Interior

3.5

Dacă stai să cauți nod în papură, cu siguranță vei găsi. Și nu doar unul. Spre exemplu, americanii ar fi putut acorda mai multă atenție la câteva detalii și finisaje, plasticul este destul de prezent în habitaclu și nu doar în zone mai puține vizibile.

Desigur, pe ici pe colo mai întâlnești piele ecologică sau piele naturală, dar și ornamente din plastic, care imită fibra de carbon.

Chiar și așa, nu poți să treci cu vederea revoluția care s-a întâmplat la interiorul noului Mustang. De pildă, bordul integrează acum două ecrane generoase, despre care voi vorbi puțin mai încolo, iar numărul butoanelor fizice a fost redus la minim.

Scaunele sunt confortabile la drum lung și oferă un suport lateral destul de bun. Dacă ții neaparat, poți bifa scaunele sport Recaro, dar ele sacrifică puțin confortul.

Pentru că vorbim despre o decapotabilă, ai un plafon retractabil din material textil. Decapotarea și, implicit, capotarea, este semi-automată, în sensul că, înainte să acționezi butonul dedicat, trebuie să învârți de un levier montat în partea de sus a parbrizului.

În consecință, acționarea plafonului nu poate fi realizată în mers, ceea ce este un dezavantaj dacă, să spunem, vremea se decide să devină capricioasă dintr-o dată.

Mai mult, m-aș fi așteptat ca paravanul anti-vânt (un accesoriu obligatoriu pentru o decapotabilă cu 4 locuri) să fie inclus în standard, dar nu este cazul. Pe el îl regăsim pe lista de dotări opționale și costă 568 de euro. Îi cam vei simți lipsa, mai ales la viteze mari.

Nu prea ajută dacă setezi climatizarea pe temperatură ridicată și nici dacă pornești încălzirea în scaune și în volan.

Chiar și atunci când este ridicat plafonul, intră destul de mult zgomot în habitaclu, acest aspect fiind mai deranjant când te deplasezi pe autostradă.

Spațiul pe banchetă este destul de limitat, atunci când mașina este capotată. Situația nu este prea roz nici atunci când plafonul este coborât, pentru că dacă aici vor sta persoane mai înalte, vor lua tot vântul în față.

Spațiile de depozitare din habitaclu sunt decente. În buzunarele portierelor încap chiar și sticle de 0.5 litri, iar tunelul median integrează două suporturi pentru pahare și o cotieră, din nou, decentă ca spațiu.

Varianta coupe are un portbagaj de 408 litri, dar în cazul lui Mustang Cabrio, acest spațiu este sacrificat de plafonul retractabil. Are 310 litri, ceea ce înseamnă că este de ajuns pentru un troler mai mare și unul de dimensiuni medii.

  • Cătălin, vineri, 13.12.2024 19:14

    Ce dragutz din partea voastră, un muscle car in garaj. Peste 20 ani de guvernare pro-europeana cand in Romania va curge lapte și miere, când aceste muscle-car vor avea preț de Logan al lui Schweitzer, când BYD și Geely vor fi taxate la import cu 1000%, plus că voi fi ieșit demult la pensie și voi fi mândru posesor de Mustang.

  • parere, sâmbătă, 14.12.2024 04:52

    Un dinozaur american. Il cumpara barbatii aflati la criza varstei de mijloc sau pustanii de bani gata. In rest, are prea multe neajunsuri pentru a fi macar luat in considerare la achizitie.

  • @pierdere, sâmbătă, 14.12.2024 08:15

    Când ești un gândac nici măcar nu poți să visezi, ce să mai zic de a înțelege sufletul acestei mașini. O vezi ca pe o cutie de conserve, nu-i așa?

  • @catalin, sâmbătă, 14.12.2024 11:24

    Până una alta cred că ești mândru posesor de abonament la transportul în comun și de carnet de partid cu sigla aur, că de creier nu se pune problema sa posezi.

