Romania va curge lapte și miere, când aceste muscle-car vor avea preț de Logan al lui Schweitzer, când BYD și Geely vor fi taxate la import cu 1000%, plus că voi fi ieșit demult la pensie și voi fi mândru posesor de Mustang.