  • dan_grc, sâmbătă, 14.12.2024 12:18

    Prețul este decent, comparativ cu germanii, un M4 cabrio este mai performant, dar sare de 100k euro . Mustang rămâne un model de succes, a mers bine si-n Europa, adică acest Mustang, nu Mach E .

  • spaclu lu manole, sâmbătă, 14.12.2024 13:40

    O masina banala in America de Nord, dar deosebita este motorizarea de 5.0L. Sunetul este exact cum trebuie si le auzi imediat in trafic. Vad ca in Romania se poate inca merge decapotabil. Sunt invidios :) Din pacate, cand scad temperaturile, chiar si cu caldura 75% spre picioare, scaunele incalzite, sapca in cap, imbracat bine si manusi, frigul tot se simte. Daca in oras inca mai merge, pe autostrada deja e chinuiala si nu mai merita. Singura optiune care iti face viata cu adevarat mai buna la temperaturi joase, este incalzirea din tetiere dar si aia e eficienta pana la un punct. Mustang-ul mai face inca ceea ce a facut Ford acum peste 100 de ani: aduce o masina (sportiva) la indemana omului de rand. Asta e beneficiul major al firmelor americane, accessibilitatea. Cu pretul rabatului la calitate si al materialelor asa si asa, totusi, masinile erau inca la indemana maselor. In ziua de azi insa preturile au crescut la toti, dar si calitatea e parca un pic mai buna decat acum 10-20 de ani. Mustang-urile din ultimii ani totusi sunt foarte faine, iar interioarele sunt mult mai digerabile decat in anii trecuti. Mi se pare amuzant sa "incui" plafonul manual in 2024, dar daca asta o face mai accesibila, de ce nu? Una peste alta, ar fi tare fain sa vezi mai multe prin Romania, dar tinand cont de ce vezi pe youtube, sunt ferm convins ca pietonii, stalpii si traficul din sens invers sunt mult mai in siguranta fara un V8 pe strada. Din pacate BMW e mai mult decat suficient pentru "pilotii" inchipuiti si carnea de tun de la stiri. Dar autorul are dreptate, un V8 macar odata in viata chiar se merita incercat. Stiu ca ramane o utopie pentru foarte multi dintre noi, dar in clipa in care ai unul sub capota e imposibil sa nu zambesti si sa simti ca ai intrat in alta liga. Exact ca atunci cand ai condus prima data o decapotabila sau ai iesit pe strada cu o gagica dupa care saliveaza toti masculii.

  • mda, sâmbătă, 14.12.2024 17:04

    @parere a sintetizat cel mai bine: are prea multe neajunsuri pentru a fi macar luat in considerare la achizitie. @@pierdere: suflet? la un fier? babaetz, reveniti-va in simtiri. cat despre cutia de conserve, sanse mari ca aia sa fie superioara mustangului la calitatea fabricatiei. @spaclu lu manole: un comm foarte pertinent. dar sa nu uitam ca aparenta accesibilitate se evapora in neant cand incepe calvarul intrarilor in service si costurile pe care tu cumparatorul le vei suporta, nu ford pe garantie. cine s-a fript cu ford stie la ce ma refer. cand tragi linia socotelilor ajungi cu amar la concluzia ca ai fi iesit categoric mai bine daca ai fi cumparat de la bun inceput o masina mai scumpa, dar facuta cu simt de raspundere. insa e tardiv, teapa n-o mai poti returna.

  • Kxx, luni, 13.01.2025 10:12

    Articolul incepe cu o eroare majora: ecoboost-ul de 2.3 inca exista,doar ca nu se aduce in Europa. Aceasta motorizare este mai mult decat suficienta, eu am modelul din 2019(290cp),cu 80.000km parcursi pana acum. Masina este deosebit de fiabila,in aproape 6 ani nu am avut defectiuni majore.Nu am vrut V8 si nu as lua nici acum, nu din cauza consumului,ci a impozitului. Ar fi foarte dificil sa vinzi dupa 10ani un V8 cu impozit de 2000euro pe an.